Miten opitte meikkaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan pihalla

Vieras
Aikaisemman meikki-gallupin innoittamana kysyn, miten opetellaan meikkaamaan? Nuorena en hommasta välittänyt yhtään ja olen missannut sen "luonnollisen" kehityksen, jolloin tytöt opettelevat meikkamaan. Nyt kolmekymppisenä haluaisin opetella, mutta en tiedä mistä lähteä liikkeelle. Ripsiväriä osaan laittaa, mitään muuta en. Olisi kiva joskus vähän "tälläytyä". Onko jotain vinkkejä mistä aloittaa? Ja meneekö meikkihin paljon rahaa?

Meikkeihin saa kyllä kulumaan.......

Mutta ei nyt välttämättä tähtitieteellisiä summia silti.

Kunnon meikkivoide,
puuteria ja peitepuikko/voide tms
ripsaria, kulmakynä ja rajauskynä
huulikiilto tai puna + rajauskynä

Näillä pääsee mun mielestä jo alkuun.

Akkain lehdissä monasti on joitain ohjeita ja vinkkejä, niitä voi kysyä myös ystävältä joka meikkaa tai ihan vaikka kosmetologilta tai kampaajalta joka tekee myös meikkauksia.

olin 6v kun kaverin kanssa alettiin leikkiä meikkaamisleikkejä. molemmilla oli omat meikit. ala-asteen lopussa sit ryhdistyin ja aloin käyttään ripsaria. meikannu oon osannu vaikka kuinka kauan. mutta en oo aina jaksanu meikkailla. nykyäänki voi mennä viikkoja että meikkaan seuraavan kerran. meikkaaminen on musta helppoa. laitan kajalia, luomiväriä, ripsaria, puuteria ja huuliin huulirasvaa.

Aika monissa ns. taviksien pitämissäkin blogeissa on meikkipäivityksiä, missä kuva kuvalta näytetään miten meikki tehdään. Tykkään näistä kun kasvoina on tosiaan tavallisia ihmisiä.

Mun meikkisetti on ostettu luonnollisesti vähitellen, mutta kalleinta siinä ehkä Blascon meikkivoide (50e) ja muut halpiksia eli kajalit, luomivärit ym. siinä kympin tai alle. Valokynäkin vähän hintavampi koska niissä laatu maksaa mun kokemukseni mukaan.

itsekkin aloin meikata vasta 16-veenä ja vuosia meninkin ripsiväri-puuteri-linjalla . olin jtn 20v, kun aloin opetella kajal-rajoja alas eikä oikein suju vieläkään... näin kolmekymppisenä :laugh: meikkivoide oli suht.koht. helppo oppia, vahtii vain ettei rajoja jää ja kulmakynä on myös hyvin yksinkertainen. poskipunista ja valokynistä sensijaan pysyn suosiolla erossa.:/

Lue naistenlehtiä ja nuortenlehtiä. Netistä löytyy tosi paljon meikkiohjeita (esim. Lumenen sivut, MTV3 Helmi, muitten meikkimerkkien sivut, lehtien sivut ym. Yhteishyvä, Pirkka)
Sit vaan harjottelemaan, ei sitä muuten opi.

halpa ja hyvä: se mousse -meikkivoide, oliko se maybellinen tms halpismerkin, mutta yllätti mut positiivisesti!

valokyniäkin mulla on ollu, mutta kun joku sanoi, että ne sit "loistaa" UV-valossa eli diskossa, niin koskas sit käytät? jos mä lähden kaupunkiin, niin voinhan päätyä tanssipaikkaan ja sielläkö sit oon pesukarhuna?
Arkena en meikkaa. Mulla on silmälasit, ne tuo naamariin väriä ihan tarpeeksi.

Itse opettelin ja viimeisen silauksen sain kilpatanssia harrastaessani, jossa kokenut valmentaja (Helena Ahti-Hallberg) veti leiriläisille meikkikurssin. Hän meikkasi yhden tanssijan ja samalla meikkasimme itsemme hänen ohjeidensa mukaisesti. Lopputulos oli upea. Tämä ei siis tietenkään ollut arkimeikki.

