Miten ootte tehny... kun tyttö ei tykkää isästänsä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Tai no tykkää kyllä ja touhuavat yhdessä, mutta ei esim. väsyneenä ja kiukkusena halua, että isänsä sanoo hyvää yötä ja halaa illalla, isin syli ei kelpaa vaikka äiti ei joutaskaan just sillon ottamaan syliin. Itku on pelkkää "äitii äitii äitii".

Oonhan mä kotona ollu hoitamassa koko tyttöjen iän (1,5 ja 3,5v), että toki ehkä enemmän ovat minuun kiintyneet. Ja esikoisen kanssa, joka siis enemmän ongelmatapaus, oltiin paljon kaksistaan reilun vuoden ajan aluksi, joten sekin vaikuttaa.

Mutta jos jollakin on ollut näin, niin miten ootte saanu välejä paremmaksi? Aateltiin, että pitäsköhän enemmän olla heillä keskenään, tehdä reissuja jne. Nyt parina viikonloppuna olivat kahdestaan yhden yön reissussa ja siellä ei ole ongelmaa, iltasin halaavat ja sanovat hyvää yötä eikä tyttö temppuile isälleen niinku temppuilee sillon ku minäkin olen läsnä.

Huoh..

Meillä jokseenkin sama juttu. Tyttö 1v7kk ja ollut mun kanssa kotona.Isä paljon ylitöissä ja muutenkin melko vähän hoitanut. Isä kelpaa kyllä loistavasti mylläysseuraksi ja iltapesun suorittajaksi, mutta ei saa viedä nukkumaan eikä halua isän kanssa kaksin ulos. Eli niin kauan kun mä olen näkösällä kaikki ok. Edes vessaan en pääse rauhassa vaikka isä oliskin kotona, tulee sit sinne mun kanssa. Jänskättää vähän kun toinen lapsi kohta syntyy että miten kaikki sujuu kun nyt jo niin kiinni äidissä...

Meillä kans tuo toinen tyttö saman ikänen ku teillä, siis 1v7kk tarkalleen. Hänen kanssaankin samaa ongelmaa, mutta sitä on näköjään hieman parempi kitkeä pois ku tuota isomman 3,5v ongelmaa. Se ei näytä millään oppivan, että iskäki on yhtä hyvä :headwall:

meillä neiti koht 3 oli yhes vaihees sellanen ettei isi saanu antaa suukkoa tai peitellä,mutta kuitenkin kysyttiin joka ehtoo että saako isi antaa..toista kuukautta se kesti,mutta nyt taas isi saa antaa suukot ja peitellä..
mutta meillä on taas toinen juttu käänteisenä tälle neitokaiselle ja nuorimmalle tytölle 1v5kk,
aina kun ne on kipeinä niille kelpaa vaan isi,äiti ei saa antaa lääkettä eikä passata ja hoivota..en tiiä mistä taas se sitten johtuu

Tuntuu, että tuota on vallalla joka perheessä, missä vaan natiaisia on.

On aikoja ja aikakausia, jolloin kelpaa vaan toinen. Nämä on itsestään ohimeneviä. Tokihan lapset helpommin "leimaantuu" siihen, joka enemmän on läsnä.

Silloin vasta asialle pitäisi tehdä jotain, jos isä ei yksinkertaisesti tule toimeen lasten kanssa jos äiti on poissa. Jos tätä "kelpaamattomuutta" ilmenee vain silloin, kun äiti on kotona, on se täysin normaalia.

Miten pitäs sit suhtautua? Siis sanoa, että kyllä se iskäki nyt vaan halaa ja sanoo hyvää yötä vai toimia niinku tyttö haluaa, eli ei sano hyvää yötä eikä anna halia. Ku monesti lähen vielä siihen aikaan lenkille ku tytöt menee petiin niin sieltä alkaa se huuto sitten. En oo kyllä eteisestä enää palannu vaikka mua ovat huutaneet, sitä ennen kyllä oon käyny sanomassa yöt ja antamassa halit...

Oon siis vaan sanonu, että iskä hoitaa tms.

Ei se varmaan ole varsinaisesti tykkäämisestä kiinni.

Meillä esimerkiksi esikoinen tahtoo AINA yöllä vain isinsä jos näkee pahoja unia tai herää kesken yötä jostain syystä.

Äiti ei kelpaa, mutta uskon, että minusta silti tykätään. :)

Yhteistyössä