Miten noin 1,5-vuotiaasi syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lusikka on itsellä kädessä syödessä, mutta suuhun siittä eksyy murto osa, joten syötän kaverina. Juo lasista kun juotan, mutta annan kohta käyttöön oman motin josta saa juoda itse.

1v5kk poika ja syö pääosin itse. Mulla on kyl aina kans lusikka kädessä, autan tarpeen vaatiessa. Aamu- ja iltapuurot jostain syystä syötetään pääosin, poika avittaa omalla lusikallaan. :D Nokkamukista juo yleensä, osaa kyllä tavallisestakin, mutta jostan syystä tulee aina tarjottua nokkiksesta. :O Voisi nyt yrittää muistaa laittaa tavallisen mukin pöytään.

1v 6kk poika syö itse puurot ja muut "sosemaiset" ruoat. Keitot ei vielä pysy lusikassa ja paloina olevat ruoat haluaa napsia sormin. Juo lasista itse.

Hoksasi muuten tosi nopeasti tuon itse syömisen. Ehkä vajaa pari kuukautta sitten vielä ei itse syöminen edes kiinnostanut ja aloin jo huolestua, että joutuuko tätä syöttämään vielä koulussakin :D Äkkiä se kiinnostus sitten jostakin ilmestyi ja nopeasti sitten oppikin sen lusikan viemään suuhun.

Kohta 1v4kk syö itse sormin ja juo nokkamukista, lusikkaa ei oikein osaa käyttää joten mättää sormin safkaa suuhun ja sehän passaa mulle.. :) Mä syötän sit puurot, jogurtit, keitot yms. valuvat itse.

meän 1v3kk syö sormin ja juonu nokkamukista sujuvasti n 10kk ikäsestä. Nyt oppinu laittaan lusikan ruokaan ja siitä suuhun. Välillä myös ruokakin päätyy lusikalla suuhun asti :D

Yhteistyössä