Miten nopeasti toisen lapsen synnytyksestä yleensä pääse kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "taru"
  • Ensimmäinen viesti
"Helmi S"
Yleensä pääsee nopeammin kotiin. Mä olin 1,5 vrk, kotiin päästiin, kun lastenlääkäri oli tutkinut. Voi niinkin tehdä, että jos kaikki on hyvin, niin voi sieltä lähteä aiemminkin kotiin ja tuoda sitten vauvan tarkistettavaksi myöhemmin.

LySy
Just kotiuduin kakkosen kanssa vuorokauden iässä. Sitten käydään 4 vrk:n iässä näytillä uudessa "kotiinlähtötarkastuksessa". Korostivat, että onnistuu kunhan vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin (tietenkin).

..
ekasta lähdettiin 2vrk iässä, tokan lapsen kanssa vrk iässä, toisella kertaa piti sitten käydä sillä jälkikäynnillä. jorvissa ei kyllä kukaan ehdottanut sitä varhaista kotiutumista vaan sitä piti itse osata pyytää, sitten olivat kyllä myönteisiä ajatukselle.

tuohi
Olisi päässyt 2 vuorokauden päästä, mutta päätin odottaa kolmanteen vuorokauteen. Mutta sitten tulikin kohtutulehdus ja vierähtikin viikko. Onneksi en ehtinyt lähteä kotiin vaan sairastuin sairaalassa. Sen verran heikko olo oli, että kotona olisin ollut ihmeissäni.

Esikoisesta olin myös miltei viikon sairaalassa, mutta silloin oli sektio takana eikä itsellä kiirettä kotiin.

"taru"
Mitenköhän helposti suostuvat siihen et saa lähtä kotiin,heti kun äiti ja lapsi olisi valmiita,vaikkakin samanpäivän aikana. Viimeksi olisivat pitäneet vielä.Lapsi 4 kiloinen ja terve ja olin ihan kypsä siihen sairaalaan,sanoin et haluan kotiin ja sitä sai jankata. Heti kun sit pääsin kotiin,maito nousi rintoihin ja asiat lähti rullaan. Eli mulla se sairaala vaan stressaa niin paljon sit ei siellä saa nukuttua!

Mä olin esikoisesta 6 päivää. Kuopuksen kohdalla pääsin kotiin heti kun suostuin verensiirtoon eli jo toisena päivänä muistaakseni :)

Noi yleisesti ottaen en tiedä mikä on käytäntö. Kyllä mun mielestä ekastakin pääsee nopeasti kotiin jos kaikki sujuu hyvin :)

Esikoisesta olin sairaalassa 5 pitkää päivää.
Kakkosen kohdalla 2 päivää. Olisivat päästäneet lysyn kautta melkein heti, mutta ei olisi ollut järkeä ajaa edestakaisin tuota matkaa tarkastukseen. Pari päivää meni kuin siivillä verrattuna esikoisen viiteen päivään, joka oli siellä normikäytäntö.

Molemmat siis syntyneet eri sairaaloissa.

"Vieras"
[QUOTE="taru";23971339]Mitenköhän helposti suostuvat siihen et saa lähtä kotiin,heti kun äiti ja lapsi olisi valmiita,vaikkakin samanpäivän aikana. Viimeksi olisivat pitäneet vielä.Lapsi 4 kiloinen ja terve ja olin ihan kypsä siihen sairaalaan,sanoin et haluan kotiin ja sitä sai jankata. Heti kun sit pääsin kotiin,maito nousi rintoihin ja asiat lähti rullaan. Eli mulla se sairaala vaan stressaa niin paljon sit ei siellä saa nukuttua![/QUOTE]

Me siis päästiin samana päivänä kuten tuossa kerroin.ja meillä se oli enempi niin, että mä kyselin että koskakohan? Mutta aattelin että jos hetiseuraavana päivänä, niin olis hyvä. Mutta ne oli siellä salissa jo hoputtamassa mua pois:) oli vähän ruuhkaaja kun huomasivat että kaikki kunnossa ja en itsekään halua siellä kauaa olla, niinlaittoivat sitten kotiin.

Yhteistyössä