Miten nää e-pillerit kuuluu aloittaa tässä tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Synnytyksestä yli vuosi, käytin cerazetteja vajaan vuoden ajan. Lopetin pillerit n. 1-2 kuukautta sitten, sillä minulla ei ole tullut synnytyksen jälkeen kuin yhdet kuukautiset ja ne tulivat viime jouluna eli niistä on jo vuosi ja ajattelin että se johtuu pillereistä. Kuukautisia ei ole vielä tullut, imetän edelleen.

Nyt haluaisin jatkaa ennen raskautta käyttämiäni femoden-ehkäisypillereitä, lopettaisin imetyksen. Vaan kun niitä kuukautisia ei ole tullut, voinko aloittaa pillerit kuitenkin jo nyt? Ohjeissa sanotaan, että kierron ensimmäisenä päivänä pitäisi aloittaa, eli mistäs minä nyt mistään kierrosta mitään tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja Oletko:
ajatellut kierukkaa, itselläni hormonikierukka ja erittäin tyytyväinen olen.

Kyllä sitäkin mietin ja lääkärin kanssa siitä puhuttiin synnytyksen jälkeen.. Mutta mieluummin syön pillereitä kumminkin. En tiedä miksen uskalla sitä kierukkaa ottaa, pelkään ettei se asetu hyvin tai tulee itekseen pois tai jotain.. semmoinen vieras esine omassa kehossa..

Kyllä pillerimerkkiä voi vaihtaa periaatteessa keskenkin, mutta sun tapauksessa menisin kyllä perhesuunnitteluneuvolaan tai gynelle. Ilmeisesti sulla on jotain vanhoja e-pillereitä vielä jemmassa, eikö? Kannattais käydä näytillä ennen ku ne taas alkaa, että on verenpaineet sun muut kunnossa, siellä missä olet ennenkin käynyt reseptisi hakemassa. Samalla saat ohjeet miten vaihtaa merkistä toiseen ilman ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Kyllä pillerimerkkiä voi vaihtaa periaatteessa keskenkin, mutta sun tapauksessa menisin kyllä perhesuunnitteluneuvolaan tai gynelle. Ilmeisesti sulla on jotain vanhoja e-pillereitä vielä jemmassa, eikö? Kannattais käydä näytillä ennen ku ne taas alkaa, että on verenpaineet sun muut kunnossa, siellä missä olet ennenkin käynyt reseptisi hakemassa. Samalla saat ohjeet miten vaihtaa merkistä toiseen ilman ongelmia.

Juu jemmassa on.. en ole käynyt edes papassa synnytyksen jälkeen (kun ei niitä menkkoja ole ollut kuin ne yhdet ja nekin jäi "vajaaksi" kun aloitin cerazetet) Pillerireseptit olen saanut neuvolan lääkäriltä.. mutta varmaan yksit. gyne olis parempi vaihtoehto mennä, kun sais nopeammin ajan.. en oo koskaan käynyt!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu jemmassa on.. en ole käynyt edes papassa synnytyksen jälkeen (kun ei niitä menkkoja ole ollut kuin ne yhdet ja nekin jäi "vajaaksi" kun aloitin cerazetet) Pillerireseptit olen saanut neuvolan lääkäriltä.. mutta varmaan yksit. gyne olis parempi vaihtoehto mennä, kun sais nopeammin ajan.. en oo koskaan käynyt!

Suosittelen sulle kyllä gynellä käyntiä, varaat ajan vaan ja menet, ei siinä sen kummempaa, kyllä ne sieltä sitten neuvoo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Suosittelen sulle kyllä gynellä käyntiä, varaat ajan vaan ja menet, ei siinä sen kummempaa, kyllä ne sieltä sitten neuvoo.

ottaako ne yksit.gynellä papa-näytteen myös? pitääkö nyt ensin odottaa niitä kuukautisia ja vasta sitten varata se aika, eikös se ole niin että viikko menkkojen päätyttyä pitäisi käydä?

Yhteistyössä