Miten olette saaneet työpaikkanne? Miten hakea töitä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä kautta te olette saaneet työpaikkanne?

Itsellä olisi tarvetta löytää uusi työpaikka, mutta kun mollin sivujen kautta jotain paikkaa haen niin samaan paikkaan on välillä jopa satoja muitakin hakijoita ja itse en tietenkään ikinä ole se onnekas joka paikan saisi.
Tähän asti olen aina päässyt jonkun tuttavan kautta hänen työpaikalleen, kun on antannut puhelinnumeron josta voisi kysellä töitä, mutta nyt sellaistakaan tuttavaa ei ole.

vierailija
Mitä kautta te olette saaneet työpaikkanne?

Itsellä olisi tarvetta löytää uusi työpaikka, mutta kun mollin sivujen kautta jotain paikkaa haen niin samaan paikkaan on välillä jopa satoja muitakin hakijoita ja itse en tietenkään ikinä ole se onnekas joka paikan saisi.
Tähän asti olen aina päässyt jonkun tuttavan kautta hänen työpaikalleen, kun on antannut puhelinnumeron josta voisi kysellä töitä, mutta nyt sellaistakaan tuttavaa ei ole.
Niissä työpaikkailmoituksissa on puhelinnumero mukana. Mieti, mitä oleellista voisit työpaikasta kysyä, mieti, miten voisit puhelimessa myydä osaamistasi rekrytoijalle, ja soita sitten hänelle työpaikan tiimoilta. Jo tuolla tavalla hakemuksesi jää paremmin rekrytoijan mieleen, kun se ei ole pelkkä paperi kymmenien muiden papereiden joukossa.

vierailija
Niitä mollin paikkoja on yleensä aivan turha hakea, jos ei omaa jotain erityisiä taitoja, koska niitä tosiaan hakevat "kaikki" muutkin.

Itse pääsin töihin sitä kautta, että ensin aloin tehdä lyhyitä sairaslomasijaisuuksia, jotka sitten kohta poikivat pidempiaikaisia työsuhteita. Kun olin sijaisuuksien teon kautta tuttu, niin työnantajan oli helppo palkata minut ilman tarvetta julkisen haun hirveälle byrokratialle ja satojen mollin välityksellä tulleiden hakemusten käsittelylle.

Mollin kautta. Tää nykynen irtosi kun löysin ilmon jossa haettiin tosi kiireesti ja nopeasti työntekijää. Pe olin yhteydessä ja ma menin töihin. Siitä poiki lisää ja lisää. Riippunee alastakin paljonko tarjokkaita on tai ei ole.

Työpaikka oli aluksi ensimmäisen vuoden työharjoittelu paikkana ja sen jälkeen olin myös kesät siellä töissä, johon sitten monen mutkan kautta päädyin vakituiseksi valmistumisen ja jatko-opintojen keskeydyttyä.

Olen kyllä mollinkin kautta iltatyöpaikkoja saanut ihan vaan soittamalla rekrytoijalle (yleensä melko pieniä yrityksiä) ja kysellyt puhelimitse mahdollisimman paljon. Välillä on ilman varsinaista hakemusta päässyt haastatteluun (ja paikka saatu), ja välillä on sanottu että laita vielä sähköpostilla cv tähän osoitteeseen (eri kuin mollin sivuilla).. Yhdestäkään isomman yrityksen omilla sivuilla täytettävstä hakemuksesta ei ole kuulunut automaatti vastauksen jälkeen koskaan mitään.

Luin uutisista, että kyseinen yritys hakee lisää työntekijöitä. Lähetin hakemuksen, kutsuttiin haastatteluun, koska mulla oli kuulemma mielenkiintoinen CV. Kun pääsin ketjuun keikkatyöntekijäksi, loppu sujui kuin itsestään. Tein jossain vuoron ja sain oitis paikan, jos sinne tarvittiin vakkaria tms.

Viimeisimmän pestin sain samassa yrityksessä työskentelevän ystävän kautta. Se kertoi, että heillä on vaikeaa, kun kaksi työntekijää lähti. Sanoin, että voin auttaa ja tehdä pari vuoroa siellä. Pomo tykkäs ja tarjosi vakituista paikkaa.

Mun alalla ei helposti vakituisia paikkoja irtoa, mut töitä on nykyään ihan kiitettävästi. Tylsää sanoa, mutta suhteiden kautta sain. Opiskelujen kautta olin tutustunut yhteen tyyppiin, siitä tuli fb-kaveri ja kerran kyseli lyhyellä varoitusajalla töihin. Vastasin heti ja niistä töistä poikikin heti lisätöitä jne. Vaikka pätkää onkin pätkän perään niin parasta on, et saan tehdä oman alan töitä ja se on ajoittaisesta stressistä huolimatta todella kivaa.

vierailija
Ihan netissä täytin hakemuksen. Työhaastatteluun tuli kutsu melki välittömästi ja haastattelu meni hyvin. Hetki tuon haatattelun jälkeen mulle soitettiin ja kysyttiin, että kuinka nopeesti pystyn alottamaan. Sanoin, että niin pian kuin mahollista ja tosta pari päivää, niin alotin työt :). Mutta hain samaan aikaan todella moneen paikkaan. Joka ikinen aamu heräsin kuudelta ja puoliseittemältä aloin lähettelee hakemuksia ja jatku aina yheksään asti. Pitää olla aktiivinen, joihinkin paikkoihin soittelin, kävin monissa työhaastatteluissa ja monen pettymyksen jälkeen sain ton paikan jossa olen ollu jo n. pari vuotta :). Töitä kyllä riittää ja kiirettä pitää, sain entisten hommien lisäks vielä uutta hommaa, että aikataulu on hivenen kussu reisille ja toi tappava kiire on välistä stressaavaa, väsyttävää ja pinnakin välillä kireenä ton tahdin takia. Mutta, toisaalta kun ajattelee, niin ehkä mielummin näin, ainakin tuntee itsensä välillä hyvinkin tehokkaaks ja organisoivaks ihmiseks :LOL:.

Yhteistyössä