Miten olette ratkaisseet lapsen nimen jos ei tunnu löytyvän kummankin mielestä sopivaa nimeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa

Vieras
Asiasta nyt ei olla mitenkään riidelty mutta keskusteltu paljon ja vielä on onneksi melkein kuukausi aikaa miettiä sopivaa nimeä. Kumpikin tykkää suomalaisista "perusnimistä" mutta kuitenkin makumme tässä asiassa on niin erilainen ettei kummankin mielestä sopivaa nimeä ole löydetty. Haluamme kumpikin, että nimi olisi kummankin mielestä mieluinen eli emme haluaisi esim. arpoa kumpi saa nimen päättää tai kumman nimi valitaan.

Nyt siis vinkkejä kehiin! Miten olette päättäneet nimen vai pitäisikö vain lukea taas vielä kerran kalenteri läpi jos tälläkertaa löytyisi kumpaakin miellyttävä nimi.

Kakkoselle me selattiin joku nimipäivälista läpi ja kirjoitettiin mieleiset nimet ylös,sitten verrattiin ja niistä jotka molemmilta löytyi nimi sitten päätettiin.Kaikille muille sairaalanimi on ollut se joka on tuntunut heti oikealta.

Me tehtiin nimilistat, joissa oli suosikkinimet ja ehkä-nimet. Kummankaan lapsen kohdalla ei ollut niin, että samoja nimiä olisi päätynyt suosikkilistalle. Esikoisen etunimeen mies sai mut suostuteltua. Mua tökki siinä lähinnä se, että nimi on hankala lausua, joten mun vaatimuksesta lapsi sai toisen nimen, joka käy myös etunimenä, jos kokee itse oman nimensä liian vaikeana. Toisen lapsen kohdalla mies taipui minun ehdottamaan nimiyhdistelmään (yhteen niistä). Molempien nimiä kyllä väännettiin pitkään ja hartaasti.

Ja edelliseen lisäyksenä, että pyysimme myös lähipiiriltä kommentteja nimiin, kun emme oikein itse päässeet mihinkään tulokseen. Sieltä tuli hyviä kommentteja myös!

Meillä on vielä pikkasen nimi kesken, mut vauva syntyykin kesäkuun alussa. Mut toka ja kolmas nimi on löytynyt. Mutta se kutsumanimi. 2 vaihtoehtoa jäljellä. Pitää varmaan katsoa kumman näköinen sieltä syntyy :cool:

Sepä se. Meillä mies antoi minulle mahiksen nimetä tulevan vauvamme, mutta veto-oikeudella. Pojasta ei siis tule Ukko Salama tai Peik Benjamin. Ensin yhteinen ajatus oli Thor-Erik, mutta alkoi tökkiä minua. Muuttui Eric Valdemariksi, kunnes mies kertoi tykästyneensä tytölle varatun nimen maskuliiniseen versioon, joten tällä hetkellä nimeksi tulossa Viktor Benjamin, jos tulokas on poika. Nimen merkitys meillä tärkeä tekijä valinnassa, jos teilläkin niin netistä voi hakea nimiä merkityksen perusteella.

Tytölle nimi on suunnilleenn lukkoon lyöty. Ei oikein muita ekoja nimiä ole edes harkittu ja tokana nimenä sitten hieman antiikin vivahdetta ja kuninkaallista loistetta; Eimi Victoria. Rakastettu Voittaja, kun Viktor Benjamin on Voittaja Iltatähtipoika. Vääntöä on ollut.

Sepä se. Meillä mies antoi minulle mahiksen nimetä tulevan vauvamme, mutta veto-oikeudella. Pojasta ei siis tule Ukko Salama tai Peik Benjamin. Ensin yhteinen ajatus oli Thor-Erik, mutta alkoi tökkiä minua. Muuttui Eric Valdemariksi, kunnes mies kertoi tykästyneensä tytölle varatun nimen maskuliiniseen versioon, joten tällä hetkellä nimeksi tulossa Viktor Benjamin, jos tulokas on poika. Nimen merkitys meillä tärkeä tekijä valinnassa, jos teilläkin niin netistä voi hakea nimiä merkityksen perusteella.

Tytölle nimi on suunnilleenn lukkoon lyöty. Ei oikein muita ekoja nimiä ole edes harkittu ja tokana nimenä sitten hieman antiikin vivahdetta ja kuninkaallista loistetta; Eimi Victoria. Rakastettu Voittaja, kun Viktor Benjamin on Voittaja Iltatähtipoika. Vääntöä on ollut.

Meillä on esikoinen täyttä S-sarjaa,nimikirjaimet ovat S.S.S.S. ja olisin halunnut tälle toiselle saman. Mutta miehen toiveestamunsusta tulee ilmeisesti S.O.S.S. En oikein vielä ole niin sinut ton kanssa, mut onhan tässä aikaa vielä... miehen muuttaa mieltään.... :D

Äiti luki listasta nimiehdotuksia isälle. "Ei. Ei. Ei. Eei. Eei. Eei", sanoi isä jokaiselle ehdotukselle. Äiti sano, että "Nyt sen tytön nimeksi tulee ****** ja sillä sipuli". Problem solved.

Yhteistyössä