Miten olette opettaneet pojan kuivaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isot vehkeet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isot vehkeet

Vieras
Siis meillä tyttö oppi kuivaksi 2 vuotiaana. Nyt poika on 2 v ja tarkoitus aloitella kuivaksi opettelua, mutta eihän se mahdi pottaan. Siis pippelit tulee väkisin ulos sieltä, vaikka miten asettelee. Ja jos laitan supistajalle pöntölle, niin sama homma. Mitä tehdä? Miten teillä on toimittu? Pitääkö isin vaan alkaa pojan kanssa tekemään seisailtaan pissaharjoituksia pönttöön? Ei se kyllä silleen onnistu, ei poika ymmärrä pönttöön pissaamisen päälle. Istuiltaan dvd:tä katsellen saattais vahingossa alkaa tulemaan. Mutta mitä tehdä kun supistaja ja potta ovat pieniä? Onko muillakin sama ongelma vai onko mun pojalla vaan niin isot vehkeet?

Potalle opetin, bb tuoli oli tilavin ja yli ei tullu. Poika täytyy istuttaa etukenoon siten että jalat ovat harallaan jollon vehkeet asettu alaspäin. Muuten ne tosiaan jää helposti yli laidan. Kyllä se supistajallekin mahtui. 2v täyttäessään meillä heivas vaipan ja melkeimpä samantien oli kuiva.

Istutat tarpeeksi potan perälle ja etukenoon, kyllä se siellä silloin pysyy. Pönttö tosin parempi kunnon supistajan kanssa. Meilläkään ei montaa päivää mennyt kun poika oppi kuivaksi, osaa nyt 2,5-vuotiaana jo itse roudata supistajankin paikoilleen korokkeen avulla ja vetää pöntön sen jälkeen, sekä pestä kädet saippualla. Helppoa tämä elo nykyään :)

Kyllä meidän poikien vehkeet on mahtunu ihan samaan pottaan mitä tyttömmekin käytti :O ihan normi tavis prismasta ostettu potta. Ei mitään ongelmia. MInkälainen hormonihiiri teidän poika oikein on? :O :D

Komppaan muutamaa edellistä, etukenoon potalle niin, että pippeli ei sojota reunan yli. Meidän 2-vuotiaalla pojalla pippeli hiukan jöpöttää usein, kun pissahätä iskee, joten olen kokenut pöntön helpommaksi. Jotenkin se asento löytyy luontevimmin pöntöllä kuin potalla.

Yhteistyössä