Miten opintolainan nostaminen tapahtuu?

En ole aiemmin nostanut, mutta nyt ajattelin yhden erän nostaa että saan parit huonekalut ostettua... Mulle on siis se jo myönnetty, ja lapussa seisoo että eka nostopäivä ois tänään. Mäkö marssin pankkiin ton Kelan lapun kanssa? Meneekö ne rahat hetimmiten tilille, vai miten?
 
Mari
Näin mä olen toiminut: Kelalta tuli päätös lainatakauksesta, kävelin sen kans Nordeaan ja siellä elämäänsä kyllästynyt virkailija tokas; jos sulla on pankkitunnukset mee kotiin ja nosta sitä kautta. Mä en voi asialle mitään :( Menin koneelle ja naputtelin sinne tiedot ja rahat hetkessä tilillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Näin mä olen toiminut: Kelalta tuli päätös lainatakauksesta, kävelin sen kans Nordeaan ja siellä elämäänsä kyllästynyt virkailija tokas; jos sulla on pankkitunnukset mee kotiin ja nosta sitä kautta. Mä en voi asialle mitään :( Menin koneelle ja naputtelin sinne tiedot ja rahat hetkessä tilillä.
Mä en kykene löytämään tuolta nettipankistani mitään semmosta missä ois mainintaa tämmösestä...

Hitto mikä tumpelo, ei sais viettää kesälomaa kun ei yksinkertaisetkaan asiat enää onnistu :D
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Näin mä olen toiminut: Kelalta tuli päätös lainatakauksesta, kävelin sen kans Nordeaan ja siellä elämäänsä kyllästynyt virkailija tokas; jos sulla on pankkitunnukset mee kotiin ja nosta sitä kautta. Mä en voi asialle mitään :( Menin koneelle ja naputtelin sinne tiedot ja rahat hetkessä tilillä.
Mä en kykene löytämään tuolta nettipankistani mitään semmosta missä ois mainintaa tämmösestä...

Hitto mikä tumpelo, ei sais viettää kesälomaa kun ei yksinkertaisetkaan asiat enää onnistu :D
Löydätkö sieltä opintolainan hekemisesta mitään? Yleensä avautuu sivu uuteen linkkiin. Valitettavasti en Op pankin sivuista osaa sanoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja herkkukurkku:
mulla op:n pankki ja netissä nostin lainan, mutta toki sulla pitää ola eka se kelan päätös lainan myöntämisestä!!!!
No mulla on se, muttei tää kone sitä näe :saint: Sitä mä tässä siis just mietinkin, että meneekö Kelalta se tieto tonne automaattisesti vai onko mun mentävä pankkiin näyttämään toi lappu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Pääsetkö sä "luotot"- kohdasta "opintolainan siirto tilille"- kohtaan?
Juu, ja siinä se sitten sanoo että "sinulla ei ole opintolainoja". Mutta voisko se olla sit niin, että vaikka tämä päivä on eka nostopäivä niin huomenna vasta natsaa, kun ei tänään mikään pankkipäivä ole - vai onko mun sit vaan mentävä sinne pankkiin asti (eiiiih...) ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Op:n verkkopankissa pitää eka hakea lainaa. Eli menee muutama päivä..
Ai, siis vaikka mä olenkin sitä jo hakenut ja saanut sen päätöksen? :eek:
Se päätös ei mene suoraan pankille. Haet lainaa netin kautta niin he sitten tarkistavat sen takauksen kelalta :)
 
Kas kehveliä vieras, oikeassa olit:
"# Täytä ja allekirjoita hakemus, minkä jälkeen tiedot lähtevät pankkiin.
# Pankki saa lainatakauksesi tiedot Kelasta seuraavana pankkipäivänä ja ilmoittaa sinulle päätöksestä 1-3 pankkipäivän kuluessa Internet-palvelun viestillä. Lainan myöntämisen edellytys on, että sinulla on voimassa oleva lainatakaus ja luottotietosi ovat kunnossa.
# Päätöksen ollessa myönteinen rahat ovat tililläsi. Saat postissa sähköisesti allekirjoittamasi luottoasiakirjat. "

Eli sitä on haettava. Tääkin selvis vasta kun olin mennyt tohon "hae opintolainaa" -kohtaan. Enpä ois taaskaan itse hiffannut, onneksi te ootte olemassa B) :flower:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Kas kehveliä vieras, oikeassa olit:
"# Täytä ja allekirjoita hakemus, minkä jälkeen tiedot lähtevät pankkiin.
# Pankki saa lainatakauksesi tiedot Kelasta seuraavana pankkipäivänä ja ilmoittaa sinulle päätöksestä 1-3 pankkipäivän kuluessa Internet-palvelun viestillä. Lainan myöntämisen edellytys on, että sinulla on voimassa oleva lainatakaus ja luottotietosi ovat kunnossa.
# Päätöksen ollessa myönteinen rahat ovat tililläsi. Saat postissa sähköisesti allekirjoittamasi luottoasiakirjat. "

Eli sitä on haettava. Tääkin selvis vasta kun olin mennyt tohon "hae opintolainaa" -kohtaan. Enpä ois taaskaan itse hiffannut, onneksi te ootte olemassa B) :flower:
:D kiva olla joskus avuksi! :)
 

Yhteistyössä