Miten ne elarit saa haettua?!! ( JNS)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla mitta täynnä, olen taas itse syömättä eikä tehdä joululomalla mitään, vaikka kerrankin mulla ois lomaa!!
Isä ei osallistu rahallisesti, toki osti joululahjoja ja talvikengät. Lapsia 3 kpl, joista 2 asuu kotona.
Päätin että haen virallista kautta elatusmaksuja, mutta Joensuu-Kontiolahti-alueella kaikki hoidetaan puhelimitse eikä puhelinaikoja ole lainkaan! Elatusmaksuasia ei siis etene lainkaan. Lapset mulla n. 98%:sti, kun isä tekee vain töitä viikonloputkin.
Kai mulla jotain oikeuksia on? Erosta käytännössä 6 kk. Mitä voin tehdä?

Me ei eroamisesta huolimatta koskaan tehty mitään sopimuksia mistään, minkään instanssin kanssa, enkä näihin sopimuksiin voi kannustaa, ellei mies tosiaan tajua maksaa lasten eloa ja oloa - sinua ei kuulu elättää, mutta lapsilla täytyy olla ruoat ja vermeet.

Viet lapset isälleen ja sillä siisti. Jos ei elätä lapsiaan sinun hoivissa niin elättäköön kotonaan?

En oikeastaan tajua näitä elareita! Eihän ne ole kuin pennejä todellisista menoista? Kaikki voittavat kun lapset elätetään vuoroin isällä ja vuoroin äidillä?

Vuoroviikkoasuminen ei onnistu, lapset on mulla. Viikonloppuna voisivat mennä isälleen, mutta yleensä isä on töissä.
Juu lapsilta ei puutu mitään, jos jätän osan laskuista maksamatta ja olen itse syömättä muutaman viikon per kk. Vuorotyötä teen itsekin mutta vain arkisin, en pysty ottamaan toista työtä, olen superväsynyt.
Joensuussa ei nyt sellaista palvelua saa, täytyy yrittää saada aika keväällä.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Vuoroviikkoasuminen ei onnistu, lapset on mulla. Viikonloppuna voisivat mennä isälleen, mutta yleensä isä on töissä.
Juu lapsilta ei puutu mitään, jos jätän osan laskuista maksamatta ja olen itse syömättä muutaman viikon per kk. Vuorotyötä teen itsekin mutta vain arkisin, en pysty ottamaan toista työtä, olen superväsynyt.
Joensuussa ei nyt sellaista palvelua saa, täytyy yrittää saada aika keväällä.
Olisko soitto lastenvalvojalle ja sopimus lennosta? Luin että on ns. drive-in kaistoja soppareille…
Riippuu varmaan tosin missä asuu…

On se ny perkele kun ei isältä löydy haluja lasten elättämiseen saati kasvattamiseen!!

Sinuna veisin lapset silti isälleen jos paikka on turvallinen! Saisit levätä ja kerätä voimia. Yhtälailla isä on vastuussa lapsistaan kuin sinäkin!
Hoitakoot työvuoronsa lasten ehdoilla, hän on lasten ISÄ!

Kerroitko isälle että aiot vaatia elatusmaksuja virallisin keinoin ja silti ei maksanut?

Yhteistyössä