Miten on mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eli sory kirjoitin väärin,siis hänen äidillä oli raskauden aikana skitsofrenia kun hän odotti hänet!Mä vaan ihmetelen että miten on mahdollista että mun kaveri(hänen lapsi)on terve

Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
eli sory kirjoitin väärin,siis hänen äidillä oli raskauden aikana skitsofrenia kun hän odotti hänet!Mä vaan ihmetelen että miten on mahdollista että mun kaveri(hänen lapsi)on terve

Voitko vielä selventää, että miksi ihmettelet sen olevan mahdollista?

Miksi ei olisi mahdollista, että lapsi olisi terve?

Niin ja siis miksi ei voisi olla terve? Ajatteletko että skitsofrenia tarttuu äidistä sikiöön?

Eikös skitsofreniaan sairastunut ole aina siihen sairastunut vaikka oireet saataisiin lääkkeillä pois? Eli piilee jossain tuolla, mutta lääkkeillä kurissa. Että ei vain olisi lyhyen jakson ajan esim. raskauden ajan.

Sitä mä en käsitä kuinka se sairaus vaikuttaisi sikiöön. Sillälailla voi tietysti vaikuttaa, että skitsofreniaa sairastava odottava äiti saattaa vahingoittaa itseään ja samalla sikiötä, mutta ei se tauti tartu.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ja miten voi olla skitsofrenia vain raskausaikana?

ei se ollut vain raskauden aikana se on alkanut raskauden aikana,mä en tie milloin hän on toipunut

Skitsofreniasta ei parannuta, mutta sen kanssa voi oppia elämään suhteellisen "normaalia" elämää.

Skitsofrenia ei tartu ja vaikka se "kulkee suvussa" niin sen puhkeamiseen tarvitaan aina jokin stressitekijä.

Mielenterveysongelmathan usein kulkee suvussa, tai ainakin vielä mun ollessa mukula ihan yleisesti tämä oli "faktatietoa" että jos suvussa oli vaikka sitä skitsofreniaa, niin on suuri mahdollisuus muidenkin suvin jäsenten jossain vaiheessa "pimahtaa". Siis suurempi kuin niiden joiden suvuissa ei esiinny mitään. Jos ap:lle on jäänyt jostain korvan taa että skitsofrenia periytyy aina suoraan?

Siis on mahdollista että lapsi joka syntyy on terve, vaikka äidillä olisikin skitsofrenia.Mutta toki mahdollista on myös että tämä lapsi jossain vaiheessa sairastuu itsekin skitsofreniaan.Mutta eipä sitä tiedä.

mä kuulin jos on joku semmonen sairaus ,sit lapsella voi olla jopa epämuodostumia

Tuli mieleen että josko mahdolliset epämuodostumat johtuvat skitsofreenikon raskauden aikaisesta lääkityksestä. Jos syystä tai toisesta syö sellaisia lääkkeitä joita ei saisi raskauden aikana syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
mä kuulin jos on joku semmonen sairaus ,sit lapsella voi olla jopa epämuodostumia

Tuli mieleen että josko mahdolliset epämuodostumat johtuvat skitsofreenikon raskauden aikaisesta lääkityksestä. Jos syystä tai toisesta syö sellaisia lääkkeitä joita ei saisi raskauden aikana syödä.
ehkä mull on sitten väärä tietoa :/

Yhteistyössä