Miten myöhäisillä viikoilla synnytys on vielä käynnistynyt itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Menossa yliaikaiseksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Menossa yliaikaiseksi?

Vieras
Kiinnostaisi tietää, että onko tässä vielä miten paljon toivoa, että synnytys luonnollisesti käynnistyisi ennen kuin 42+2 viimeistään aletaan käynnistelemään. Nyt viikkoja 41+4.

Onko täällä miten monella vielä näillä viikoilla synnytys käynnistynyt itsestään ja onko tuolloin synnytyksen lähestymisestä ollut millaisia oireita etukäteen vaiko mitään?

Mulla mennyt kaikki yli. Eka viikon, kakkonen käynnistettiin 41+6 ja kolmonen "käynnistyi itse" 41+6. Seuraavana päivänä olisi käynnistetty. Mulla oli 41+5 yliaikaiskontrolli ja sitä ennen ei mitään tuntemuksia, että vauva olisi syntymässä. Se ronkkiminen kai pisti pökköä pesään ja illalla alkoi alaselkää särkeä ja aamulla klo 4 alkoivat supistukset.

Mulla on kahdesti käynnistynyt viikoilla 41+6 ja syntyneet sitten seuraavana päivänä jolloin olisi käynnistetty.
Varmaan säikähtivät tuota käynnistystä ja päättivät tulla itekseen :D

Tosiasiahan on se,että mitä enemmän viikkoja sitä varmemmin synnytys käynnistyy itsestään ;) koska se vauva on tavallaan "valmis" syntymään.

Mun lapsista kaks on kans syntynyt niin, että käynnistys aika on annettu seuraavaksi päiväksi, ehkä ne tosiaan on pelästynyt sitä.

Meilläkin tällanen, joka vasta käynnistyksellä uhkailun jälkeen päätti kuitenkin syntyä ite... Oikeesti siis supistukset alko 41+5 yöllä, aamulla oli yliaikasuuskontrolli (kunnollista kohdunsuun ronkkimista), jonka jälkeen muutamaksi tunniksi supistukset vielä lopahti ennen ku synnytys kunnolla käynnisty ja vauva synty 41+6.

Seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys, mutta lääkärin tekemä yliaikaistutkimus taisi antaa sysäyksen synnytyksen käynnistymiseen. Ja mulla tuli ensimmäiset tuntemukset vasta jokusen tunnin päästä tosta tutkimuksesta, sitä ennen ei ollut ollut mitään ajatustakaan, että lapsi joskus syntyisi.

42+0 sunnuntaina kun maanantaina olisi ollut käynnistys... joten ei hätiä... ja to oli se kontrolli, joten tuskin sisätutkimuksella enää oli käynnistävää vaikutusta, vaan lähti luonnostaan.

juu ja oireista... ei niin mitään aiemmin. La iltana meni limatulppa, ja su yönä klo 5 lapsivesi ja 10.01 olikin jätkä maailmassa. Hyvin vähän oli harjoitussuppareita, eikä niitäkään enää esim. LA ylittymisen jälkeen...

Monella näköjään yliaikaiskontrollin ronkkimiset saaneet vauhtia tapahtumiin. Minulla nekään eivät viimeksi eivätkä nytkään ole saaneet muutaman tunnin supistelujen lisäksi mitään enempää aikaiseksi. No muutama päivä tässä vielä on toivoa, että välttyisi käynnistykseltä. Toivottavasti tämäkin siis ymmärtäisi, viimeistään siinä kohtaa kun käynnistyspäivä on varmistunut, tulla omaehtoisesti ulos.

41+4 läks itekseen tulemaan, seuraavana päivänä olis ollut polille yliaikaiskontrolli, mistään käynnistyksestä ei ollut ollut puhetta kun kävin tarkastuksessa rv40

Yhteistyössä