Miten nopeasti selviydyt yösyötöstä?

Tuli vaan mieleen, kun meillä on nukuttu perhepedissä ja nyt kokeiltiin pinnasängyssä nukkumista neuvolan kehotuksesta. Eihän siitä mitään tullut - Ensin pitää nousta syöttämään, sitten yrittää saada vauva takaisin pinnasänkyyn ilman että tämä herää siihen siirtämiseen. Lopulta äitikin on niin hereillä, ettei nukkumisesta tulekaan enää mitään. Eli siitä yhdestä yösyötöstä tuleekin tunnin mittainen, vaikka perhepedistä selviän viiden minuutin hereillä ololla..

Eli mites teillä muilla? Jos joudut syöttämään vauvan niin kauanko menee siihen, että olet itse taas unessa?

Meillä vauva parikuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Tuli vaan mieleen, kun meillä on nukuttu perhepedissä ja nyt kokeiltiin pinnasängyssä nukkumista neuvolan kehotuksesta. Eihän siitä mitään tullut - Ensin pitää nousta syöttämään, sitten yrittää saada vauva takaisin pinnasänkyyn ilman että tämä herää siihen siirtämiseen. Lopulta äitikin on niin hereillä, ettei nukkumisesta tulekaan enää mitään. Eli siitä yhdestä yösyötöstä tuleekin tunnin mittainen, vaikka perhepedistä selviän viiden minuutin hereillä ololla..

Eli mites teillä muilla? Jos joudut syöttämään vauvan niin kauanko menee siihen, että olet itse taas unessa?

Meillä vauva parikuinen.
En ole ikinä kattellut kelloa yöllä, mutta miksi neuvola käski laittaa pinnasänkyyn noin pienen?
 
vieras
No meillä on kylläkin korvikevauva että sikäli varmaan eri tilanne, mutta siis syöttämiseen menee joku 15 minuuttia maidon hakujen ja lämmitysten kera. Maksimissaan 20. Ja niin väsynyt olen noista 3 yösyötöstä että mainiosti nukahdan itse lähes heti kun itseni oikaisen. Vauvakin nukahtaa helposti pinnikseensä koska ei tartte sitä sieltä pois nostaa, kun sinne sen syöttää.

Silloin kun imetin, syöttö kesti ehkä maksimissaan 7 minuuttia. Yleensä 5 minuutin pintaan. Ja aika varovastihan sen vauvan sai laskea ettei se havahtunut. Jos havahtui, tutti yleensä auttoi tilannetta ja vauva nukahti heti uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Minäkin ihmettelen miksi nvla pinnasänkyyn kehottanut. Nukuin alkukuukaudet vauva vieressä. En aamulla edes kunnolla muistanut miten on syönyt. Välillä nostin yöpuvun helmaa et sai tisun suuhun. Se oli kaikkein helpointa.
Noin myös minä!
 
No sitähän mäkin ihmettelin, kun neuvolassa tuommoisen kehotuksen sain. Mutta syy on kuulema se, että vauva tottuu perhepetiin eikä myöhemmin opi nukahtamaan ollenkaan omaan sänkyyn. Siksi me tuota pinnasänkyä kokeiltiin, mutta ei kyllä varmaan jatkossa kokeilla jos on noin vaikeeta. Meillä kun vauva aina herää kun hänet laskee pinnikseen ja sitten joutuu kanniskelemaan vaikka kuinka kauan, että nukahtaa taas. Ja sitten jos taas laskee pinnasänkyyn niin voi olla, että taas herää.. ja taas sama kanniskelu alkaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
No sitähän mäkin ihmettelin, kun neuvolassa tuommoisen kehotuksen sain. Mutta syy on kuulema se, että vauva tottuu perhepetiin eikä myöhemmin opi nukahtamaan ollenkaan omaan sänkyyn. Siksi me tuota pinnasänkyä kokeiltiin, mutta ei kyllä varmaan jatkossa kokeilla jos on noin vaikeeta. Meillä kun vauva aina herää kun hänet laskee pinnikseen ja sitten joutuu kanniskelemaan vaikka kuinka kauan, että nukahtaa taas. Ja sitten jos taas laskee pinnasänkyyn niin voi olla, että taas herää.. ja taas sama kanniskelu alkaa..
Höpö höpö! "vauva tottuu"... Mikä määritellään tottumiseksi? Mun mielestä vauva SAA olla riippuvainen vanhemmista - myös öisin. Kyllä se ennen kouluikää omaan petiin tahtoo itsekin;)
 
