miten on...

jos jokin ruoka-aine ei sovi vauvalle niin millasta ihottumaa siitä tulee esim. poskiin? vai voiko esiintyä vaan poskien punoituksena välillä? oon miettinyt että onko mun vauva allerginen jollekin kun posket punoittaa päivällä (nyt oon antanut neljänä päivänä porkkanaa)mut kuitenkin kun illalla rasvaa perusrasvalla niin aamulla posket on taas kunnossa, punoituksesta ei ole tietoakaan. eli jos on allergista ihottumaa niin lähtiskö se pois perusrasvalla? jos posket on muuten vaan kuivat? :eek:
en tiiä, vaikeeta on kun ei tiedä :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 21:34 popi kirjoitti:
jos jokin ruoka-aine ei sovi vauvalle niin millasta ihottumaa siitä tulee esim. poskiin? vai voiko esiintyä vaan poskien punoituksena välillä? oon miettinyt että onko mun vauva allerginen jollekin kun posket punoittaa päivällä (nyt oon antanut neljänä päivänä porkkanaa)mut kuitenkin kun illalla rasvaa perusrasvalla niin aamulla posket on taas kunnossa, punoituksesta ei ole tietoakaan. eli jos on allergista ihottumaa niin lähtiskö se pois perusrasvalla? jos posket on muuten vaan kuivat? :eek:
en tiiä, vaikeeta on kun ei tiedä :/
meillä maito, kananmuna, mansikka, herne, paprika, tomaatti ja omena oireilivat nokkosihottumalla joka miltein heti puhkesi kun sai jotain allergisoivaa. Viljat ja soija oireilivat kuivina, oransseina läiskinä. Oireiden paikat vaihtelevat aina, aluksi maidosta oireili poskilla, altistuksen jälkeen selällä ja vattalla. Viljat oireili ensin selässä, uusinta-altistuksessa käsissä. Meillä nokkosihottumaoireet on hävinneet yleensä vielä samanpäivänaikana tai viimeistään seuraavana päivänä. Oireita voi kuitenkin tulla yhtä monta kuin on allergisia. Mutta kun kysit et voiko allergia oireet lähteä perusrasvalla, niin eivät, mutta siis saattavat hävitä nopeastikin itsestään. Onko teillä ollut kakka normaalia? useammat oireilevat myös suolen kautta (vihreää kakkaa, ilmavaivoja. ripulia..) Sinuna nyt seurailisin tilannetta, voit olla vaikka antamatta sitä porkkanaa muutaman päivän ja katsoa punoittaako posket enään sitten, kun oireita ei oo enään ilmennyt niin kokeilet uudestaan porkkanaa ja seuraat tuleeko oireita. Jos luulet että tulee niin porkkana on aika helppo jättää vallan pois ruokavaliosta ja korvata se jollain muulla (parsa, kukkakaali, kesäkurpitsa tms) :hug:
 
... niin piti laittaa että vauvan kakka on ihan normaalia eikä ikinä ole ollu mitään vatsavaivoja, rauhallinen ja hyväntuulinen lapsi. eikä tuo poskien ihottuma mitään kamalan pahannäköistä ole mutta silti kurjaa. jätin nyt porkkanan vähäksi aikaa pois ja kokeilen sit uudelleen. ai niin, kiveksissä on pojalla punoitusta, muttei muualla vaippa-alueella.
 

Yhteistyössä