Miten opetit lapsesi juomaan tuttipullosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";28380114]Newsflash...

Joo, tiedän kyllä minkälaista on kun lapset on pieniä, toista tissitakiaista mulla vaan ei ole ollut. Eikä mun mielestä omien menojen totaalikarsiminen ole mikään hyöty lapselle; äiti ahdistuu ajan myötä jos mitään omaa juttua ei ole, ainakin minä tulen niin tekemään. Sekö sun mielestä on kiva juttu lapselle?[/QUOTE]

Kyllä vauvankin kanssa pystyy tekemään yllättävän paljon juttuja. Ei kai neljän seinän sisällä tarvi istua... Enkä kyllä tiedä mikä siinä ahdistaa "antautua" sille omalle lapselle ja sen tarpeille EDES ekaks puoleksi vuodeksi-vuodeksi kun luontokin on sen ikäisen lapsen siihen äidin rinnalle "takiaiseksi" tarkoittanut. Olen sitten kai outo.

[QUOTE="joo";28380177]Kyllä vauvankin kanssa pystyy tekemään yllättävän paljon juttuja. Ei kai neljän seinän sisällä tarvi istua... Enkä kyllä tiedä mikä siinä ahdistaa "antautua" sille omalle lapselle ja sen tarpeille EDES ekaks puoleksi vuodeksi-vuodeksi kun luontokin on sen ikäisen lapsen siihen äidin rinnalle "takiaiseksi" tarkoittanut. Olen sitten kai outo.[/QUOTE]

Olen lapsen kanssa lähes 24/7 ollut viimeiset 2,5kk, eikö sun mielestä ole aika, että pääsen vähän tuulettumaan? Kun mun mielestä on. Ehkä minä olen sitten se outo, mutta mielestäni lapselle ja lapsen isällekin on tärkeää viettää aikaa ilman mua, yhtä tärkeää kuin minulle on päästä ilman heitä johonkin.

[QUOTE="joo";28380177]Kyllä vauvankin kanssa pystyy tekemään yllättävän paljon juttuja. Ei kai neljän seinän sisällä tarvi istua... Enkä kyllä tiedä mikä siinä ahdistaa "antautua" sille omalle lapselle ja sen tarpeille EDES ekaks puoleksi vuodeksi-vuodeksi kun luontokin on sen ikäisen lapsen siihen äidin rinnalle "takiaiseksi" tarkoittanut. Olen sitten kai outo.[/QUOTE]

No toki pystyy tehdä tosi paljonkin. Pitäisi kaikkien ymmärtää,että me ei olla samanlaisia. Toinen on valmis "uhraamaan" itsensä lapselleen ja jättää kaikki omat jutut sivuun,kun taas joku toinen haluaa ja tarvitsee sitä omaa aikaa edes hetkellisesti,että jaksaisi taas. Se on oikeasti tosi kuluttavaa olla koko ajan vauvan kanssa. Ihan jo vaikka parinkin tunnin erossa olo saa taas mielen virkeäksi.

[QUOTE="aloittaja";28380187]Olen lapsen kanssa lähes 24/7 ollut viimeiset 2,5kk, eikö sun mielestä ole aika, että pääsen vähän tuulettumaan? Kun mun mielestä on. Ehkä minä olen sitten se outo, mutta mielestäni lapselle ja lapsen isällekin on tärkeää viettää aikaa ilman mua, yhtä tärkeää kuin minulle on päästä ilman heitä johonkin.[/QUOTE]

Kyllä äidin pitää itsensäkin muistaa ja tosiaan kattella ja tehdä niitä asioita mitkä auttaa arjessa jaksamaan. Ootteko muuten koittanut hörppyyttä vauvalle maitoa?

[QUOTE="aloittaja";28380187]Olen lapsen kanssa lähes 24/7 ollut viimeiset 2,5kk, eikö sun mielestä ole aika, että pääsen vähän tuulettumaan? Kun mun mielestä on. Ehkä minä olen sitten se outo, mutta mielestäni lapselle ja lapsen isällekin on tärkeää viettää aikaa ilman mua, yhtä tärkeää kuin minulle on päästä ilman heitä johonkin.[/QUOTE]

Teet niinkuin parhaaksi näet. En nyt vain edelleenkään ymmärrä mikä siinä omassa pienessä vauvassa ja sen seurassa on niin ahdistavaa kun hän ei ravitsemuksellisestikaan vielä pärjää ilman äitiään. Kun vauva mukanakin voi tehdä vaikka ja mitä. Mutta, meitä on moneen junaan.

[QUOTE="vierailee";28380208]Kyllä äidin pitää itsensäkin muistaa ja tosiaan kattella ja tehdä niitä asioita mitkä auttaa arjessa jaksamaan. Ootteko muuten koittanut hörppyyttä vauvalle maitoa?[/QUOTE]

Ei olla kokeiltu. Miten se tapahtuu, ihan vaan mukilla? Voiko tuon ikäiselle vielä kokeilla? Kun lusikallahan tuo ottaa D-vitamiininkin, niin tuli mieleen että jos ei muuta niin mies vois lusikalla antaa maidon?

Me ollaan annettu myös pullosta (pumpattua maitoa) ihan alusta asti. Parikuisena tuli stoppi ja kokeiltiin eri pulloja. Vain ainun peruspullo kelpasi ja kelpaa vieläkin.Kokeilkaa eri merkkejä, varsinkin sellaisia missä maito tulee helposti.

Meidän poika sai laitoksella lisämaitoa ja ekoina viikkoina annettiin välillä kotonakin pumpattua maitoa. Sitten tuli tauko eikä meinannut pulloa huolia. Mun antamana alkoi heti kamala huuto, joten tehtiin niin että mä menin toiseen huoneeseen ja mies kokeili. Muutama päivä siinä tais mennä, ja sitten rupesi pullo kelpaamaan (ja lopulta myös mun antamana).

Mukavaa shoppailureissua sulle! Kyllä se vaan arkea piristää kun pääsee vähän liikenteeseen ilman vauvaa.

[QUOTE="vieras";28379982]Ihan vaan pieni hengähdystauko soppailun ja syömisen merkeissä. Olen ollut aika kiinni täällä kotona ja nyt olis pitkästä aikaa ihan kiva päästä omillani johonkin. Mies olisi päästänyt aikaisemminkin, mutta jotenkin en ole raaskinut lähteä.[/QUOTE]

Vauvahan kuolee jos äiti ei ole 24/7 paikalla.En itsekään pitkäksi aikaa ole ketään lapsistani jättänyt.Kyllä pari tuntia pärjää vaikka ei pullo kelpaisi.

Vauvahan kuolee jos äiti ei ole 24/7 paikalla.En itsekään pitkäksi aikaa ole ketään lapsistani jättänyt.Kyllä pari tuntia pärjää vaikka ei pullo kelpaisi.

Tiedätkö, että esikoisen aikanahan minä olin jo luennoilla istumassa kerran-pari viikossa, kun hän oli 2kk :) Niin sitä vaan on eri juttu tämän toisen kanssa, en tiedä että miksi. Olisiko siksi, että tulee olemaan viimeinen vauva tässä perheessä...

Eilen taas yritin pulloa, mutta ei kyllä minulta sitä huoli. Pitänee testata tuota Ainua ja niin, että minä en ole maisemissa. Ja jos ei ennen lauantaita huoli, niin sitten vaan otetaan riski. Pääseehän sieltä sitten kotiin jos maailmanloppu tulee, mutta ei taida olla yksikään vauva Suomessa vielä itseään nälkään tappanut? ;)

Yhteistyössä