Oi ihanaa, etten siis ole ainut joka ihmettelee tuota neuvolan kehotusta. Mä olin ihan ymmälläni siitä, koska olen kokenut perhepedin niin käteväksi aiemmin. Ei tosiaan kun tartte paitaa nostaa niin vauva saa ruokaa ja itsekin nukahdan samalla. Mutta neuvolassa sanottiin, ettei niin pitäis tehdä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
No sitähän mäkin ihmettelin, kun neuvolassa tuommoisen kehotuksen sain. Mutta syy on kuulema se, että vauva tottuu perhepetiin eikä myöhemmin opi nukahtamaan ollenkaan omaan sänkyyn.
Höpö höpö neuvolan tädille. Tee itse kuten parhaaksi näet ja sydän sanoo. Muakin varoiteltiin ,et ovat sit aina vieressä.. Molemmat lapset ovat vauvana vieressä nukkuneet ja ihan hienosti ovat siirtyneet omiin sänkyihin nukkumaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
No sitähän mäkin ihmettelin, kun neuvolassa tuommoisen kehotuksen sain. Mutta syy on kuulema se, että vauva tottuu perhepetiin eikä myöhemmin opi nukahtamaan ollenkaan omaan sänkyyn. Siksi me tuota pinnasänkyä kokeiltiin, mutta ei kyllä varmaan jatkossa kokeilla jos on noin vaikeeta. Meillä kun vauva aina herää kun hänet laskee pinnikseen ja sitten joutuu kanniskelemaan vaikka kuinka kauan, että nukahtaa taas. Ja sitten jos taas laskee pinnasänkyyn niin voi olla, että taas herää.. ja taas sama kanniskelu alkaa..
No kaikkea ei tarvi tehdä niin kuin neuvolasta sanotaan! Jos teillä on helpompi pitää perhepedissä ja se ei teille tuota ongelmia niin silloin pitäisin ihan vieressä miten on helpompaa.
 
Kippuravarvas
Ei mitään tietoo..vauva nukkui kainalossa, kun oli nälkäinen niin annoin tissin suuhun ja jatkoin nukkumista. Joskus vaihdoin tissiä ja joskus riitti vaan yksi tissi.

Ja meillä poika nukkui vieressä ekan 6kk, sit kokeiltiin pinnistä, ei toiminut ja otettiin takas viereen..ja nyt on kuukauden nukkunut jatkettavassa meidän sängyn vieressä, ikää on nyt 1v2kk :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
No sitähän mäkin ihmettelin, kun neuvolassa tuommoisen kehotuksen sain. Mutta syy on kuulema se, että vauva tottuu perhepetiin eikä myöhemmin opi nukahtamaan ollenkaan omaan sänkyyn. Siksi me tuota pinnasänkyä kokeiltiin, mutta ei kyllä varmaan jatkossa kokeilla jos on noin vaikeeta. Meillä kun vauva aina herää kun hänet laskee pinnikseen ja sitten joutuu kanniskelemaan vaikka kuinka kauan, että nukahtaa taas. Ja sitten jos taas laskee pinnasänkyyn niin voi olla, että taas herää.. ja taas sama kanniskelu alkaa..
No kaikkea ei tarvi tehdä niin kuin neuvolasta sanotaan! Jos teillä on helpompi pitää perhepedissä ja se ei teille tuota ongelmia niin silloin pitäisin ihan vieressä miten on helpompaa.
Ja tosiaan kyllä joskus omaan sänkyynkin oppii!
 
Meil esikoinen nukku perhepedis 8kk. sit pinnasängys meijän sängys kii ja 1,5-vuotiaana siirty omaan huoneeseen nukkumaan ei mitään ongelmia!!!!
Tee just niin kuin teille sopii parhaiten!!!
Kuopus on kohta 7kk. ja nukkuu alkuyön omas pinniksessa kiinni meijän sängys ja kun se herää syömään(klo.1-3välil) nostan viereen imetän noin 5-10 minuuttia ja nukutaan vierekkäin aamuun asti!!! Näin meillä ja voin vakuttaa et kaikki saa nukutuksi hyvin ja tarpeeksi!!! :)
 

Yhteistyössä