Miten oppia luopumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HamsteriHamstraaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HamsteriHamstraaja

Vieras
Eli siis tuli ajatus, että hommaisin kirppispaikan ja veisin tällä hetkellä käyttämättömiä vaatteita myyntiin...Mutta nyt, kun aloin käymään niitä läpi, tulikin tunne, että ei, en haluakkaan luopua tästä, entä jos tarvitsenkin tälläistä, ainiin täällä on tälläinenkin yms...Siis niin naurettavaa, kun olla ja voi...Mutta miten eroon kyseisestä tunteesta? Vaatteet siis suurimmaksi osin sellaisia, joita en ole käyttänyt 1-2 vuoteen, hyväkuntoisia kyllä, että kehtaa myydä...Lopetin niiden käytön, koska lihoin, eivätkä mahtuneet päälle ;) Nyt, kun taas lähes samoissa mitoissa, eli vaatteet mahtuis taas, niin en osaa päättää mitä teen niille...TÄLLÄ HETKELLÄ tuntuu kyllä siltä, etten tykkää pitää sen tyylisiä vaatteita, mut sieltä jostain se toinenkin ääni hiipii mieleen... Ja toisaalta harmittaa sekin, että myy ne parilla eurolla, JOS vaikka tarviskin niitä vielä :D Vienkö vain reippain mielin myyntiin vai jatkanko hamsterina oloa?

ap, todellakin tiedän tunteen. Mut on kasvatettu niin, että kaikki mahdollinen säilytetään ja varmuuden vuoksi hankitaan jos jossain on hyvä tarjous... JOskus kun on oikein tullut puuska, oon rankalla kädellä vienyt kirppikselle ja myönnän, että joskus katunut jälkikäteen... Toisaalta on niin vaikea päättää mitä oikeasti kannattaa säästää. On ihanaa kun mummolan vintiltä löytyy esim. vanhoja vaateaarteita! Toisaalta siihen aikaan on hankittu harkitsevasti ja laatua, suurin osa jonkun itse tekemiä. Nykyään kai muoti kiertää niin nopeaan että vaatetta ja muutakin tavaraa jää yli.

Itse oon miettinyt sitä, miten voisi jo hankintavaiheessa olla tarkempi. Enpä taida olla ap sua pidemmällä silti vielä tässä prosessissa :)

mä oon kerran vienyt pari jätesäkillistä kirppikselle ja kadun jatkuvasti. Mun mielestä tuo joidenkin antama neuvo 'jos et ole käyttänyt vaatetta vuoteen et ikinä käytä sitä' ei ollenkaan päde suomeen. Joskus on yksinkertaisesti sellaisia kesiä, talvia tai keväitä että joitakin vaatteita ei tule säiden vuoksi esim. pidettyä.
En enää vie kirppikselle muuta kuin lasten vaatteita.
Mä en oikeastaan kannata tuota luopumismentaletiikkaa, vaan sitä että hankkii vähemmän =)

Yhteistyössä