Miten, myyntivoitto ja velkajärjestely?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kiitos

Vieras
Joo eli olen ollut vasta vähän aikaa velkajärjestelyssä, mulla on omistuskämppä ja nyt tekisi mieli muuttaa toiselle paikkakunnalle. Asunnosta saan myyntivoittoa jos myyn joten viekö ulosotto ne voitot vaikka olen velkajärjestelyssä? sittenhän mun ei ole mitään järkeä myydä tätä..Vai mistä se vouti edes saa tietää että olen myynyt tämän?? pankkiko sen ilmoittaa vai miten? Koska jos olet asunut esim. alle 2v. ja myyt asunnon niin se myyntivoittoverohan menee vasta seuraavana vuonna vai miten?
Joten miten nyt kun olen asunut jo 2vuotta tässä niin tämä homma menee? Vai pitääkö laittaa vuokralle ennemmin? olen vielä 4 vuotta velkajärjestelyssä joten en joka tapauksessa tässä niin kauan aio asua, en myöskään halua että voitot menee johonki järjettömiin korkoihin koska velat eivät edes ole omaa syytäni vaan exäni.

fiksumpaa? miten voi olla fiksumpaa jos ulosottossa alkupääoma on 10 000e ja korkojen kanssa 3 kertaa enemmän velkaa? Olen velkajärjestelyssä ja maksan joka kk 200e sinne 5 vuoden ajan joten tulen maksamaan n.12 000e kaikenkaikkiaan sinne velkoja, jos voisinki maksaa pelkät alkuperäiset velat ni tekisin heti niin mutta en todellakaan aio maksaa 20 000e korkoja päälle..Ulosottomieskin sanoi että ei mun mitään järkeä maksaa tuota koko summaa koska korot on niin hirveet.
Mutta mistä sen kukaan saa tietää kun myyn kämppäni että olen saanut voittoa?

Avauksessa on yksi iso virhe. Velkajärjestelyssä ei voi periaatteessa olla, jos on omistusasunto. Se täytyy myydä ennen lainvoimaista velkäjärjestelyä. Paitsi, jos kysymyksessä on osatakausvastuu ja asunto on panttina lainanantajalla. Aika hullua, että voisi olla velkaa ja samalla omistaa ja päästä velkajärjestelyn avulla maksamasta velkojaan ja saisi pitää omaisuutensa. Sehän on epärehellistä. Taitaa olla nyt jotain vialla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
fiksumpaa? miten voi olla fiksumpaa jos ulosottossa alkupääoma on 10 000e ja korkojen kanssa 3 kertaa enemmän velkaa? Olen velkajärjestelyssä ja maksan joka kk 200e sinne 5 vuoden ajan joten tulen maksamaan n.12 000e kaikenkaikkiaan sinne velkoja, jos voisinki maksaa pelkät alkuperäiset velat ni tekisin heti niin mutta en todellakaan aio maksaa 20 000e korkoja päälle..Ulosottomieskin sanoi että ei mun mitään järkeä maksaa tuota koko summaa koska korot on niin hirveet.
Mutta mistä sen kukaan saa tietää kun myyn kämppäni että olen saanut voittoa?

Tulevathan ne näkymään pakostakin viimeistään verotustiedoissa, jotka ovat ulosotonkin tiedoissa aina näkyvillä. Jos vielä yrität kiertää tätä, niin velkajärjestelysi raukeaa ja saat pahimmassa tapauksessa petossyytteen.

Kyllä se myyntivoitto taitaa sine ulosottoon mennä! Ei täällä suomessa pysty sitä karhua pakenemaan.. Miten sulla edes voi olla omistusasunto jos sulla on ulosotossa laskua? Onko asunto sun nimissä?

todellakin 5 vuoden velkäjärjestelyssä. Siksi mietinkin onko tätä nyt mitään järkeä myydä kun pääsin tuohon. Ja kyllä asunto on mun nimissä ihan täysin, ulosottomieskin sano että ei mun kannata tätä myydä edes nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja siis hetkonen:
todellakin saa pitää omistusasunnon, et kyllä tied mistään mitään näköjään. Tottakai nuo ulosotossa ym tietää että mulla on oma kämppä!

Pääsääntöisesti ei saa pitää omistusasuntoa.

Yhteistyössä