N
Niin väsähtänyt
Vieras
Meidän lapset on ihan kauheita iltaisin, ei niitä meinaa saada nukkumaan millään ja sitten sänkyyn kun ne saa niin pitäisi jäädä tunniksi odottamaan että nukahtavat, ja varmasti toinen pitää toista valveilla vaikka toinen meinaisi nukahtaa. Niin kateellisena kuuntelen niitä, jotka iltasatujen ja laulujen jälkeen saavat lapsensa nukkumaan. On se niin epäreilua, kyllä saisi vaihtaa näihin niin tietäisivät mitä on tämä rasittavuus on. Tämä 2-vuotias jossain vaiheessa nukahti päiväunille ja iltaisinkin yksin, mutta kun rupesimme nukuttamaan heitä yhdessä (tämä 4-vuotias on itse hankaluus ja on aina vaatinut nukutusta) niiin eihän tämä toinenkaan poika enää suostu nukkumaan ilman nukutusta. On virikettä, on syliä ja touhua päivisin, mutta myös rauhallisia päiviä. 4-vuotias käy kerhossa yksin reippaasti, mutta mä en oikeesti ymmärrä mitä tehdään väärin. Ja siis heräävät siinä klo 7-9 välillä ja heidät nukutetaan yleensä klo 21 tienoilla (mikä on mun mielestäni tosi myöhään varsinkin tuolle 4 v:lle koska hän ei nuku päiväunia). Toinen nukkuu melkein joka päivä, mutta ei aina. Pitäisikö tuo 4 v herättää väkisin klo 7 joka aamu, että varmasti saisi hänen nukkumaan klo 21 mennessä. Kuinka monta tuntia unta nelivuotiaat tarvitsee?