Miten on muilla paikkakunnilla?? (päivähoidon/koulujen tapaturma vakuutuksista)

Elikkäs sain kuulla että paikkakunnalla jolla asumme ei ole kunnallisessa päivähoidossa (päiväkodit ja pph:t) lapsille minkäänlaista tapaturmavakuutusta? (kouluista en tiedä onko niissä minkäänlaista vakuutusta kun omat lapset ei ole vielä koulussa)

Eli mikäs sitten korvaa jos lapselle sattuu jotain hoitopäivän aikana?? Eikös sellainen vakuutuus pitäisi olla kuitenkin kaikissa hoitopaikoissa?? Vai olenko aivan väärässä...
 
ope jatkaa
Ja tyttöni on kaupungin pph:lla hoidossa. Myös heillä on tapaturmavakuutus, mutta korvaussummat olivat kyllä todella pienet esim. pysyvän vamman tai kuoleman osalta...
 
vieras
Eivät näytä olevan pakollisia. Googlasin ja Tampereen kaupungin sivuilta löytyi hoitosopimuskaavake päivähoitoon, jossa on tällainen kohta: "Tampereen kaupunki ei ole vakuuttanut lapsia tapaturman vuoksi. Huoltajat itse huolehtivat tapaturmavakuutuksesta."

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät näytä olevan pakollisia. Googlasin ja Tampereen kaupungin sivuilta löytyi hoitosopimuskaavake päivähoitoon, jossa on tällainen kohta: "Tampereen kaupunki ei ole vakuuttanut lapsia tapaturman vuoksi. Huoltajat itse huolehtivat tapaturmavakuutuksesta."
Niin ehkä se on noin siksi, että meillä on kuitenkin maksuton terveyspalvelujärjestelmä, eli jos jotain sattuu, niin hoitoon pääsee vaikka ei olisi vakuutusta.
 
Tuntuu vain jotenkin hassulta että sitä vakuutusta ei ole... :/ Kun tähän asti muistan että aina on ollut ne vakuutukset kaikkialla... Ja se että tästäkään ei ole tiedotettu vanhemmille erikseen mitenkään... ei missään päivähoitopaikka hakemuksissa eikä missään muuallakaan... ja sitten yks kaks vaan kuulen lapsen hoitajalta että mitään vakuutuksia ei ole..
 
Snoopy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät näytä olevan pakollisia. Googlasin ja Tampereen kaupungin sivuilta löytyi hoitosopimuskaavake päivähoitoon, jossa on tällainen kohta: "Tampereen kaupunki ei ole vakuuttanut lapsia tapaturman vuoksi. Huoltajat itse huolehtivat tapaturmavakuutuksesta."
Niin ehkä se on noin siksi, että meillä on kuitenkin maksuton terveyspalvelujärjestelmä, eli jos jotain sattuu, niin hoitoon pääsee vaikka ei olisi vakuutusta.
Aika outoa kyllä ettei ole! :O

Mutta tiedättehän, että vaikka hoitopaikan puolesta vakuutukset olisi, pitää yksityisellä lääkäriasemalla käynti siitä huolimatta usein maksaa ensin itse ja sitten vasta hakea korvaukset. Ellei lääkäriasemalla ja hoitopaikalla sitten ole keskenään laskutussopimusta. Eivät ne tapaturmavakuutukset ole mikään avain onneen vaan vakuutusyhtiö katsoo onko velvollinen korvaamaan.
 
Meidän kaupungin nettisivuilta:

Lapsesi on tapaturmavakuutettu hoitopäivän ajan.
Vakuutus on voimassa myös retkillä ja päiväkodin
järjestämissä tapahtumissa. Jos päiväkodissa lapselle
sattuu jokin tapaturma, tiedotamme asiasta
vanhemmalle heti ja huolehdimme lapselle
asianmukaisen avun XX terveyskeskuksen
kautta. XX kaupungin tapaturmavakuutus
korvaa julkisen terveydenhuollon palvelut
koskien myös hammashoitoa.

Eli yksityiselle ei voi viedä kaupungin laskuun, ainoastaan julkiselle.
 

Yhteistyössä