Miten mun 9kk vauva on tällänen? :(

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Kun jää yksin mun kanssa tai vaikka vauvan isäkin on kotona.. no tänään myös kerhossa koko ajan itki mun perään. Ei mitään pysty tekee ilman, että toinen itkee.. Tuolla ois mun ruokatarpeet odottamassa, mut toinen itkee lahkeessa. Liinassakaan ei viihdy enää.. Oonko hoitanu vauvaani väärin jotenkin?? :(

vieras
Eroahdistus kyseessä. Kestää noin 1 v 6 kk ikäiseksi, joillakin jopa kaksivuotiaaksi. Et ole hoitanu väärin. Eikä lasta voi karaista eikä opettaa tuosta pois. Aika hoitaa tehtävänsä. Turhia eroja on syytä välttää.

km
Lapsella on eroahdistuskausi menossa ja se on aina hyvä merkki. Eli sulla ja vauvalla on hyvä suhde toisiinne. Mun poika oli just tollanen just tossa iässä ja nykyään tosi reipas ja rohkea 5vuotias.

Nana
Tuostahan on puhuttu maailman sivu, että juuri kun äitiysloma ja vanhempainloma loppuu (vauva noin 9kk) niin on just se pahin eroahdistuskausi. Kun tulee ikää, niin taas loittonee, siis ottaa vähän taas itsenäisemmin maailmaa haltuun. Nuo on ihan tuohon ikäkauteen kuuluvia juttuja.

surullinen
Harmittaa vaan.. päivät yhtä itkua ja yölläkin herää itkuun ja sit pitää istua sylissä. Töihinkin pitäis syksyllä hakea, mutta kun ei ehi ruokaakaa syödä :(

meillä näin päin
no, meillä toi on vähä toisin päin.. olen hoitanu imetyksen, sylittelyt, vaipanvaihdot, kylvetykset, nukutukset ym.. kaikki siis minä puurtannu ja kuitenkin lapsi haluaa vaan isänsä sylissä olla.. kaikki pikkasen erilaisia

surullinen
Miten kukaan ehtii tehdä päivällä mitään? :( Oisko jotain neuvoja muutakuin, että pitkää pinnaa? Oiskohan jostain kantorepusta sitten apua.. En tiiä... Väsyttääkin joka päivä.. Mulla ei oo ees apujoukkoja, mies on toimintakyvytön ja sairauslomalla.

vieras
No mulle oli ergoreppu suuri apu. Vauva tuossa iässä selkäpuolelle kyytiin. Siinä pystyi tekee kotityöt ja lapsi oli tyytyväisenä kyydissä. Onhan tuo raskas vaihe, mutta se menee ohi. Kun se on ohi, alkaa pian sitten uhma (hieman ennen 2 v synttäreitä). Voin sanoa, että uhmaikä on sata kertaa pahempi ja tuhat kertaa rankempaa kuin tuo eroahdistuskausi.

Yhteistyössä