miten muut pienten vauvojen äidit jaksavat pitää itsestään huolta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullavanukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vauva on vasta 1kk, kyllä se siitä. Ja jos yhtään lohduttaa niin itse siinä viheessa mietin ainoastaan sitä että pystynkö pidättämään pissiä sohvalta noustessa vai lirahtaako housuun (3. asteen repeämät). Ei paljon tarvinnu kyläillä ja olla ihmisten ilmoilla... Vauva oli ehkä 3kk kun katsahdin peiliin ensimmäistä kertaa ja onhan tuo ulkonäkö vieläkin aika tärähtänyt vaikka vauva jo 7kk. Mitä siihen itkuisuuteen tulee että kaupassa itkettää ym. Itse olin myös todella herkistyneessä mielentilassa hormoonien ansiosta tuossa vaiheessa, sekin kyllä hellittää. Toki kannattaa pohdiskella ja seurailla, ettei synnytyksen jälkeiseksi masennukseksi muutu.

vauva 1kk, joko itkee öisin tai sitten tahtoo seurustella. ylivilkas taapero 2v. mies töissä.
ei tässä todellakaan jaksa, tai ehdi tälläytyä. en oikeastaan edes pysty, sillä ensin pitäisi päästä
ostoksille. yhdetkään farkkuni eivät mahdu kiinni, paidat kinnaavat tissien kohdalta.
olen nykyisin niin kalpea, että ennen raskautta ostettu meikkivoide on liian tumma ja ripsiväri on
paakkuista sekä lemuaa. hiukset ovat kasvaneet pahasti yli mallistaan, väri haalistunut.
näytän surkealta, ja tiedän sen. tänä aamuna sain aikaiseksi saksia silmillä riippuvaa otsatukkaa
lyhyemmäksi & sheivattua sääret pikasuihkussa, mutta eipä tuosta paljon apua ollut.
kuljeskelen reikäisissä, kulahtaneissa äitiyshousuissa ja jossain virttyneessä topissa ilman rintsikoita,
ulos jos lähden niin feikkicrocsit vaan jalkaan. tavarat kulkevat sairaalasta saadussa neonvihreässä
libero-laukussa. eilen kaupassa oli itku päästä, kun tajusin miten hyvännäköisiä muut naiset ovat.
itse olen möhamahainen, silmäpussinen riipputissi, joka ei mahdu vaatteisiinsa eikä osaa enää meikata :(

Tuli ihan itku tekstiäsi lukiessani. Olet vielä väsynyt raskauden ja synnytyksen jäljiltä eikä sinun tarvitsekaan vielä jaksaa kaikkea. Mutta ymmärrän, että oma mieliala piristyisi, kun peilikuvaansa voisi olla tyytyväinen. Entä jos aloitat ihan pienistä asioista? Tänään sheivaus, huomenna vaikka vaatekaapin tarkistus, löytyisikö sieltä jotain sopivaa kesämekkoa kotona ja kaupassa käytettäväksi, ja viikonlopuksi vaikka aika kampaajalle hiusten leikkaukseen johonkin helppohoitoiseen malliin. Tiedän monia oikein hyvännäköisiä naisia, jotka näyttävät aina siisteiltä ja laitetuilta, vaikka heillä ei ole edes ripsiväriä. Pelkkä puhtaus ja hiusten laitto (esimerkiksi nutturalle tai poninhännälle) riittää.

Voimia sinulle!

Vauvahan on vasta 1 kk. 4 viikkoa. Vastahan sitä ollaan synnytyksen jälkeisessä usvassa. Kyllä se siitä! En minä ainakaan tuossa vaiheessa ehtinyt mitään ajatella, mutta kyllä se siitä alkaa sujua kun totutte uuteen elämänrytmiin.

Jos monen kuukauden päästä vielä on samanlaista, niin apua saa aina pyytää! Neuvolasta, sukulaisilta, tukipuhelimista...

[QUOTE="aloittaja";26551728]lisään vielä, että raskausaika toi maksaläiskiä kaulaan & rintaan, lisäksi painoni nousi järkyttävästi vaikka elin salaatilla ja mehujäillä, sekä tein kävelylekkejä esikoiseni kanssa. ennen raskautta painoin 60kg, nyt painan 70kg. olen järkyttynyt, koska oletin kilojen jäävän laitokselle. niin ja pituutta minulla on 162cm[/QUOTE]

Harvalla ne kilot kokonaan jäävät laitokselle. Kyllä ne siitä ihan varmasti sulavat hiljallleen, kun elää tavallisen terveellisesti. Ei edes mitenkään erityiskevyesti tarvitse eikä saa syödä nyt.

