Miten ottaisitte yhteyttä lapsen isän vanhempiin vai otaisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva_yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva_yh

Vieras
Olemme miehen kanssa eronneet lyhyen seurustelun jälkeen, josta tulin raskaaksi.
Mies väittää kertoneensa vanhemmilleen, mutten tiedä onko tämä totta. Ainakin hänen äitinsä Faebook-päivityksistä voisi päätellä muuta..
Haluaisin ottaa yhteyttä hänen äitiinsä, tiedustella haluaako hän jonkinnäköistä suhdetta meidän sekä heidän ja lapsen välille erostamme huolimatta. En vain tiedä miten sen tekisin ja koska?
Olen raskaudestani tiedon saatuani ollut melko yksinäinen, ja pelkään aikaa lapsen syntymän jälkeen.. Haluaisin yrittää luoda tukiverkoston, jotta pärjäisimme. Mielestäni isovanhemmat ovat tärkeä osa sitä. Nyt en tiedä onko kyse siitä, etteivät halua suhdetta välillemme vai siitä etteivät tiedä...
Rv 13+5 tällä hetkellä.

Niin tiedän, että olen melko aikaisin liikkeellä, mutta haluaisinkin tutustua näihin ihmisiin etukäteen, ennen lapsen syntymää. En ole heitä ikinä siis edes tavannut.

olen myös hieman peloissani, koska olen kuullut juorua että he olisivat muuttamassa toiselle puolelle suomea. Haluaisin saada varmistuksen tähänkin asiaan sillä se vaikuttaa meidänkin tulevaisuuteen lapsen kanssa.

olen myös hieman peloissani, koska olen kuullut juorua että he olisivat muuttamassa toiselle puolelle suomea. Haluaisin saada varmistuksen tähänkin asiaan sillä se vaikuttaa meidänkin tulevaisuuteen lapsen kanssa.

?

Mitä väliä sillä on? Meinaan, että onhan se varmasti kiva tietää, mutta koska se ei vaikuta juuri tähän elämäntilanteeseen mitenkään, vaan vasta siellä 26 viikon kuluttua, niin mikä kiire on tätäkään asiaa jo nyt selvittää?

Noh, teet miten parhaaksi katsot, mutta mielestäni hätäilet.

Ja kai ymmärrät sen, että ei isovanhemmilla ole välttämättä pienintäkään kiinnostustaa lastasi kohtaan, joten ei heidän asumisensa välttämättä vaikuta teidän elämäänne mitenkään. Ystävälläni on kanssasi vähän vastaavanlainen tilanne, eivätkä isovanhemmat ole lapsenlapsestaan kiinnostuneitä. Isoäiti on kerran tavannut (lapsi 3v) ja siinä se sitten olikin.

Mutta teet tosiaan niin, miten parhaaksi koet. Ei ole mitään oikeaa tai väärää aikaa.

Mitenpä tämä lapsen isä suhtautuu tulevaan pienokaiseen? Ovatko omat vanhempasi velä elossa? Et voi todellakaan miettiä tulevaisuutta tuntemattomien ihmisten varaan

Se kai tässä on aika olennainen kysymys, millaiset välit sinulla ja miehellä on?

Et kertonut mitään teidän suhteestanne ja miehen osallistumisesta lapsen elämään sitten aikanaan jne.
Jokatapauksessa en henkilökohtaisesti ilmottaisi ennen kuin lapsi on syntynyt ja isyys tunnustettu, ellei miehen vanhemmat ole jotain perhetuttuja tai muuten läheisiä ihmisiä.

Kuumimmat

Yhteistyössä