Miten opettaa nousemaan ilman tulea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän poika on siis 1 v 4 kk. Osaa kävellä, mutta ei mielellään nouse pystyyn ilman tukea, vaan kaatuessaan konttaa johonkin mistä pääsee pystyyn tukea vasten. Ei myöskään vieläkään mielellään kävele oma-aloitteisesti vaikka hyvin osaisi, vaan konttaa vieläkin paljon.

Voiko tota ilman tukea nousemista jotenkin "opettaa" lapselle? Olen koittanut itse malliksi kyykkiä ja nousta siitä mutta ei oikein mene oppi perille....

[QUOTE="vieras";22885844]Meidän poika on siis 1 v 4 kk. Osaa kävellä, mutta ei mielellään nouse pystyyn ilman tukea, vaan kaatuessaan konttaa johonkin mistä pääsee pystyyn tukea vasten. Ei myöskään vieläkään mielellään kävele oma-aloitteisesti vaikka hyvin osaisi, vaan konttaa vieläkin paljon.

Voiko tota ilman tukea nousemista jotenkin "opettaa" lapselle? Olen koittanut itse malliksi kyykkiä ja nousta siitä mutta ei oikein mene oppi perille....[/QUOTE]

Ei meilläkään edes seiso vielä ilman tukea (paitsi vahingossa. Seisoo kyllä tukevasti, mut pelästyy aina, jos huomaa, että ei ookkaan missään kiinni, ja ottaa äkkiä tukea jostain) eikä siis myöskään nouse seisomaan ilman tukea. Kävelee, jos se saa pitää "taluttajaa" sormista kiinni, mutta ei muuten. Vähän on kyllä kävelyssäkin vielä kenoa aina johonkin suuntaan. Noin on menty nyt kuukausi, sitä ennen ei kävellyt vielä mitenkään.

[QUOTE="rina";22888542]tollaset taaperokärryt on hyvät!Niissä voi säätää niitten pyörien vauhtia,ettei mene alta/liian lujaa[/QUOTE]

Miten muka sen nopeuden voi säätää? Brioissakin?

[QUOTE="minä";22888580]Miten muka sen nopeuden voi säätää? Brioissakin?[/QUOTE]

olikohan plaston,sellaset vihreät jossa valkoinen kahvaosa...renkaissa akselin kohdalla ruuvi josta voi kiristää.

[QUOTE="rina";22888635]olikohan plaston,sellaset vihreät jossa valkoinen kahvaosa...renkaissa akselin kohdalla ruuvi josta voi kiristää.[/QUOTE]

tietäiskö joku, oisko brioissakin sama juttu? Nuo meidän kun ainakin kulkevat kovin liukkaasti, eikä tuo taapero pysy perässä, vaan tipahtaa polvilleen, kun kärryt lähtee liikkeelle :(

Mulle ei kyllä nyt ihan auennut, miten taaperokärry auttaa nousemaan ylös ilman tukea? Meillä ainakin muksu ottaa tangosta kiinni ja punnaa siitä itsensä ylös...?

Yhteistyössä