Miten ommellaan tyynyliina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Siis miten se taitellaan ja miten se ommellan siten, että jos se suuaukko vähän vilauttaa, niin sieltä ei näy saumat, vaan siinä näkyy semmoinen lärpäke, jonka "alle" tyyny on laitettu, jotten se tule sieltä omine aikoinaan ulos.

Oliko hyvin selitetty, mitä häh :D

Olen kertaalleen yrittänyt mutta taittelin sen jotnekin väärin, kun sauma jäi näkyviin...mukka on musta kangas ja valkoinen lanka, joten ei hyvä.

[QUOTE="Noo";24590097]Katso mallia valmiista.

Kai minä ompelisin ensin ne kapeat päät kankaasta ja siten nurjalta sen tailettun version.[/QUOTE]

En voi mennä nyt vaatehuoneeseen, kun kaikki lapset ei vielä ole unessa. Muuten toki kattoisian :)

Enkä kyllä yhtään ymmärtänyt mitä tarkotit :D

Öö...Jos ensin ompelis sen taitteen mihin tyyny tulee, sitte hurauttaa vaan sivut kiinni? Ja samanvärisellä langalla ku kangaski? :D en mä osaa selittää :D

Ei, kun mä en meinaa vaihtaa lankoja...liian vaikeaa kun lankoja on 4, eikä mulla taida edes olla neljää mustaa lankarullaa. Nyt on valkosella vaan pärjättävä :D

Mä jo ompelin silleen, että taitoin sen pitkän kaistaleen ikäänkuin 3 osaan, joista se yksi oli lyhyempi ja surautin sivut...mutten kiva, mutta ne valkoiset langat vilkkuu sielä nyt esiin. Pitäis saada ne saumat jotenkin silleen piiloons iitä aukon suulta, muttei pää toimi enää tähän aikaan illasta : /

Leikkaat yhden palan joka on 2 kertaa tyynyn pituus plus se lärpäke. Sitten taitat sen niin että se lärpäke tulee suhun ittees päin siihen päällimmaiseks. Kato viä varmuuden vuols mallia.just ite tein ja muistaakseni noin.

[QUOTE="vieras";24590194]http://www.kangasmaailma.fi/Kangaspakka/Valmohjeet/Pussilakana/pussilakana.html[/QUOTE]

Joo kiitti...mä olin taittanut sen taitteen väärälle puolelle, siinä syy :)

Nyt ei muuta kun huristelemaan :)

Yritetään. Tyynyliinan koko on muistaakseni 50 x 60.
Taitat 2 x 60 päällekäin, oikeat puolet vastakkain ja ylijäävä kangas ihan alimmaiseksi. Ompele sivusaumat. Käännä oikein päin.

Yhteistyössä