Miten ootte käyneet vauvan kanssa marjastamassa?

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Ei ole eka kerta, mutta en enää muista miten noiden isompien kanssa tein. Vaunuilla ei ihan metsään-metsään pääse, toki aika lähelle. Kantoliina on, mutta vähän huono jo noinkin isolle vauvalle, ei oikein viihdy siinä (hyviä sidontoja n.5kk vauvalle kudotulle liinalle?). Sitten noi hyttyset ja paarmat. Vaunuissa on hyvä hyttysverkko, mutta kantoliinaan sitä ei oikein saa. Sitä Free-lotionia meillä on kyllä. Oisko jotain tosi hyviä vinkkejä? Kaikki pistojäljet kutittaa tuota pikkuista niin paljon ettei voi oikein ilman suojaa olla.

Mietin miten tän järkevästi toteuttais :D Kai tää on vähän sellaista yksinäistä pohdintaa, että saisin marjoja pakastimeen talveksi.

Kantoliinaan tai -reppuun selkäpuolelle, kunnon suojaus vaatteilla je Freeta lopuille ihoalueille (jos käytössä on joku kosteusvoide ja Freen imeytyminen huolettaa, niin kosteusvoidetta alle ja Freeta päälle, vähentää imeytymistä, mut itse en jaksanut kikkailla). Mut joo, hyviä selkäsidontoja en noin pienelle osaa sanoa kun olen itse selkäsidonnoissa avuton, monien tiedän saavan liinalla selkään jo nelikuisen. Meillä mentiin kantorepulla.

Tekisin niin, että menisin vauvan päiväuniaikaan, raahaisin vaunut metsään ja vauva sinne nukkumaan kunnollisten ötökkäverkkojen suojaamana, ja itse poimisin siinä lähiympäristössä niin että vaunuihin on koko ajan näköyhteys. Kantoliina tuntuu huonolta vaihtoehdolta just niiden ötököiden takia.

Kantoliina selässä on kyllä aika hankala kumartua mättäälle, koko ajan sais pelätä että vauva tippuu kun on melkein pää alaisin sitten. Vaunut tai vaunukoppa vois olla luontevin vaihtoehto, olettain että vauva nukkuu siellä metsässä eikä haittaa vaikka olisit muutamien metrien päässä.

Mä panin vauvan turvakaukaloon ja vaunujen hyttysverkko päälle. Jaksoin kantaa mättäältä mättäälle ihan hyvin =) Välillä oli hereillä ja välillä nukkui, tyytyväinen kuitenkin =)

Ihan pienen vauvan kanssa ei käyty, mutta sitten kun vauva istui tukevasti, käytiin/käydään paljonkin metsässä. Meillä on rinkka ja rinkan päällä hirvikärpästakki. (En ole löytänyt rinkkaan hyönteissuojaa.) Kallis investointi, mutta jos paljon käy luonnossa, ihan ehdoton. Meillä on Deuter kid comfort III. Vauva, nyt taapero on tyytyväisenä ollut kyydissä jo satoja kilometrejä. :) On muuten hyvää reisijumppaa kyykistyä poimimaan sieniä tai marjoja rinkka selässä. :) Kävelysauva auttaa ylösnousussa.

Pittää harkita tuota kantorinkkaa, vasta viime syksynä ostin uuden tavallisen joten aika kalliilta satsaukselta tuntuis just nyt. Toisaalta vois tulla tarpeeseen.

Otinpa vinkeistä vaarin ja kokeillaan muutamaakin konstia. Laavulla jne. käydään kyllä paljon mutta kuopus on aina vaunuissa (paitsi toki syöttöjen ajan :D ).

Yhteistyössä