Miten niitä kiloja pystyy kerryttämään raskausaikana 20 - 30 kg?

Häirikkö
Joillekin kertyy esim. nestettä enempi kuin toisille. Samoin toisille tulee turvotusta. Mulle ainakin henk.koht. sitä painoa tuli vaikken syöny enempää kun muuten ja liikuinkin minkä pystyin supistuksilta. Että mahdollista on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Syö yli omien tarpeiden, ei liiku juuri ollenkaan ja vielä turvotukset päälle, niin siinä se on! ;)
Tämän raskauden aikana olen tehnyt juuri näin (paitsi ei juurikaan turvotusta), syönyt kuin hevonen enkä ole liikkunut yhtään ja painoa tullut 4 kg.
 
No meillä äitille oli tullu 24 kg kun miuta ootti, ei ollu syöny sen enempää kuin ennenkään ja liikkuikin saman verran. Olikin kyllä ennen raskautta alle 50 kg ja pituutta reilu 160 cm eli laihassa kunnossa oli. Miule sanoi nlalääkäri, että jos lähtöpainoa on omasta takaa enemmän niin tulee vähemmän raskauskiloja eikä miulla ainakaan vielä oo paino juurikaan noussut vaikka maha on kasvanu :)
 
Esikoisen aikana tuli n.20kiloa ja silloin söin paljon odotusaikana enkä liikkunut kun pakolliset. Kuopuksesta tuli n.17kiloa ja söin terveellisesti ja liikuin, joten ero ei ollut silti suuri. Esikoisesta jäi kiloja jonkin verran mutta kuopuksen synnytyksen jälkeen olin 3viikon päästä lähtöpainossa, joten se 17kiloa oli pelkkää "raskautta" eikä läskiä :D Joillekin siis tulee vaikka tekis mitä ;)
 
Meri-Kaisla harm.
Laihalle tulee hepostikin n. 20kg. Mullekin tuli esikoisesta n. 18 kg ja kaikki lähti pois parissa kuukaudessa. Söin ihan tietoisesti enemmän kuin normaalisti.
 
Ööö.. mä lihoin 17kg raskausaikana. Söin ihan normaalisti, ei ollut mitään epäterveellisiä himoja. Ei ollut turvotusta. Liikuin työnkin puolesta vähintään 10km/pvä ennen kuin jouduin sairaslomalle..

Laihoille ihmisille kuulema "mahtuu enempi" kertymään massaa raskaana ollessa.. |O
 
Marikki
Ihan normaalin verran söin, paitsi alussa tosi vähän kun ei pystyny. Kiloja tuli se 20 raskausaikana. Olin alipainoinen ennen raskautta. Olis saanu jäädä muutama kilo niistä raskauden jälkeenkin, mut aika nopeesti tippu pois.
 
Yli 20 kg keränneenä (lopetin siinä vaiheessa vaa'alla käynnin), voin omasta kokemuksesta sanoa, että turvotus tuo kiloja tosi helposti. 2 vk synnytyksen jälkeen oli enää 4kg ylimääräistä. Eli 2 viikossa lähti yli 16 kg painoa, josta suurin osa siis turvotusta, jota sitten vessassa ramppasin pissimässä yötä päivää. :D
 
e harmaana
Mulle tuli kiloja vain +7 vaikka (162/49 lähtö) söin reilusti enemmän kuin ennen raskautta. Eli kyllä sitä täytyy melkoiset määrät mättää ruokaa ja herkkua, että turpoaa monta kymmentä kiloa.

Miksi ihmeessä jotkut kuvittelevat vielä tänä päivänä, että raskaana ollessa täytyy syödä kahden edestä?? Tai että nyt on oikein lupa herkutella ja mässäillä.
 
Josa
Mä luulen, että suurin osa näillä on nestettä. Itsellä tullut 9-11 kg kolmena kertana. Ekasta ja tokasta kaikki jäi laitokselle, kolmannesta painoa jäi 5kg jota nyt yritän pois. Puolet raskausajasta olen ollut enemmän ja vähemmän lepo potilaana ja syönyt hyvin. Minuun ei vaan sit näköjään niin kerry tuota.
 
Ihan keviästi :D Mä kyllä liikuin koko aika, työnkin puolesta. Syötyä tuli kyllä ehkä reippaammin ja herkuteltuakin. Mutta kyllä se suurin syyllinen oli se saakelinmoinen turvotus. Mulla kengännumerokin isoni 2numerolla, kun jalat oli niin turvoksissa että! Sairaalaan jäi aika kivasti painoa, kun turvotkset laski, mutta jäi sitä elopainoa ihan laihdutettavaksikin, että meni reilu ½vuotta että olin omissa mitoissani. Ja lapsonen oli pieni. Nyt raskaana vko 29+2 ja painoa tullut jo yli 10kg, ihan hirvittää taas.
 
sama täällä
Olin 69 kg ennen raskautta, 94 kg synnyttämään mennessä, 81 kg laitokselta lähdettäessä ja nyt normaalipainoinen kahden vanhan äiti. Vuosi meni ennenkuin paino putos entisiin lukemiin. Enkä syönyt mitenkään enemmän kuin muutenkaan ja liikuin. Turvotusta oli kyllä ihan kamalasti.
 

Yhteistyössä