Minä olen synnyttänyt neljästi ja pitänyt sääntönäni, että vuosi synnytyksen jälkeen olen entisissä mitoissa. Sillä tavoin ei tarvitse pitää kauheaa stressiä laihtumisesta kun on elämässä muutakin ajateltavaa, mutta ei kuitenkaan ole jättänyt itseään ihan hunningolle. Hiljaa hyvä tulee!

Kyllä mä kerkesin ja jaksoin myöskin vaikka mies oli töissä. Vauvathan nukkuu suurimman osan päivästä, tee ostoksia netistä? Mua ainakin piristi kun tilasin iiihania imetysvaatteita BOOBilta. Tosi laadukkaita ja hyviä. ja edellinen kommentoija on oikeessa että 1kk vauva-aika on vielä sitä "usvaa".. Tsemppiä!

Mulla on lapset 10kk, 2v ja 4v. Hulinaa ja touhua riittää meidän päivissä, eikä aina todellakaan ehdi täysin tiptop laittautua, eikä oikein hoitovapaalla rahatkaan riitä kaikkiin kivoihin, vaatteisiin, meikkeihin, koruihin tms. Mä olen ottanut ykköstavoitteeksi omasta kunnosta ja terveydestä huolehtimisen, kaikki muu tulee sitten sen jälkeen. Eli vaikka mulla vaatteet tai hiukset ei aina ole viimeisen päälle, niin kroppa on ainakin timmi ja hyvännäköinen. Ja kun kuntokin on hyvä, jaksaa touhuta lasten kanssa ja ei tarvitse omia makkaroitaan hävetä.

Eli kuntoilu olisi se juttu, johon sinun tilanteessasi panostaisin. Todella monella jää ne vauvakilot roikkumaan ja siitäkin vielä paino nousee salakavalasti. Ja sitä kuntoilua voi tehdä monella tapaa ihan kotoa käsin. Voi tehdä tv-jumppaa, vaunulenkkeilyä, voi tehdä puistossa punnerruksia, dippejä, kyykkyjä jne. Kahvakuulaus on tosi tehokasta myös.

nyt ihan oikeesti, tää on ihan täyttä sontaa. se on ihan oma valinta pitääkö itsestään huolta vai ei! ihan turha vedota aikaan tai lapsiin! säälittävää. raivostuttaa muutenkin se, että aina vedotaan lapsiin. "en voi, en ehdi, ei käy kun mulla on lapsi." kukaan teistä ei elä lastanme varten, elätte itseänne varten. lapsi on ihana ja rakas, muttei SELITYS kaikkeen. t. lapset 7kk, 3v ja 9v ja ÄITI 166/54 ja hemmetin hyvinvoiva.

kiitos kaikille ihanille ihmisille vinkeistä :flower: :heart: nyt lähti tilaus h&m:lle, kauppareissun yhteydessä ostin hiusvärin, ripsivärin ja sellaisen bb-voiteen mitä nyt kovasti hehkutetaan. jos tästä nyt saisi itsensä ihmisen eikä röllin näköiseksi :D

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="aloittaja";26553360]kiitos kaikille ihanille ihmisille vinkeistä :flower: :heart: nyt lähti tilaus h&m:lle, kauppareissun yhteydessä ostin hiusvärin, ripsivärin ja sellaisen bb-voiteen mitä nyt kovasti hehkutetaan. jos tästä nyt saisi itsensä ihmisen eikä röllin näköiseksi :D[/QUOTE]

Hiusväri piristää varmasti :)

sama meininki, enemmän häiritsee tää sekasotku!

meillä vauva alle 1kk ja juuri eilen sain värjättyä hiukset kotona, sheivattua ja varpaankynnet lakattua. Tänään haen postista vaatepaketin uusia kesävaatteita, vanhat kun ei mahdu päälle :D

koti on kuin pommin jäljiltä, astioita enemmän tasoilla kuin kaapissa! vauvan sain nukahtamaan ja laskin pinnikseen, aikomus oli siivota, niin esikoinen hyppäsi syliin. Eipä ne sotkut mihinkään karkaa ja sai esikkokin huomiota

Yhteistyössä