Miten on mahdollista?? (maksuhäiriöstä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Snoopy

Vieras
Kaverini on korviaan myöten veloissa. Kyse ei ole mistään pikkusummista, ulosotossa on ainakin viisinumeroinen summa. Perintäyhtiöistä puhumattakaan. Tää tilanne johtuu vain ja ainoastaan omasta tyhmyydestä. Velat koostuvat mm. vaatteista, laukuista, huonekaluista, kodinkoneista (ökysuuri taulu tv, jne...) mitä nyt ikinä mieleen juolahtaa ostaa. Puitteet on oltava kuin kroisoksella vaikkei siihen kertakaikkiaan olisi varaa. Mikään ei riitä. Tää on jatkunut jo vuosia... Lisäksi sotkenut yhden miesystävänkin rahatilanteen vuosiksi eteenpäin.

Miten tää ihminen voi TÄNÄKIN päivänä shopata ihan vimmaisesti tavaraa mm.netistä vaikka luottotiedot menneet jo ajat sitten? Voiko tuo jatkua aina vaan? Myöntääkö firmat luottoa ihan mielin määrin?

sen pitäis hakea apua tohon sen osteluvimmaan. Kohta se istuu vankilassa kun ei pysty maksamaan niitä takaisin.sinuna yrittäisin puhua hänelle järkeä ja hakeutua apuun!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sen pitäis hakea apua tohon sen osteluvimmaan. Kohta se istuu vankilassa kun ei pysty maksamaan niitä takaisin.sinuna yrittäisin puhua hänelle järkeä ja hakeutua apuun!

Milläs perusteella hän muka vankilaan joutuu?? Ei ainakaan siksi, jos ei pysty velkoja maksamaa.. siellä ne lepää ulosotossa.
Ap mitä kaverisi velat sinulle kuuluu? Minulle kaverini raha-asiat kuulu pätkääkään. Saati että levittelet niitä?!

Alkuperäinen kirjoittaja killi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Milläs perusteella hän muka vankilaan joutuu?? Ei ainakaan siksi, jos ei pysty velkoja maksamaa.. siellä ne lepää ulosotossa.
Ap mitä kaverisi velat sinulle kuuluu? Minulle kaverini raha-asiat kuulu pätkääkään. Saati että levittelet niitä?!

Ja sä tiedät kenestä puhun? Mietin miten kierre voi aina vaan jatkua. Mut that's it, eipä siitä sitten sen enempää.

Itse olen tuossa tilanteessa, että ulosotossa velkaa vaikka kuinka ja paljon. Tuli tehtyä velkaa epätasapainoisessa elämäntilanteessa. Ulosoton vuosikorkohan on reilusti yli 10% eli vaikka sitä lyhentää, niin summa kasvaa enemmän kuin lyhenee :(. Itse en ainakaan pysty enää luotolla ostamaan mitään, koska on luottotiedoissa merkintä. Jos jo olevat luottokortit ym itsessään eivät ole menneet ulosottoon, niin niitä kyllä pystyy käyttämään, jos niitä muistaa maksaa. Mulla tosin ne menivät ekana UO:n.

Hyvin pärjään tällä hetkellä, vaikka pienestä palkasta lähtee kolmas osa joka kuukausi. Ja olen oppinut elämään niin, ettei kaikkea tarvitse saada ja vähemmälläkin on onnellinen. Kuitenkin mullakin on joka kuukausi varaa shoppailla pakollisten menojen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Miten tää ihminen voi TÄNÄKIN päivänä shopata ihan vimmaisesti tavaraa mm.netistä vaikka luottotiedot menneet jo ajat sitten? Voiko tuo jatkua aina vaan? Myöntääkö firmat luottoa ihan mielin määrin?
Jos tilillä on rahaa, niin kyllä ne myyvät verkkopankkimaksua vastaan kenelle vaan.

Yhteistyössä