Miten oppisin pitämään työstäni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Siinä tapauksessa en ehkä yrityksen perustamista suosittelisi. Mutta esim. toimistohommissa pienissä paikoissa on tehtäviä, jossa ei ketään oikein tarvitse nähdä. Mä olin kirjanpitäjänä pienessä yrityksessä, vapaat työajat ja oikeestaan ketään ei tarvinnu nähdä. Kaikki tarvittavat paperit tuli mun lokeroon ja koneelle, ja itsekseni omassa huoneessani tein.

Mä tosin lopetin sen kun olin tulla hulluks yksinäni. :)

Tämä taas kuulostaa minusta oikein hyvältä =) Mitenkähän tämmöisen työn voisi saada ja mistä?

Onko sulla millanen koulutus, jonkunlaista taloushallinnon koulutusta kirjanpitoon tarvitaan, tai edes jonkunlainen toimistopohja. Sitten vaan työpaikkailmoituksia katsomaan, pienet järjestöt, seurat ja yritykset.

Tradenomi olen, joten toimistotöihin pitäisi olla ihan riittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Minäpä suosittelisin ihan esiintymiskoulutusta, sillä niin monessa hommassa pitää kyetä keskustelemaan muiden kanssa...
Mun käsittääkseni ap:lla ei ollut kyse siitä, etteikö pystyisi ihmisten kanssa keskustelemaan. Vaan pikemminkin siitä, että ei pidä sellaisesta työstä. Ymmärrän ap:tä sen suhteen oikein hyvin...itsekin mieluummin työskentelen yksin ja itsenäisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö tarvittaessa voisi olla ihmisten kanssa tekemisissä. En vaan halua olla koko aikaa ihmisten kanssa tekemisissä.

Juuri näin eli pystyn kyllä olemaan ihmisten kanssa ja esim. tässä asiakaspalvelutyössä koen olevani ihan hyväkin. Mutta en vain pidä tästä! Tämä työ ei vain sovi minun luonteeni kanssa yhteen, se asiakaspalvelu ei tule luonnostaan minulta.. Ennemmin tekisin töitä yksin.

Puhuit kuiten, että et halua pitää esim palavereja. Siitä sai kuvan, että esim jännität ko. tilanteita. Esiintymiskoulutus antaa niihin yleensä helpotusta. siksi tämä vinkki. On usein hyödyllinen juuri it-nörteille. Jopa heidänkin pitää pystyä kertomaan muille, mitä tekevät.

Mutta saa sitä jöröttää yksinkin, eihän kaikkia ole siihen suotu vaan heille on passelimpia hommia. Toiset taas eivät saa itsestään irti vastaavissa hommissa. Mullekin tuli mieleen kirjanpidonhommat, laskutus, yms, monitorointi/it-alan hommat.

Puhuit kuitenkin, että et halua pitää esim palavereja. Siitä sai kuvan, että esim jännität ko. tilanteita. Esiintymiskoulutus antaa niihin yleensä helpotusta.
Mä ymmärsin ap:n toisella tavalla. Eli että palaverien pitäminen on hänen nykyisessään työssä olennainen osa. Vaikka miten hankkisi siihen koulutusta, niin ei se muuta miksikään sitä, että ei siitä palaverien pitämisestä pidä. Varmasti ap suoriutuu nykyisistä tehtävistä ihan mainiosti, mutta mä oen sitä mieltä, että jos toimenkuva ei vastaa työntekijän toiveita, niin ei se lisäkoulutuksellakaan muuksi muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minäpä suosittelisin ihan esiintymiskoulutusta, sillä niin monessa hommassa pitää kyetä keskustelemaan muiden kanssa...
Mun käsittääkseni ap:lla ei ollut kyse siitä, etteikö pystyisi ihmisten kanssa keskustelemaan. Vaan pikemminkin siitä, että ei pidä sellaisesta työstä. Ymmärrän ap:tä sen suhteen oikein hyvin...itsekin mieluummin työskentelen yksin ja itsenäisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö tarvittaessa voisi olla ihmisten kanssa tekemisissä. En vaan halua olla koko aikaa ihmisten kanssa tekemisissä.

Juuri näin eli pystyn kyllä olemaan ihmisten kanssa ja esim. tässä asiakaspalvelutyössä koen olevani ihan hyväkin. Mutta en vain pidä tästä! Tämä työ ei vain sovi minun luonteeni kanssa yhteen, se asiakaspalvelu ei tule luonnostaan minulta.. Ennemmin tekisin töitä yksin.

Puhuit kuiten, että et halua pitää esim palavereja. Siitä sai kuvan, että esim jännität ko. tilanteita. Esiintymiskoulutus antaa niihin yleensä helpotusta. siksi tämä vinkki. On usein hyödyllinen juuri it-nörteille. Jopa heidänkin pitää pystyä kertomaan muille, mitä tekevät.

Mutta saa sitä jöröttää yksinkin, eihän kaikkia ole siihen suotu vaan heille on passelimpia hommia. Toiset taas eivät saa itsestään irti vastaavissa hommissa. Mullekin tuli mieleen kirjanpidonhommat, laskutus, yms, monitorointi/it-alan hommat.

Osittain kyllä jännitänkin, mutta se on lisäksi epämiellyttävää. Esim. inhoan esiintyä myös omien kavereiden/sisarusten edessä, vaikka en silloin jännitäkään. Inhoan sitä huomion keskipisteenä olemista. Mutta saan kyllä siis suuni auki ja esim. ne palaverit ihan hyvin pidettyä, en vain pidä siitä.

Kiitoksia kaikille vinkeistä!

Ap:n ajatukset kuulostavat hyvin tutuilta. Olen tehnyt pari vuotta työtä, josta pidän kovasti. Uudessa työpaikassani hommiin kuuluu kuitenkin päätyön lisäksi asiakaspalvelutyötä. Olen ahdistunut pahimmillaan monta päivää ennen näitä työtehtäviä ja itku tulee illalla työpäivän jälkeen. Otin tänään asian taas puheeksi ja haluan muutosta. Tsemppiä ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville! Tehkää jotain asialle. Elämä on lyhyt, sinulla on oikeus nauttia työstäsi!