Miten on järkevintä pakata henkarivaatteet (takit jne.) muutossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ihan kätevää on viskoa vaatteet jätesäkkiin ja henkaroida ne uudessa kodissa, mutta keksiikö joku vieläkin kätevämmän tavan?

Meinaan että onko jollakin tiedossa joku jippo miten vaatteet saisi uuteen kotiin ilman että niitä irrottaa henkarista? Jos henkarin laittaa jätesäkkiin, on siinä aika iso säkin repeämisen vaara.

Kätevintä olisi jos meillä olisi rekki johon ne laittaisi ja sitten rekki vaan pakuun, mutta rekkiä ei ole ja vaatteet on tarkoitus kuljettaa pikkuautolla.

Mä olen ainakin hyvin saanut aina esim. 5-10 (vaatteiden paksuudesta riippuen) henkarillista yhteen. Leikkaan jätesäkin umpinaiseen päähän henkarikoukun mentävän aukon ja pujotan säkin vaatenipun päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä olen ainakin hyvin saanut aina esim. 5-10 (vaatteiden paksuudesta riippuen) henkarillista yhteen. Leikkaan jätesäkin umpinaiseen päähän henkarikoukun mentävän aukon ja pujotan säkin vaatenipun päälle.

Tätäkin pohdin, mutta se tuntuu aikamoiselta jätesäkkien tuhlaukselta. Enkä tarkoita nyt rahaa, vaan sitä luontopuolta :/

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tätäkin pohdin, mutta se tuntuu aikamoiselta jätesäkkien tuhlaukselta. Enkä tarkoita nyt rahaa, vaan sitä luontopuolta :/

Toi on kyllä totta.

*häpeää*

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä survon jätesäkkiin aina henkareineen päivineen, ja ihan hyvin on ehjänä pysyny säkit...

Ok...mä meinasin että siinä on suurikin riski sille, että säkki repeää. Mutta kiva kuulla, että tuo toimii :)

Mä otan noin 5 takkia henkareineen, pyöräytän kaksin-kolminkerroin, että se henkari jää vaaterullan sisään, ja säkkiin. Yhteen säkkiin menee pari tälläistä rullaa. (Henkarit ei tee sitten reikiä säkkiin)
Uudessa kodissa avaan säkin ja nostan henkareissa takit kaappiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Mä otan noin 5 takkia henkareineen, pyöräytän kaksin-kolminkerroin, että se henkari jää vaaterullan sisään, ja säkkiin. Yhteen säkkiin menee pari tälläistä rullaa. (Henkarit ei tee sitten reikiä säkkiin)
Uudessa kodissa avaan säkin ja nostan henkareissa takit kaappiin. :)

Ok...tätä siis kokeilemaan :flower:

Meillä sen verran vähän henkarivaatteita että viime muutossa otin vaan suurella syliotteella läjän kerrallaan henkarivaatteita ja asettelin ne ooppelin takapenkille. Samalla syliotteella uuteen asuntoon ja roikkumaan.

Henkarit vaikka narulla nippuun, ota jätesäkki ja sujauta vaatteet sinne. Suputa jätesäkin suu henkareiden ympärille ja taas narulla kii.
Uudessa kodissa pistä henkarit tangosta roikkumaan, avaa jätesäkin suu ja poista naru henkarien ympäriltä.
Näppärää! Ja säkki säilyy ehjänä uutta käyttöä varten :)

Yhteistyössä