miten nopeasti..?ja nousi illalla 39,9 ja ei muut ku kiireellä päivystykseen:( kuopus on taasen terve!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
vähän taustaa:

pronaxenia ja suppoa on annettu,korvat on tarkastettu eilen lähemmäs 10kertaan vaikka sen minä kielsin.ollaan asiakkaita yksityisellä puolella korvalääkärille ja lääkitys korviin pitäis olla kunnossa.

tän kuumeilun lisäks poika on ruvennu kuolaamaan kamalasti semmoista paksua limaa(kirkasta),siihen ei oo otettu mitään kantaa en kyllä tiiä onko sillä edes mitään merkiystä?!

Nielutulehdus? Mutta kurkkuukin varmaan on katsottu ja näyte otettu?

Katsottiinko nieluun? Tonsilliitti voi myös aiheuttaa kuolaamista ja korkeaa kuumetta. Kurkku on kyllä silloin niin kipeä ettei suostu mitään syömään. *palstalääkäri vauhdissa...*

Toipumista :hug:

vähän taustaa:

pronaxenia ja suppoa on annettu,korvat on tarkastettu eilen lähemmäs 10kertaan vaikka sen minä kielsin.ollaan asiakkaita yksityisellä puolella korvalääkärille ja lääkitys korviin pitäis olla kunnossa.

tän kuumeilun lisäks poika on ruvennu kuolaamaan kamalasti semmoista paksua limaa(kirkasta),siihen ei oo otettu mitään kantaa en kyllä tiiä onko sillä edes mitään merkiystä?!

se että putket on korvissa, ei takaa sitä etteikö korvat voisi tulehtua! Tuo limaisuus nyt tukisi korvavaivaa.... No, kohta pääsette lääkäriin, vaadi nyt että tutkivat kaikki, ei sitä päällepäin näey jos on tulehdusta sisäelimistössä (esim virtsatie-infektio joka levinnyt. Veri ja virtsakokeet on keksitty ja niistä näkee aikas monta asiaa jos annetaan vain labraan määräys selvittää KAIKKI arvot!

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
vähän taustaa:

se että putket on korvissa, ei takaa sitä etteikö korvat voisi tulehtua! Tuo limaisuus nyt tukisi korvavaivaa.... No, kohta pääsette lääkäriin, vaadi nyt että tutkivat kaikki, ei sitä päällepäin näey jos on tulehdusta sisäelimistössä (esim virtsatie-infektio joka levinnyt. Veri ja virtsakokeet on keksitty ja niistä näkee aikas monta asiaa jos annetaan vain labraan määräys selvittää KAIKKI arvot!

enpä oo mistään putkista puhunu....

Lapset kestää hvyin korkeetakin kuumetta.Pääsääntö on että jos kolmessa päivässä ei korkea kuume laske niin sitten lääkäriin.
Musta täällä on kovasti nyt vauhkottu.

VIrus voi nostaa kuumeen korkeallekin ja nopeesti.Ei sille mitään mahda,oireenmukaista hoitoa.Ja kestää 3-5 päivää.

Kunhan juo hyvin niinlapsi kylläpärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
Lapset kestää hvyin korkeetakin kuumetta.Pääsääntö on että jos kolmessa päivässä ei korkea kuume laske niin sitten lääkäriin.

VIrus voi nostaa kuumeen korkeallekin ja nopeesti.Ei sille mitään mahda,oireenmukaista hoitoa.Ja kestää 3-5 päivää.

Samaa mieltä olen.
Eihän heti seuraavana päivänä tartte lääkäriin juosta... :headwall:

Alle 3kk:n ikäiset vauvat on tietty eri asia...

Alkuperäinen kirjoittaja tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja ::::
Alkuperäinen kirjoittaja ::::
En halua pelotella, mutta mun serkku kuoli lapsena kuumeeseen.. Kuume aiheutti verenmyrkytyksen.. Meni ensiapuun ja käskettiin kotio.. Vei sit suoraan kunnon sairaalaan ja oli jo liian myöhäistä :'( Eli, jos kuume ei laske niin veisin jo LUJAAAAA sairaalaan!

kauankohan tämmöinen pieni ihminen kestää kuumeilua,eilen aamulla alko ja vielläkään ei oo laskenu....saatiin aika omalle lääkärille 11:15.

Serkulla ei ollu kuin kaksi päivää korkea kuume, ennen kun kuoli.. Että jos olisin sinä, niin menisin OIKEESTI jo!

älä viitsi lietsoa paniikkia jo muutenkin hädissään olevalle äidille.
jos kyseessä on viruksen aiheuttama kuume, niin sille ei mitään voida.

vähän luulen, että tämä tuttusi lapsi kuoli johonkin muuhun kuin itse kuumeeseen, sillä kuumehan on vain kehon oma tapa puolustautua taudin aihauttajaa vastaan, eli ei sinänsä sairaus vaan oire jostakin.

Niinpä, olisiko kuitenkin käynyt niin päin, että verenmyrkytys nosti kovan kuumeen eikä niin, että kuume aiheutti verenmyrkytyksen..

Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:

Sääntö on myöskin se, että jos lapsi on alle kaksivuotias ja kuumetta yli 39 astetta, kannattaa hänet viedä seuraavana päivänä lääkäriin. Samoin se on syy viedä, jollei kuume laske lääkkeellä tai kuumeelle ei löydy mitään syytä. Kuume on aina oire jostain ja oireen aiheuttaja olisi hyvä saada selville. Varsinkin noin korkean kuumeen.

get_well_soon_05.gif

Yhteistyössä