Miten nuo päivähoitomaksut oikein menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei osaa laskea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei osaa laskea

Vieras
Lapset aloitti syksyllä päiväkodin ja sen jälkeen hoitopäiviä on ollut kuukaudessa vaihtelevasti. Eivät siis ole joka päivä päiväkodissa. Lasku on kuitenkin joka kuukausi saman suuruinen. Pitääkö mun itse ilmoittaa johonkin nuo päivät vai tasataanko niitä laskuja sitten myöhemmmin? Tässä oli yksi kuukausi, jolloin taisivat olla vain 9 päivää, mutta sama lasku tuli kuin jos ovat esim. 15 päivää.

Se sopimushan kai tehdään tietyille päiville, ja niistä maksetaan vaikkei kaikkia käyttäisikään. Jos olette sopineet 15pv/kk niin niistä maksat vaikkka lapset olisivat vain kahtena päivänä hoidossa.

Meillä alkaa päivähoitoura vuoden alusta joten en ihan satavarma ole tuosta, mutta jotenkin näin minä sen olen ymmärtänyt.

Eikös se mene sen sopimuksen mukaan eli onko 10, 15 tai koko kuukausi. Jos on pois, se maksetaan kuitenkin. Ellei siis ole joku pidempi sairastuminen vaikka, jonka takia joutuu olemaan poissa. Tai jos etukäteen tietää, ettei jonain kuukautena tarvitse ollenkaan, sillon saa förskottia. Muuten se on sen tehdyn sopimuksen mukaan, jossa siis on ne hoitopäivät määrätty. Näin jotenkin olen sen käsittänyt.

Ei kökkö! :( Onko näin? Me ollaan maksettu siis liikaa ja pitkään. MURRRRRRRRRRR!!! No, omaa tyhmyyttä. :( Täytyy siis hakea muutosta niihin päiviin. Olisinpa älynnyt aiemmin kysyä tätäkin asiaa...

Olis kiva jos päiväkodissakin olis sellainen kellokorttisysteemi, jossa maksat vain siitä ajasta minkä lapsi siellä oikeasti on :). Aika mahdotontahan tuollaista olis käytännössä toteuttaa, mutta meille maksajille se olis mukava. Tosin tässä eräänä jouluna sain itse konkreettisesti todeta sen, miten hyvä se on, että lapsella on siellä aina paikka vaikka olisi toisin ilmoittanutkin :(.

Mut jos ilmotat 10pv/kk, ei lapset voi päiväkodissa sitten enempää olla. Kannattaa mitottaa se niin että riittää (paitsi jos teillä on lapsille muitakin hoitajia).

Yhteistyössä