Miten olette hoitaneet raskausajan anemiaa?

Ainoastaan maltofer on tähän mennessä sopinut kokeilemistani rautavalmisteista (obsidan sekä retafer), suluissa olevat oksennan lähes välittömällä toimenpiteellä pois. Olo on aivan nuutunut (rv 33+3) ja jatkuva huimaus haittaa normielämää. Hb tasan 100, joka ei sinäällään kuulosta vähältä, mutta lähtökohta oli siellä 160 hujakoilla joten pudotus on ollut melkoinen.

Millä tuon hempan saisi nousemaan niin että jaksaisin taas pyörittää arkea paremmin ja uskaltaisin poistua pidemmällekin kuin alle kilometrin päähän kodista?:|
 
mulla laski hemoglobiini 85:een, mun maha ei kestäny noita apteekin rautavalmisteita ollenkaan! 125 sain nostettua Ironvital f:n avulla(nestemäinen rauta, mitä saa ainakin cittarista). sit lisäksi otin aina lasillisen appelsiinituoremehua(c-vitaminoitu) joka auttaa raudan imeytymisessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26684368:
mulla laski hemoglobiini 85:een, mun maha ei kestäny noita apteekin rautavalmisteita ollenkaan! 125 sain nostettua Ironvital f:n avulla(nestemäinen rauta, mitä saa ainakin cittarista). sit lisäksi otin aina lasillisen appelsiinituoremehua(c-vitaminoitu) joka auttaa raudan imeytymisessä.
Miullakaan ei kestä, muuta kuin tuota maltoferiä. Ajattelin että josko kokeilisin tuplata annostusta, tai sitten kokeilla tällaista luontaistuoterautavalmistetta, mikähän Kläubegtbssejgoijpoejä olikaan :D
 
"vieras"
Miullakaan ei kestä, muuta kuin tuota maltoferiä. Ajattelin että josko kokeilisin tuplata annostusta, tai sitten kokeilla tällaista luontaistuoterautavalmistetta, mikähän Kläubegtbssejgoijpoejä olikaan :D
jep, mullekaan ei sovi kuin maltofer ja iron vital f. Eipä niillä kyllä kauheasti oo hemppa noussut. Viimeksi oli 108. Tietty se on parempi kun joskus oli alle 100.
 
Ihan S-Marketista taisin ostaa, oli halvempaa kuin apteekissa.

En enää muista miten noita rautoja otin, en heti aloittanut tuplalääkitystä. Rv 35+5 näkyy olleen tuo 91, rv 38+2 102 ja ennen sektiota rv 39+3 oli 120.
Yritin tänään metsästää vähän joka paikasta mutta en löytänyt :'( Yritän vielä huomenna jostain luontaistuotekaupasta paikantaa... hyvinhän tuo tosiaan näyttää nousseen noilla eväillä! Miun pitäisi nyt pikapika ennen synnytystä saada nostettua, ettei siellä sitten tarvitse veripussien kanssa juosta.
 
Mä sain nostettua ferronol -nestemäisellä rautavalmisteella 108->124!:) luulen et kävi kyl jo alle sadassa siin välissä ku tuli niin heikko olo ja nenä vuos verta ihan hulluna... kaks pulloa oon kiskonu tupla-annoksella ja nyt oon ollu vkon ilman, mut kyl varmaan ainaki yhen pullon viel otan!:)
 
"..."
mulla korjaantui vasta synnytyksen jälkeen verensiirrolla. Hb 45-->115. Söin kolmea rautavalmistetta yhtäaikaa. Maha kyl kesti mut hb ei vaan noussu. Loppu raskaudessa 2kk annettiin suoneen venofer nimistä rautaa kerran viikossa niin hb pysyi synnytykseen saakka 80. Oli kaksosraskaus mut seuraavas normiraskaudes oli sama juttu. Olo kyl aika huono olo...
 
Ap, Kräuterblutsaft on nykyisin nimillä FLoradix/Floravital, noista jälkimmäinen sokeriton ja hiivaton :)
No tässä syy, miksen sitä löytänyt ensin mistään, pullo näytti tutulta mutta nimi oli väärä! Käyn huomenna ostamassa, toivottavasti sillä olo paranee. Onko muuten kukaan ollut ns sekakäyttäjä että olisi käyttänyt kahta rautavalmistetta samaan aikaan? Vai kokeilenko ihan tuolla Floravitalilla?
 
Mulla oli raskauden aikana hb alimmillaan 95 ja lääkäri sanoi ettei nestemäiset raudat ole tarpeeksi vahvoja eivätkä imeydy kun hb niinkin alhaalla. Mä söin sitä Obsidania tupla- ja alkuun jopa tripla-annostuksella. Kestäiskö sulla maha ja pysyis sisällä jos ottaisit rautatabut tuoremehun kanssa viimeisenä illalla ennen nukkumaan menoa tai yöllä mahdollisen vessareissun yhteydessä? Mä sain hb:n nousemaan 113, synnytyksessä (tai siis leikkauksessa) pari viikkoa sitten laski taas 100 ja yhä vedän tuplana noita.
Varmaan se nestemäinenkin kuitenkin on parempi kuin ei mitään? Tsemppiä.
 
Mulla oli raskauden aikana hb alimmillaan 95 ja lääkäri sanoi ettei nestemäiset raudat ole tarpeeksi vahvoja eivätkä imeydy kun hb niinkin alhaalla. Mä söin sitä Obsidania tupla- ja alkuun jopa tripla-annostuksella. Kestäiskö sulla maha ja pysyis sisällä jos ottaisit rautatabut tuoremehun kanssa viimeisenä illalla ennen nukkumaan menoa tai yöllä mahdollisen vessareissun yhteydessä? Mä sain hb:n nousemaan 113, synnytyksessä (tai siis leikkauksessa) pari viikkoa sitten laski taas 100 ja yhä vedän tuplana noita.
Varmaan se nestemäinenkin kuitenkin on parempi kuin ei mitään? Tsemppiä.
Valitettavasti ei, ei kestä ollenkaan noita rautatabletteja, oksennan ne lähes heti pihalle, ja kaiken muunkin siinä ohessa, yritin kyllä vaikka kuinka :( Mutta tilannetta kyllä onneksi nyt seurataan verikokein, että jos en omin avuin saa nousuun niin sitten muita toimenpiteitä :)
 

Yhteistyössä