Miten nuoria synnyttäjiä Suomesta löytyy? Saako jotkut täällä lapsia 13-14v, jopa 12v? Sattuuko sellaisia tapauksia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
kyllä se 15 taitaa olla aikalailla rajana. En ainakaan ole kuullut 12-vuotiaasta (suomalaisesta) synnyttäjästä. Se olisi jo niin suuri lastensuojelunjuttu, tai siihen varmaan puututaan aika tarmokkaasti ettei sellaista pääse tapahtumaan. En sitten tiedä kuinka paljon alle 15-vuotiaille teetetään abortteja, mutta abortti siinä tilanteessa lienee todennäköisempi kuin synnyttäminen.
 
"tiina"
[QUOTE="vieras";26414903]Vai onko tuo vain kehitysmaiden "ongelma"?[/QUOTE]

no kyllä 12-13v äiti kuulostaa aika kamalata. EIpä niitä suomessa taida kovin paljon olla, jos yhtään. Mun kaveri oli pari kk vaille 15v kun aikanaan tuli raskaaksi, mutta hänelle tehtiin abortti.
 
"vieras"
14v synnyttäjiä on kyllä munkin 5v uran aikana ollut muutama. Ihan kamalaa. Vaikka ammatillisesti heihin pitää tietysti suhtautua samalla lailla kuin kaikkiin muihinkin synnyttäjiin, niin silti mua vaan surettaa ihan hirveästi ne tyttöressut joiden ei TODELLAKAAN kuuluisi olla siinä synnytyspöydällä niin nuorina...16v synnyttäjät ovat ihan peruskauraa.
 
joojooj
siskontyttö synnytti 14 vuotiaana (melkeen 15 kyllä oli jo kun synnytys oli) pari vuotta takaperin, lapsi annettiin kyllä adoptioon. Nyt elää ihan normaalia elämää ja opiskelee mutten oo kyllä sen koomin nähny muutakun sukujuhlissa
 
"vieras"
No en nyt pitäis ihan uskomattomana asiana, jos vaikka ajattelee tälläkin palstalla välillä pyörinyttä galluppia "Minkä ikäisenä menetit neitsyytesi", niin aina sieltä muutama 12 vuotiaskin löytyy.
 
Tästä on jo jonkin aikaa, en tiedä muistaako kukaan teistä, mutta insestin seurauksena oli 11- tai 12-vuotias tyttö tullut raskaaksi, hänelle sitten tehtiin abortti. Nuorin synnyttäjä, minkä tiedän oli 14-vuotias.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26415004]No en nyt pitäis ihan uskomattomana asiana, jos vaikka ajattelee tälläkin palstalla välillä pyörinyttä galluppia "Minkä ikäisenä menetit neitsyytesi", niin aina sieltä muutama 12 vuotiaskin löytyy.[/QUOTE]

Mutta seksin harrastamisesta on vielä melko pitkä matka lapsen synnyttämiseen. Kyllä ne taidetaan abortoida ennen kuin ehtii syntymään.
 
"rrr"
Vuonna 1994 Suomessa oli lehtijuttuja 13-vuotiaasta äidistä.
Meinasin tulla mainitsemaan, että muistan joskus 90-luvun puolivälissä lukeneeni 13- tai 14-vuotiaasta tytöstä, varmaan sitten tuo sama tapaus! Olin itse silloin tuotakin nuorempi mutta muistan kuinka se jotenkin shokeerasi, vaikka 13-vuotiaskin oli kuitenkin JO teini eli "melkein aikuinen", omasta näkökulmastani. :D

Olikohan tuo sellainen juttu että se ei ollut tajunnut olevansa raskaana ja kun synnytys käynnistyi sen sisko oli auttamassa tai jotain..?
 
"vieras"
Suomen nuorin äiti oli 12v.

Mun kahden kaverin äidit on olleet 14v kun kaverit on syntyneet. Ja kavereiden isät olleet 20v ja 26v. Meidän kotipaikkakunnalla ihan normaalia harrastaa seksiä 12-13-vuotiaana.
 
