miten olettte kertoneet raskaudesta?

Mies laittoi suurelle osalle kavereistaan tekstiviestin; ilmoitti vain että meistä tulee vanhempia, lasketunajan jne. Itse kerroin kamuille ja sukulaisille päin naamaa tai puhelimessa (kauempana asuville).
 
surenkorento
Eipä ole itse tarvinnut paljon kertoa, kun muut on hoitaneet sen (ihmiset juoruilee paljon!!).Ylliutelias työkaveri kysyi suoraan asiaa txtviestinä,kun on jo kauemmin kuulemma tarkkaillut mua ja viikkoja tällä hetkellä 10..

Esikkoa oottaessa kerrottiin vasta ekan ultran jälkeen, mummuille näytettiin kuva ja muille kasvotusten tilanteen ollessa sopiva.
 
mummille(mun äiti)sanottiin että saa ruveta kutomaan sitä villapukua =)
kummeille(mun siskot)sanottiin että saavat ruveta miettimään ristiäislahjaa =)
(he siis tiesivät että me yritettiin vauvaa)
 
Isänpäivänä kahvipöydässä sanottiin vaan että on vauva tulossa. Miehen vanhemmat aloi miettimään että "onhan ne lapset kivoja" ja mun isä meinas kahviinsa tukehtua ja äiti alkoi kiertämään pöytää itkien ja halas kaikkia vuorotellen onnessaan... =) Miten niin outo perhe... :whistle:
 
Mieheni vanhemmille kerrottiin isänpäivänä kahvipöydässä ja onnesta soikeena olivat. Omille vanhemmilleni kerrottiin jouluaattona niin että olin laittanut käärön missä oli eka ultrakuva vauvastamme ja laskettu aika... voi sitä ilon kyynelten määrää... meinas mennä joulu ihan sivu suun :xmas:

Veljeni vaimo kertoi meille tekstarilla näin

Tänään salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen:
on massussani pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan
arvaat; on ilomme suuri ja rajaton, meille vauva tulossa on!
laskettu aika 26.2.2006

Minusta tämä tekstari oli AIVAN IHANA :)
 
Hepsula harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:36 ML76 kirjoitti:
Mieheni vanhemmille kerrottiin isänpäivänä kahvipöydässä ja onnesta soikeena olivat. Omille vanhemmilleni kerrottiin jouluaattona niin että olin laittanut käärön missä oli eka ultrakuva vauvastamme ja laskettu aika... voi sitä ilon kyynelten määrää... meinas mennä joulu ihan sivu suun :xmas:

Veljeni vaimo kertoi meille tekstarilla näin

Tänään salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen:
on massussani pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan
arvaat; on ilomme suuri ja rajaton, meille vauva tulossa on!
laskettu aika 26.2.2006

Minusta tämä tekstari oli AIVAN IHANA :)

Ihana :heart:
 
tiki78 harmaana
Me laitettin viimeksi tekstari jotenkin näin:
****tiellä on nähty liitelemässä haikara!! Sen on arvioitu laskeutuvanxx.xx.xx Terv. (omat nimet)
Keskimmäisestäkin kerrottin tekstarilla osalle , osalle on kerrottu jokakerta ihan kasvotusten sopivan tilanteen osuessa.. Sitä tekstaria en enää muista tarkkaan..
Salaisuuden kuulin, sen toi mukanaan kevättuuli. Meille syksy tullessaan tuo yllätyksen haikaran! laxx.xx.xx (keskimmäinen syntyi syksyllä..)
 
Minä kerroin työpaikallani raskaudesta niin että olin kopioinut lastenkirjasta ihanan piirretyn kuvan raskaana olevasta naisesta. Leikkasin sen irti ja väritin sekä liimasin kartongille joten siitä tuli kortti. Sisälle kirjoitin vain l.a. (laskettu aika) ja päivämäärä sekä oman nimeni.
Laitoin kortin kahvipöydälle ostamieni tarjottavien viereen.
Työkaverit lukivat kaikki korttia huomatessaan sen ja ne ilmeet oli näkemisen arvoisia kun pähkäilivät että mikä juttu tää on...l.a. mitä se oikein tarkoittaa??? ... kunnes tajusivat ja tulivat onnittelemaan ja halailemaan! Se oli aika hauska pähkinä työkavereille purtavaksi. ;)
 
tuula83
siskolle lähti viesti "sinusta tulee ensi kesänä täti!" ja kaverille "saatiin pari kuukautta sitten outo puhelu.. HAIKARA nimittäin soitti ja kertoi tulevansa käymään kesäkuun alussa!" serkuille arvuuttelin, "mikä on 5cm pitkä, elää vedessä ja näkee päivänvalon kesäkuun alussa?" vastasivat heti "vauva" johon minä sitten "aivan oikein" sinusta tulee täti/setä =)"

pikkusisko sai hepulin ja kaveri oli aamupalalla - menasi kuulemma pudota tuolilta ja kaataa mehulasinsa =) mummolle kerroin puhelimessa paremman puheenaiheen puutteessa että "kävin sitten eilen neuvolassa..."

muille sukulaisille kertomisen hoiti pikkusisko näyttämällä niille mun laittaman tekstiviestin, jossa luki ensimmäisen ultran tietoja:
"vauvan pää-peppu -mitta on 5,2cm ja pään halkaisijakin jo 2cm! pikkunen pyöri ja sätki kovasti.." tosin tuo viesti oli tarkoitettu vain kotiväelle (vanhemmat ja sisarukset), mutta sisko päätti esitellä koko suvulle.... :ashamed:
 
Vanhemmille kerrottiin ultrakuvia näyttämällä, saivat niistä arvuutella asian laidan... :D Mutta siis niille, joille lähetettiin tekstiviesti, viesti meni näin:

Tänään salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen. On mahassani pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat. On perheessämme odotuksen aika, odotettavissa on syntymän taika... Tyttö/poika SUKUNIMEN arvioitu syntymäpäivä PP.KK.VVVV. T:NIMI ja NIMI
 
Mantzu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:36 ML76 kirjoitti:
Mieheni vanhemmille kerrottiin isänpäivänä kahvipöydässä ja onnesta soikeena olivat. Omille vanhemmilleni kerrottiin jouluaattona niin että olin laittanut käärön missä oli eka ultrakuva vauvastamme ja laskettu aika... voi sitä ilon kyynelten määrää... meinas mennä joulu ihan sivu suun :xmas:

Veljeni vaimo kertoi meille tekstarilla näin

Tänään salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen:
on massussani pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan
arvaat; on ilomme suuri ja rajaton, meille vauva tulossa on!
laskettu aika 26.2.2006

Minusta tämä tekstari oli AIVAN IHANA :)
:heart: Ihana... :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä