Miten mulle aina tulee totaaliväsymys kun olis pakko jaksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Peikkiksellä on huomenna synttärijuhlat ja pitäis leipoa vielä vaikka mitä, siivota tää tönö, lähteä koristelemaan juhlapaikkaa, pestä pyykkiä... siis ihan älytön kasa hommia. Mieskin tulee kohta töistä kotiin enkä ole edes vielä ruokaa saanut tehdyksi.

Sen sijaan että lähtisin purkamaan vyyhtiä, eli tekemään niitä hommia, mä olen haahuillut koko päivän ja nyt istahdin koneelle.

Pian iskee jo pakokauhu ja sitten ollaan yötä myöden sykkimässä. Vaan ei auta, silti en saa aloitetuksi :(

Täällä vähän samanlaista...:( Asia kerrallaan, asia kerrallaan...

Joskus selkiytän asiat itselleni, ilkeääkö sanoakaan, puhumalla ääneen...:) Tyyliin " nyt tästä tämä pyykkikone laulamaan, ja sitten potut kiehumaan ja imurilla tästä lattiat..." Kuulostaa varmaan hupaisalta, mutta on ihan toiminutkin tämä menetelmä joskus...

Joka tapauksessa: Mukavia juhlia! :)

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Täällä vähän samanlaista...:( Asia kerrallaan, asia kerrallaan...

Joskus selkiytän asiat itselleni, ilkeääkö sanoakaan, puhumalla ääneen...:) Tyyliin " nyt tästä tämä pyykkikone laulamaan, ja sitten potut kiehumaan ja imurilla tästä lattiat..." Kuulostaa varmaan hupaisalta, mutta on ihan toiminutkin tämä menetelmä joskus...

Joka tapauksessa: Mukavia juhlia! :)

Kiitos ja kiitos vinkistä :).

Mulla auttaa se että marmatan väsymystäni tai sitten se että laitan listan tehtävistä töistä ja teen yksi kerrallaan.

Nyt sain jo tiskatuksi, paikat järjestykseen, pyykit koneeseen, ruoan uuniin ja kunhan tuo pieni herää, niin imuroin ja alan tehdä leipomuksia.

Kyllä tää taas tästä :)

mulla auttaa se,että mietin,mitkä ois ns. pakollisia hommia,ja teen ne eka.siinä sitte joteski käynnistyy,ja tulee tehtyä ne loputkin hommat.tai ainaki suurin osa...siis nyt sun tapauksessa voisitko ajatella että pyykkiä ehtis pestä toisenaki päivänä ja ruokaa ei tarviis välttämättä tehä vaan hakisitta pitsat tms.ja tekisit ne synttärijärjestelyt ekaksi alta pois...ja hyviä stressittömiä synttäreitä!!

yks homma aina kerrallaan, akuuteimmat ensin ja lopuista sit huomaakin, ettei ne oo ees tekemisen arvoisia, ilmankin pärjää. mulla on välillä järjetön stressi tekemättömistä töistä, ja sit meen kans ihan lamaan, mutta pieni lapsi näyttää opettavan vähitellen olemaan järkevämpi tonkin asian suhteen :D odotan stressivapaata loppuelämää - toivossa on hyvä elää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ressu:
mulla auttaa se,että mietin,mitkä ois ns. pakollisia hommia,ja teen ne eka.siinä sitte joteski käynnistyy,ja tulee tehtyä ne loputkin hommat.tai ainaki suurin osa...siis nyt sun tapauksessa voisitko ajatella että pyykkiä ehtis pestä toisenaki päivänä ja ruokaa ei tarviis välttämättä tehä vaan hakisitta pitsat tms.ja tekisit ne synttärijärjestelyt ekaksi alta pois...ja hyviä stressittömiä synttäreitä!!

Pyykit OLI pakko laittaa koneeseen kun oli kakkaisia kestovaippoja ämpärissä likoamassa. Ja ruokaakin tartti tehdä kun esikoinen osoitti mieltään sen verran tiukasti (kuulemma tökki jo toissapäivänä tehty hernekeitto, ymmärrettävää kyllä).

Mut nyt ne on pois alta ja kohta alkaa leipomukset. Onneks olen enimmät tehnyt jo ennalta pakkaseen. Tänään täytyy vaan täyttää täytekakku, tehdä yks lottakakku ja pikkuleipiä vääntää. Oli tarkoitus leipoa vielä pullaakin, mutta saattaa olla että jätän sen väliin.

Huomenna sitten koristelen kakut, laitan valmiiksi leipomani karjalanpiirakat uuniin (pakastin siis raakoina), teen munavoita ja todennäköisesti koristelen sen paikan vasta huomenna myös. Juhlat kun alkaa kuitenkin vasta kolmelta.

Alkuperäinen kirjoittaja irtosora:
yks homma aina kerrallaan, akuuteimmat ensin ja lopuista sit huomaakin, ettei ne oo ees tekemisen arvoisia, ilmankin pärjää. mulla on välillä järjetön stressi tekemättömistä töistä, ja sit meen kans ihan lamaan, mutta pieni lapsi näyttää opettavan vähitellen olemaan järkevämpi tonkin asian suhteen :D odotan stressivapaata loppuelämää - toivossa on hyvä elää ;)

Mä tykkään yleensä touhuta ja tehdä, paitsi sitten välillä kun on pakko ottaa ihan totaali lorvimispäivä. Mutta jostain syystä käy vaan ahistamaan just tuo kun on PAKKO tehdä. Nytkin se on vaan tehtävä, tai muuten synttärivieraat on huomenna ilman tarjoiluja :D.

Mutta juu, kyllä tää tästä :)

Yhteistyössä