Miten noin 1v lapsen astmaa hoidetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ju

Vieras
Kun ei ole muita oireita kuin yskä muutaman kerran päivässä tai yössä. Ei mitään kamalia yskäkohtauksia mutta välillä yskii. ei vingu, eikä ahdista. vinguntaa ei ole kuulunut kertaakaan vaikka lääkäri kuunnellut keuhkoja monta kertaa

Tuntuu, että astmadiagnoosia ei ole. Oletko itse päätellyt, että lapsella astma?
Näitä äitejä/isiä tuntuu löytyvän nykyään, jotka kuvittelevat lapsilleen kaikki vaivat. (Anteeksi, jos olen väärässä )

Mutta tätä on kestänyt 3kk ilman että syytä on löytynyt! ja siis itse epäilen vahvasti astmaa ja aion vaatia astmalääkkeet. lapsella oli jotkut allergiasolut koholla , allergioita ei löytynyt kuitenkaan. ei kai kukaan yski noin kauaa ilman että on astmaa? lääkärit ei ole ottaneet astman mahdollisuutta tosissaan mutta aion vaatia hoitoa astmaan. ei ole normaalia että näin pieni yskii kuukausia!

Kannattaisikohan nyt hengähtää ja käydä vaikka yksityisellä lastenlääkärillä, jos ette ole jo käyneet.

Niin pric kuin rast testitkin pienillä on yleensä ihan turhia kun voivat antaa niin vääriä positiivisia kuin vääriä negatiivisiakin tuloksia.
Oireiden perusteella pitäisi alkaa etsimään sitä mille mahdollisesti on allerginen.
Esimerkkinä, meidän pojan pitäisi rast testin mukaan olla maapähkinälle allerginen, mutta voi sitä kuitenkin syödä ilman minkäänlaisia oireita.

Sinänsä outoa että lääkärit eivät ole sulkeneet astmaa pois, tai edes ajatelleet sitä koska meidän esikoisella sitä epäiltiin ensimmäisenä kun yskä oli kestänyt n.3viikkoa.
Tosin meillä on se tilane että miehellä on astma. Tosin esikoisella ei ole astmaa oli vain sattumaa että yski pitkään.

Yhteistyössä