miten onnistuu kotityöt?

• Viestiketjun aloittaja kantojuhta
  • Ensimmäinen viesti
kantojuhta
Vauva tekee hampaita. Ei suostu olemaan lattialla, ei sitterissä, vain syli ja liina/kantoreppu kelpaavat. Jos laittaa nukahtamisen jälkeen koppaan, niin herää. Mukavahan se on toisaalta vauvaa pitää lähellä, nytkin nukkuu tässä repussa :)

Mutta nuo kotityöt. Ei onnistu oikein pyykkäys, vauva repussa ei paljon koneesta pyykkia noukita (päältätäytettävä kone). Lelujen jne raivailukaan ei onnistu mitenkään kätevästi, kun kumarteleminen on hidasta. Astianpesukonetta joten kuten saa tyhjennettyä ja täytettyä, mutta ei se kovin kätevästi käy. Ruuan laittokin menee siinä ja siinä, vähän arveluttaa kuitenkin lieden vieressä seisoa, jos vauva potkaisee kattilaa tms.

Tiedän, että on sellaisia äitejä, joiden lapset ei "ikinä" ole lattialla tai sitterissä. Miten semmoiset tekee kotitöitä? Kertokaa uusavuttomalle kanniskelijalle :)

Itse olen tuossa vaiheessa joutunut vain hyväksymään sen tosiasian että kotityöt saavat odottaa :D
Kantoliinaa käyttäen sain ruoan tehdyksi, muut kotityöt tein päiväunien aikaan ja sitten kun muut olivat jo menneet nukkumaan.

---
Olen kantanut lonkalla tai selässä vähän isompaa lasta. Ihan pienen kanssa en sitten vaan tehnyt mitään, mies teki. Jos oli jotain pakollista, niin sitten vauva katseli sitteristä ja temppuilin ja hyppelin siinä sitten samalla. Tai laitoin vauvan rattaisiin ja jalalla työntelin ja hyssyttelin että sain kädet vapaaksi.

"Piika-äiti"
Nyt vauvan tarpeet ovat etusijalla. Lelujen en ole ikinä kuullut hermostuvan vaikka ne olisivat lattialla pitempään.

Ja juuri näitä päiviä varten se purkkihernari on kätevää.

Olethan antanut särkylääkettä?

Minkä ikäinen vauva? Jos on saanut särkylääkettä ja ruokaa, vaippa on kuiva jne. niin laittaisin sitteriin viereen ja tekisin kotityöt rivakasti, pieni kitinä ei liene vaarallista - en tarkoita rajua itkua. Juttelisin samalla vauvalle.

Jos vauva itkee koko ajan, jättäisin kotityöt vähemmälle - onko sulla mies, voisko illalla huolehtia vauvasta vuorostaan?

Yhteistyössä