miten opiskella lastenohjaajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja opiskelmemaanko?
  • Ensimmäinen viesti
ei ole muuten kovin uskontopainotteinen... toki tota uskontoakin on, mutta suurin osa meidän luokalta esim työllistyi kyllä päikkäriin, harvempi seurakuntaan. Mutta jos kaikki uskontoon liittyvä on yökyök, niin sitten ei kannata hakea...
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
opiskella voi kristillisissä opistoissa... työtä voi tehdä mm. päiväkodissa lastenhoitajana, srk:n lastenohjaajana/perhetyöntekijänä, perhepäivähoitajana, iltapäiväkerhon työntekijänä...ja nyt en tiedä onko jo mennyt läpi ehdotus myös lastensuojelussa työskentelystä..perhekodit, lastenkodit jne.

Ihan kiva koulutus... :)
On tuo sos.puolikii
 
Pörröpää
Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Mä olen opiskellut Jyväskylän kristillisellä opistolla.

Ja työn kuvaan kuuluu päiväkerhoja, avoimia- ja perhekerhoja, iltapäiväkerhoja, saattaa olla myös päiväkodin hartaus juttuja. Tosi monenlaista, riippuu paljon seurakunnasta jossa työskentelee.
:)
mä kans opiskelin Jyväskylässä!

 
lastenohjaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
mä vielä sitä palkkausta kyselisin, mua hirveesti kiinnostas kyl tää ala
Mulla palkka tällä hetkellä 1548 bruttona,olen ollut töissä 7v seurakunnalla,joten tuossa on kokemuslisät.Päiväkodissa 1700 brutto lähtöpalkkana,riippuu kyl paljon kunnasta/kaupungista paljonko saa päivähoidon puolella.
 
-U-
Mä olen opiskellut Dila:ssa lahdessa osan ja loput oppisopimuksella järvenpäässä. Päivääkään en ole tämän jälkeen tehnyt töitä seurakunnassa enkä myöskään päiväkotipuolella, vaan lastensuojelussa yksityisellä puolella. myös oppisopimuksen näytöt tein kaikki silloisessa työpäikassani. Pätevyys tulee moneen paikkaan ja esim. palkkauskin on ihan eriluokkaa esim. ohjaajana lastensuojelussa :)
 
-U-
Opiskelin lahdessa viidestä kaksi näyttöä ja loput oppisopimuksella. Oppisopimuksella voi opiskella koko tuktinnon, pitää olla vaan se työpaikka jossa tehdä näytöt ja harjoittelut. Oppisopimuksesta kysyin koulutuskeskus salpauksesta, joka sitten osti tarvittavat opinnot järvenpään lutheropistolta. siellä kävin ne muutamat puuttuvat teoriapäivät ja sitten tein näytöt töissä. Kuvittelisin että onnistuu varmasti päiväkodissa ja seurakunnalla ainakin. Kannattaa tutkia asiaa oman paikkakunnan oppisopimustoimistolta. itselle ainakin paljon mielekkäämpi tapa opiskella kuin koulussa istuminen :)
 

Yhteistyössä