Tukokuussa synnyttämään.
Eli siis mitä eroa on esim. 1. asteen tai 3.asteen repeämällä - kumpi on pahempi? Ja jos on vaikka 5. asteen repeämä, niin mitä silloin on oikein revennyt?
Miten hän sitten tuon vuoden pärjäsi? Haittasiko ihan jokapäiväistä elämää? Tai siis tietenkin haittasi, mutta käytännössä miten; ei kai hän mitään katetria joutunut käyttämään?Alkuperäinen kirjoittaja Jep:Kaverilla neljännen asteen repeämä: repesi virtsapurken suu ja peräaukko. Nyt, vuosi synnytyksen jälkeen kävi korjausleikkauksessa.
mä taas söin kipulääkkeitä melkein 3kk :| ja en tosiaan pystynyt istumaan 3kk ..vieläkin jossain tilanteissa korjaushaavaan sattuu..mulla siis meni sulkijalihas paskaksi..joka kyllä parani onneksi nopeesti..ja tiukalla treenillä on alapääkin kunnossaAlkuperäinen kirjoittaja Cara-:En tiiä mikä on pahin, mut mulla oli 3 tai 4.. Tikkejä tuli kuulemma niin monta ettei lääkäri jaksanut laskea. Paranemisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa, vaikka siitä oli peloteltukin. Istuin jo samana päivänä ja kivutkin oli ihan hallittavissa (kunhan muisti ottaa lääkettä tasasin väliajoin ) Parannuin ennalleen
Juu siis virtsarakon suu saatiin ommeltua kuntoon jo synnärillä, oisko ollut jotain viikon päästä synnytyksestä. Mutta peräaukon repeäminen korjattiin nyt. Tähän asti joutunut käyttämään vaippoja ja valitettavasti korjausleikkauksen ennustekaan ei ole mikään kovin hyvä.Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:Miten hän sitten tuon vuoden pärjäsi? Haittasiko ihan jokapäiväistä elämää? Tai siis tietenkin haittasi, mutta käytännössä miten; ei kai hän mitään katetria joutunut käyttämään?Alkuperäinen kirjoittaja Jep:Kaverilla neljännen asteen repeämä: repesi virtsapurken suu ja peräaukko. Nyt, vuosi synnytyksen jälkeen kävi korjausleikkauksessa.
Toinen koulukunta sanoo, että on parempi leikata siihen suuntaan mihin toivotaan kuin antaa revetä esim. virtsaputkeen päin...Alkuperäinen kirjoittaja epparista voi myös kieltäytyä:Eppari on episiotomia eli välilihan leikkaus ja se vastaa aina toisen asteen repeämää ja altistaa lisärepeämille, kun valmiiksi on jo paikat halki.
sanottiinko sulla että alakautta ei enää saa synnyttää..kun mulle silloin neuvolassa puhuttiin tyyliin että et sitten varmaan alakautta tule enää synnyttämään..ja mulla on kauhee sektiopelko..joten tuskin koskaan enäää lapsia teenkään :|Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:Mulla oli kolmannen asteen repeämä ja meni sulkijalihas. Toipuminen kesti kuukauden pari, mutta kipulääkkeillä pärjäs hyvin. Parannuin kuitenkin entiselleni, tosin tämä toinen muksu syntyikin sitten mun omasta toivomuksesta sektiolla.
Itseasiassa synnytyslääkäri ( Jorvissa, kun kävin juttelemassa sektiosta) oli sitä mieltä, että olisin voinut synnyttää halutessani alakautta. Uusien tutkimusten mukaan uusia repeämiä ei tule niin helposti kuin on uskottu. Halusin kuitenkin sektion kaikesta huolimatta. Enkä ole kylläkään päätöstäni katunut. Oli sen verran "helppo" homma edelliseen verrattuna. Eli varmasti sullakin on vielä mahdollisuus alatiesynnytykseen niin halutessasi.Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:sanottiinko sulla että alakautta ei enää saa synnyttää..kun mulle silloin neuvolassa puhuttiin tyyliin että et sitten varmaan alakautta tule enää synnyttämään..ja mulla on kauhee sektiopelko..joten tuskin koskaan enäää lapsia teenkään :|Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:Mulla oli kolmannen asteen repeämä ja meni sulkijalihas. Toipuminen kesti kuukauden pari, mutta kipulääkkeillä pärjäs hyvin. Parannuin kuitenkin entiselleni, tosin tämä toinen muksu syntyikin sitten mun omasta toivomuksesta sektiolla.
tuskin uskallan tehdä enää sitäkään..tää vie vuosia että pystyy aattelemaankaan että joskus toista tekisiAlkuperäinen kirjoittaja Chantilly:Itseasiassa synnytyslääkäri ( Jorvissa, kun kävin juttelemassa sektiosta) oli sitä mieltä, että olisin voinut synnyttää halutessani alakautta. Uusien tutkimusten mukaan uusia repeämiä ei tule niin helposti kuin on uskottu. Halusin kuitenkin sektion kaikesta huolimatta. Enkä ole kylläkään päätöstäni katunut. Oli sen verran "helppo" homma edelliseen verrattuna. Eli varmasti sullakin on vielä mahdollisuus alatiesynnytykseen niin halutessasi.Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:sanottiinko sulla että alakautta ei enää saa synnyttää..kun mulle silloin neuvolassa puhuttiin tyyliin että et sitten varmaan alakautta tule enää synnyttämään..ja mulla on kauhee sektiopelko..joten tuskin koskaan enäää lapsia teenkään :|Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:Mulla oli kolmannen asteen repeämä ja meni sulkijalihas. Toipuminen kesti kuukauden pari, mutta kipulääkkeillä pärjäs hyvin. Parannuin kuitenkin entiselleni, tosin tämä toinen muksu syntyikin sitten mun omasta toivomuksesta sektiolla.
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:tuskin uskallan tehdä enää sitäkään..tää vie vuosia että pystyy aattelemaankaan että joskus toista tekisiAlkuperäinen kirjoittaja Chantilly:Itseasiassa synnytyslääkäri ( Jorvissa, kun kävin juttelemassa sektiosta) oli sitä mieltä, että olisin voinut synnyttää halutessani alakautta. Uusien tutkimusten mukaan uusia repeämiä ei tule niin helposti kuin on uskottu. Halusin kuitenkin sektion kaikesta huolimatta. Enkä ole kylläkään päätöstäni katunut. Oli sen verran "helppo" homma edelliseen verrattuna. Eli varmasti sullakin on vielä mahdollisuus alatiesynnytykseen niin halutessasi.Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:sanottiinko sulla että alakautta ei enää saa synnyttää..kun mulle silloin neuvolassa puhuttiin tyyliin että et sitten varmaan alakautta tule enää synnyttämään..ja mulla on kauhee sektiopelko..joten tuskin koskaan enäää lapsia teenkään :|Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:Mulla oli kolmannen asteen repeämä ja meni sulkijalihas. Toipuminen kesti kuukauden pari, mutta kipulääkkeillä pärjäs hyvin. Parannuin kuitenkin entiselleni, tosin tämä toinen muksu syntyikin sitten mun omasta toivomuksesta sektiolla.
Juu, sen vuoksi mäkin sektion halusin, kun en halunnut ottaa riskiä uusista repeämistä, joista en sit näin hyvin toipuiskaan... :/Alkuperäinen kirjoittaja Cara-:mulle on kans väläytelty sitä mahdollisuutta ettei alakautta synnytys onnistuisi, koska kuulemma toista kertaa näitä ei pysty enää kunnolla korjaamaan :/ No saa nähdä sit kun sellaisen ihmeen aika tulee