Alkuperäinen kirjoittaja tihtu-80:
itsekkin aloin meikata vasta 16-veenä ja vuosia meninkin ripsiväri-puuteri-linjalla . olin jtn 20v, kun aloin opetella kajal-rajoja alas eikä oikein suju vieläkään... näin kolmekymppisenä :laugh: meikkivoide oli suht.koht. helppo oppia, vahtii vain ettei rajoja jää ja kulmakynä on myös hyvin yksinkertainen. poskipunista ja valokynistä sensijaan pysyn suosiolla erossa.:/

Jos käyttää meikkivoidetta, on myös syytä käyttää poskipunaa. Tää on ihan fakta jonka jokainen kosmetologi allekirjoittaa. Eli ei muuta ku opettelemaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:

Jos käyttää meikkivoidetta, on myös syytä käyttää poskipunaa. Tää on ihan fakta jonka jokainen kosmetologi allekirjoittaa. Eli ei muuta ku opettelemaan :)

POSKIPUNASTA: minkä väristä? mistä ihmeestä mä tiedän mikä mulle sopii? Ne maksaa kuitenkin sen verran, ettei viittis kokeilun vuoksi ostaa... Onko siis pinkki ihan teiniä ja kirkkaammanpunainen horahtava vai mistä sen tietää?

mulal on tylsä maantienvärinen tukka ja kalpea/kellervä iho ja käytän aina lämpimän ja/tai murretun värisiä vaatteita plus kirkkaan punaista (no sen kanssa ei ainakaan pinkkiä - loogista).
En siis käytä ikinä esim. lilaa/violettia (tosi helppoa, kun se on ollut muotia jo 5 talvea peräjälkeen...), enkä petroolia, en keltaista enkä oranssia (naama menee harmaaksi)

aikas pinkkiä suositellaan useasti eikä siis oo vaan teinien väri. Antaa varsinkin kellervälle iholle hyvän ja terveen hehkun. Ite käytän voidemaista just ton hehkun takia.
Ei ne kalliita oo, kokeilemaan vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
aikas pinkkiä suositellaan useasti eikä siis oo vaan teinien väri. Antaa varsinkin kellervälle iholle hyvän ja terveen hehkun. Ite käytän voidemaista just ton hehkun takia.
Ei ne kalliita oo, kokeilemaan vaan!

kiitos vastauksesta!
kyl mun mielestä 15 e vaan on kallis jos se onkin täysin hukkaostos. mitään henkkamaukan ties-missä-ja-ties-miten-tehtyjä en osta...

ostin kerran alesta poskipunan, ja noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen heitin pois... minulla on meikkiopas jonka mukaan tein " pyyhi liika väri kämmeneen, vedä posket lommolle, aloita korvan yläreunan kohdalta kohti.." yritin ja yritin kunnes kyllästyin kulkemaan raidat poskissa ja viskasin poskipunalla vesilintua.. ! ostin oikein kunnon siveltimenkin, kun opaassa sanottiin, ettei poskipuna-pakkauksen pikkusiveltimellä tee mitään... uskokaa pois, käyttäisin kyllä poskipunaa valkoiseen naamaani jos vain tietäisin miten!! :(

ostin kerran alesta poskipunan, ja noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen heitin pois... minulla on meikkiopas jonka mukaan tein " pyyhi liika väri kämmeneen, vedä posket lommolle, aloita korvan yläreunan kohdalta kohti.." yritin ja yritin kunnes kyllästyin kulkemaan raidat poskissa ja viskasin poskipunalla vesilintua.. ! ostin oikein kunnon siveltimenkin, kun opaassa sanottiin, ettei poskipuna-pakkauksen pikkusiveltimellä tee mitään... uskokaa pois, käyttäisin kyllä poskipunaa valkoiseen naamaani jos vain tietäisin miten!! :(

Poskipunan väri tulee katsoa ihon mukaan. koska sulla on vaalea iho niin poskipunankin pitäisi olla vaaleaa. Varmaan ongelman on tehnyt "väärän" värinen poskipuna.

Yhteistyössä