"lkjh"
[QUOTE="vieras";26415051]Suomen nuorin äiti oli 12v.

Mun kahden kaverin äidit on olleet 14v kun kaverit on syntyneet. Ja kavereiden isät olleet 20v ja 26v. Meidän kotipaikkakunnalla ihan normaalia harrastaa seksiä 12-13-vuotiaana.[/QUOTE]

mikähän paikkakunta se sellainen on?
 
No tämä Oulukin on "sen verran pöpi paikka", että kaikki tai melkein kaikki on mahdollista, tai ei siis paikkana pöpi, vaan että mitä täällä tapahtuu... Itellä eka synnytys 23-vuotiaana ja toista synnyttämään nyt 27-vuotiaana ja osa haluaa synnyttää about yläasteella... Miten asiat järjestyy jne jne...
 
"vieras"
[QUOTE="lkjh";26415088]mikähän paikkakunta se sellainen on?[/QUOTE]

Mikä tahansa suomalainen pikkukylä jossain keskellä ei mitään.

(Kunta, jossa alle 5000 asukasta ja lähimpään kaupungiksi kutsuttavaan yli 50 km, sinne mennään amikseen, joskus harvoin lukioon)
Niissä eletään ihan eri maailmassa kuin paikkakunnilla. Vuoden tapaus on, kun kylänraitilla nähdään ulkopaikkakuntalainen, jota kukaan ei tunne.
 
[QUOTE="rrr";26415038]Meinasin tulla mainitsemaan, että muistan joskus 90-luvun puolivälissä lukeneeni 13- tai 14-vuotiaasta tytöstä, varmaan sitten tuo sama tapaus! Olin itse silloin tuotakin nuorempi mutta muistan kuinka se jotenkin shokeerasi, vaikka 13-vuotiaskin oli kuitenkin JO teini eli "melkein aikuinen", omasta näkökulmastani. :D

Olikohan tuo sellainen juttu että se ei ollut tajunnut olevansa raskaana ja kun synnytys käynnistyi sen sisko oli auttamassa tai jotain..?[/QUOTE]

Tuosta tytöstä muistan lukeneeni myös 1998. Oli silloin 17-vuotias ja muistaakseni vielä yhdessä lapsen isän kanssa. Sen jutun perusteella heillä ainakin meni ihan hyvin. Sen koommin en ole tuosta tytöstä lukenut lehdistä, mutta tosiaan aikoinaan oli isot lehtijutut. Ei tosin edes etunimi muistu enää mieleen.

Nyt kun aloin muistella lisää, niin joskus 2000-luvun alussa tai joskus 1999 tuli TV-dokumentti teiniäideistä ja siinä oli useampi teiniäiti mukana, suurin osa oli 15-17-vuotiaita, mutta yksi 14-vuotiaana äidiksi tullut oli myös, hän oli myös saanut jo toisen lapsen joskus 15- tai 16-vuotiaana.

Lisäksi muistan 1990-luvun lopulta, kun 7 Päiväässä oli suomalaisesta pojasta juttuja. Hän oli tullut 14-vuotiaana isäksi ja 15-vuotiaana isäksi jo toisen kerran. 16-vuotiaana oli lasten yh-isä. Sen koommin ei hänestäkään ole ollut juttuja.
 
[QUOTE="Hmm";30827320]Ovatko vielä yhdessä?[/QUOTE]

Olivat erpmmeet jo paljon ennen kuin tyttö sai tietää odottavansa. kumpikin ollut pian 20 v uudesa suhteessa ja pojalla pieni suurperhekin.
Esikoisesta on yhteishuoltajuus ja elää noin 50/50 vanhempiensa luona.
 
vierass
Kaveri sai lapsen 14 vuotiaana, isä 15v. Kaverin äiti hoiti päivisin vauvan niin, että kaveri sai käytyä peruskoulun loppuun. 25v sai viidennen lapsensa ja edelleen ovat yhdessä melkein 25 vuotta myöhemmin.
 

Yhteistyössä