Miten onnistu eiliset jäälyhdyt yms härpäkät?

• Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna9:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Jos ei meinaa irrota, niin valelkaa vähän lämmintä vettä siihen sangon päälle.
Sit jos reikää siihen lyhtyyn teette, niin kandee käyttää jotain ruuvimeisseliä tms., muuten hajoaa, jos jollain lekalla siihen kopautatte.
menee ikä ja terveys jos siihen nyt rupeaa ruuvvimeisselillä kairaamaan reikää.... :snotty:
Mä olen aina luullu että se on hellpoa hommaa noiden lyhtyjen teko, kukaan ei voi epäonnistua... paitsi minä. :ashamed:
Tarkoitin kyllä silloin, kun se jäälyhty ei tosiaan ole ihan umpijäässä.
No, millä mä siihen reiän teen. Se kaira ois ehkä aika kova sana.... :ashamed: Kyllä mä sen nyt ymmärrän ettei sitä kannata lekalla nuijia jos se umpijäähän on menny... Kyllä näistäkin tuli sitten murhe! Mutta lyhdyt mä haluan. piste.
Katso vinkkini tuolta ylempää tässä ketjussa. Eli se näyttää kuin ois umpijäässä, mutta kun lasket keskelle vettä niin jää sulaa päältä ja näet reiän siellä keskellä.
No ei ollu reikää, se on aivan UMPIJÄÄSSÄ koko kalikka. Aivan minimaalinen sulakohta löyty keskeltä ja nyt menen kyllä väsäämään uudet.

kanelisokeri77
Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna9:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Jos ei meinaa irrota, niin valelkaa vähän lämmintä vettä siihen sangon päälle.
Sit jos reikää siihen lyhtyyn teette, niin kandee käyttää jotain ruuvimeisseliä tms., muuten hajoaa, jos jollain lekalla siihen kopautatte.
menee ikä ja terveys jos siihen nyt rupeaa ruuvvimeisselillä kairaamaan reikää.... :snotty:
Mä olen aina luullu että se on hellpoa hommaa noiden lyhtyjen teko, kukaan ei voi epäonnistua... paitsi minä. :ashamed:
Tarkoitin kyllä silloin, kun se jäälyhty ei tosiaan ole ihan umpijäässä.
No, millä mä siihen reiän teen. Se kaira ois ehkä aika kova sana.... :ashamed: Kyllä mä sen nyt ymmärrän ettei sitä kannata lekalla nuijia jos se umpijäähän on menny... Kyllä näistäkin tuli sitten murhe! Mutta lyhdyt mä haluan. piste.
Katso vinkkini tuolta ylempää tässä ketjussa. Eli se näyttää kuin ois umpijäässä, mutta kun lasket keskelle vettä niin jää sulaa päältä ja näet reiän siellä keskellä.
No ei ollu reikää, se on aivan UMPIJÄÄSSÄ koko kalikka. Aivan minimaalinen sulakohta löyty keskeltä ja nyt menen kyllä väsäämään uudet.
Ok, no ei siihen sitten saa reikää kuin kaivertamalla. Itse en jaksa sitä urakkaa vaan teen myös suosiolla uuden.

kanelisokeri77
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Hienoja! Laitoitko siis noihin punaisiin elintarvikeväriä kun on noin tasaisesti väri? Kokeilin viime vuonna punajuuren liemellä ja se väri laskeutui pohjalle :( Vois olla myös hauskan näköistä valella väriä valmiin lyhdyn päälle.

Hienoja lyhtyjä!
Mä kävin tekemässä päivällä uudet ja nyt vahdin niitä kun haukka. ;) Mulla yks ämpäri oli jäätymässä tossa kellarin oven vieressä, niin se ei ollut ihan umpijäässä, mutta olis sitten taas vaatinut hiukan kauemman ajan olla siinä. Reunat hiukan halkeili ja ei ne kovin paksut sieltä yläpäästäänkään ollut. Sellasen aika juosten kustun näkönen siitä tuli.. en kehdannut laittaa portin pieleen.... :D

Minku
Helppo tapa valmistaa vähän erilaisia lyhtyjä, on jäädyttää maito- ja mehupurkeissa vettä, sit purkit voi repiä jään ympäriltä pois ja kalikoista koota ympyrän, sisälle voi laittaa kynttilän tai ihan ulkotulen. Äiti tekee näin ja tekisin itteki jos ois jotain pihaa mihin laittaa jäälyhdyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minku:
Helppo tapa valmistaa vähän erilaisia lyhtyjä, on jäädyttää maito- ja mehupurkeissa vettä, sit purkit voi repiä jään ympäriltä pois ja kalikoista koota ympyrän, sisälle voi laittaa kynttilän tai ihan ulkotulen. Äiti tekee näin ja tekisin itteki jos ois jotain pihaa mihin laittaa jäälyhdyt :)
No jopas sattuikin kun poltin tänään kaikki maitopurkit. :ashamed: Noh, täytynee säästää muutamia ja kokeilla, aika kivan kuulonen idea ja kun siinä ei varmaan tarvi olla kovin taiteellinen onnistuakseen... :snotty:

Yhteistyössä