Miten olette saaneet töitä vaikka,

Eli jos sinulla pieni lapsi tai useampi, niin miten helposti olet saanut töitä?
Itse olen nyt hakenut alani töitä jo muutamasta paikasta, ja kaikki etenee hyvin, kunnes kerron minun 1,5-vuotiaasta lapsesta. Heti tulee kysymys "olette varmaan ajatellut hankkia useamman lapsen" Mun mielestä haävyttömän syrjinnän kohteeksi joutuu pienten lasten äidit.
En siis ole saanut töitä, nyt mietin kuumeisesti että pitäisikö lapsen olemassaolo vaan salata kunnes työpaikka on vakinaistettu???

Miten te vastaavassa tilanteessa olette toiminut?

PS: Teksti on varmaan sekavaa ja paljon kirjotus virheitä, mutta joudun aina valtavan tunnekuohun valtaan, kun ajattelen asiaa,,, \|O
 
soitin ja kysyin. lapsikysymys ei tullut esille muuten kuin että onhan hoitopaikka varma. eihän se helppoa ole, pelkäsin koko äitiysloman etten ikinä enää saa töitä enkä mm sen vuoksi jäänytkään kotiin pitkäksi aikaa vaan aloitin työnhaun ennen äitiysloman loppua. sen jälkeen päätin etten ikinä halua lasta työttömänä, mie en kestäny sitä stressiä :\|
 
Jii
Tiesitkö muuten, että tuohon kysymykseen sinun ei tarvitse vastata! Sitä ei saa edes työnantaja esittää sinulle! Minä varmaan piruuttani harjoittelisin jonkun lauseen tyyliin "No, kohtu poistettiin synnytyksen yhteydessä eikä mies hyväksy adoptiota, että ei varmaan".
 
JONSERED Karhunkantaja
Minä kysyisin, onko mahdollinen esimieheni aikeissa harrastaa suojaamatonta seksiä... ihan vain siksi, että ei ole mukavaa, jos esimiehelle tulee sijainen, jonka joutuu perehdyttämään töihin :saint:

Ja töitä en saa v!ttumaisen luonteeni vuoksi, lapset tuskin ovat este...
*onneksi kotonakin pärjää*
 
baabaa
Ihan hyvin sain, kun normaalisti en saa kirveelläkään töitä. Huvikseen laitoin äitiysloma ikana muutaman työhakemuksen menemään, että jos sit loman lopuks jo jotain irtois, niin alle viikossa soitettiin. Sit ajattelin että kun työhaastattelussa käyn ja kerron 6kk ikäsestä lapsesta ja siitä että niitä on myös tarkoitus saada lisää, niin siihen kaatuu koko homma. Niin eipä sittenkään, töitä sain ja nyt oon taas raskaana. Jokin siinä vaan kolahti kun ei ollu pakko saada töitä niin sitten sai.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:22 Jii kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että tuohon kysymykseen sinun ei tarvitse vastata! Sitä ei saa edes työnantaja esittää sinulle! Minä varmaan piruuttani harjoittelisin jonkun lauseen tyyliin "No, kohtu poistettiin synnytyksen yhteydessä eikä mies hyväksy adoptiota, että ei varmaan".

Näin on!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:39 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:22 Jii kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että tuohon kysymykseen sinun ei tarvitse vastata! Sitä ei saa edes työnantaja esittää sinulle! Minä varmaan piruuttani harjoittelisin jonkun lauseen tyyliin "No, kohtu poistettiin synnytyksen yhteydessä eikä mies hyväksy adoptiota, että ei varmaan".

Näin on!
Juu, tosi on. Minusta olisi kuitenkin mukava tietää, miten tuosta kysymyksestä pystyy luistamaan niin, että onnistuu sekä jättämään itsestään hyvän kuvan haastattelijalle että antamaan ymmärtää, että kysymys ei ollut asiallinen. Noita kun kysellään tosi usein sai sitä tehdä tai ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:22 Jii kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että tuohon kysymykseen sinun ei tarvitse vastata! Sitä ei saa edes työnantaja esittää sinulle! Minä varmaan piruuttani harjoittelisin jonkun lauseen tyyliin "No, kohtu poistettiin synnytyksen yhteydessä eikä mies hyväksy adoptiota, että ei varmaan".
no eipä saiskaan mut minkäs teet jos kysytään. siis jos oikeesti sen työpaikan haluat. ei siinä auta vedota lakipykäliin ku sittenhän ne olettaa et olet jo uutta lasta odottamassa. hyvä laki sinällään mut sen noudattamisen seuraaminen hankalaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:43 Homo heidelbergensis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:39 Jätkä kirjoitti:
\Juu, tosi on. Minusta olisi kuitenkin mukava tietää, miten tuosta kysymyksestä pystyy luistamaan niin, että onnistuu sekä jättämään itsestään hyvän kuvan haastattelijalle että antamaan ymmärtää, että kysymys ei ollut asiallinen. Noita kun kysellään tosi usein sai sitä tehdä tai ei.

Minä kerran vain asiallisesti kerroin, että juu minulla on kaksi poikaa, ovat aika pieniä. Sitten kerroin jopa, että ovat juuri aloittaneet päivähoidossa, joten sairastelua on odotettavissa myös,,
Tulevista lapsista kerroin sen verran, että eihän tulevaisuudesta koskaan tiedä,,

Sain paikan. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:48 Jätkä kirjoitti:
Minä kerran vain asiallisesti kerroin, että juu minulla on kaksi poikaa, ovat aika pieniä. Sitten kerroin jopa, että ovat juuri aloittaneet päivähoidossa, joten sairastelua on odotettavissa myös,,
Tulevista lapsista kerroin sen verran, että eihän tulevaisuudesta koskaan tiedä,,

Sain paikan. =)
En nyt tarkoittanut ihan tuota. Siis kyllä multakin nykyiseen työhöni hakiessani kysyttiin kahdessa haastattelussa perheestäni ja mahdollisista "pitkistä, kenties kuukausia kestävistä, poissaoloista" ja vastasin toki jotain ympäripyöreää. Mutta kun oikeastihan tuohon kysymykseen ei pitäisi joutua vastaamaan ollenkaan. Välillä hiukan ärsyttää, että vaikka työnantajat eivät saisi tuota kysyä, ne kysyvät kuitenkin eikä työnhakija voi oikeutetusti ärähtää, koska se tietää melkoisella varmuudella sitä, että paikan saa joku toinen.
 

Yhteistyössä