Miten muka jaksaa olla ilman alkoholia raskausajan???

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
En minä ainakaan aio olla 40 viikkoa absolutistina, ei tietysti räkäkännejä ole aikomus ottaa, mutta joku 8-10 annosta/ilta varmasti juon jatkossakin jos viihteellä olen.

Onko joku muka ollut ilman alkoholia koko raskausajan?? Oikeasti??

WHAT?
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
En minä ainakaan aio olla 40 viikkoa absolutistina, ei tietysti räkäkännejä ole aikomus ottaa, mutta joku 8-10 annosta/ilta varmasti juon jatkossakin jos viihteellä olen.

Onko joku muka ollut ilman alkoholia koko raskausajan?? Oikeasti??
Hyvin jaksaa olla jos vähän edes järkeä päässä..Ei tulis mieleenkään juoda raskaana ollessa :O

s
No hyvinhän tuo on absolutistina jo mennyt reilu 38vko ja menee varmaan vielä aika pitkäänkin kun imettää. Eipä tuo oo tiukkaa tehny, eikä oo mielessäkään käyny että tippaakaan ottasin. Jos ei pysty olemaan ilman alkoholia niin parempi kun ei niitä lapsiakaan suunnittele.

juu
no en käynyt oikeastaa raskaana ollessa viihteellä. mutta en kyllä ollut absolutistinakaan. saatoin kotioloissa ottaa viinin kuten muualla tehdään. muualla kuin suomessa ei ole tuota absolutistijuttua raskaana ollessa.

toivon oikeasti että olet provo
Minä olen toipunut alkoholisti ja lopetin juomisen heti kun plussasin viikolla 8 esikoisestani. Siitä alkoi raitistumiseni tie joka on nyt kestänyt viisi vuotta pian ja tippaakaan en ole ottanut, olen nykyään absolutisti.Hoitopaikan kautta mentiin, mutta kuitenkin.
Silti poikani on kehitysviiveinen, diagnoosina tällähetkellä lievä kehitysvamma. :( Vertailukohteena meillä on nuorempi lapsi, joka syntyi kun olin ollut reilu 3v raitis,joka on täysin terve Ryyppäsin itsekin lähes päivittäin ennekuin sain tietää raskaudestani.

Menneisyyteni aiheuttaa minulle hirveitä omantunnoin tuskia kun katselen pientä poikaani joka on voinut juomisestani kärsiä vaikka lopetin heti kun sain tietää, ja vaikeatahan se oli. Mutta onnistuin kuitenkin ja lapseni ovat saaneet elää päihteettömässä kodissa.

Toivon ap että olet provo, jos et ole niin lopeta se juominen ettet tuhoa lapsesi elämää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ehkä ap on provo, mutta onhan näitä naisia jotka vetävät kännit raskaudesta huolimatta. Mäkin tiedän erään joka kuudennella kuulla veti vielä kännit ja meni baariinkin.
Mulla myös eräs tuttu näin, ei siis välittänyt raskaudestaan. Mutta tän täytyy kyllä olla joku provo :D

katariiiiiina
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ehkä ap on provo, mutta onhan näitä naisia jotka vetävät kännit raskaudesta huolimatta. Mäkin tiedän erään joka kuudennella kuulla veti vielä kännit ja meni baariinkin.
Todella ällöttävää, ei voi muuta sanoa. Ei ikinä saisi hankkiutua raskaaksi, jos ei kykene olemaan juomatta sitä yhdeksää kuukautta + pikkuvauva-aikaa.
Tekee pahaa ajatellakin.

nii mä ainakin
No mulla tekee koko ajan mieli olutta mutten ole ottanut. rv 10... saatan kyl tos keväämmällä muutaman juoda mut en nyt mitään kännejä. siis 1-2. Sit ku lapsi syntyy niin voin vetää sellaiset lärvit kuin haluan. Sit se ei enää hidasta-.

palma
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no en käynyt oikeastaa raskaana ollessa viihteellä. mutta en kyllä ollut absolutistinakaan. saatoin kotioloissa ottaa viinin kuten muualla tehdään. muualla kuin suomessa ei ole tuota absolutistijuttua raskaana ollessa.
Ootko laajaakin tutkimusta tehnyt maailmalla, valtioitahan ei olekaan kuin hieman vajaa 300? Suuri osa niistä vielä muslimimaita:LOL:. Ihan länsimaistakin löytyy kyllä pätevää alkoholitutkimusta ja tietoa sen vaaroista, ja jopa perinteisissä viinimaissakin naiset osaavat nykyään jättää alkoholin.

mie
Normaali ihminen jaksaa loistavasti olla ilman alkoholia oli raskaana tai ei. Jos on pakottava tarve saada alkoa, niin että ei voi oikeesti olla ilman niin on alkoholisti. Raskaana olevalle alkoholistille on tukea tarjolla päihdepalvelusäätiöllä tai a-klinikalla asuinkunnastasi riippuen. Päihdelinkistä löytyy myös apua ja neuvoja. Myös neuvolassa kannattaa ottaa asia puheeksi jos on oikeesti sellainen tilanne että tuntuu ettei voi olla ilman alkoholia vaikka on raskaana.

Toivottavasti olet provo :(

mie
No joo onhan sitä aiemmin jopa supistelujen estoon annattu konjakkia. Mutta nykytiedon mukaan turvallista rajaa raskauden aikaiseen alkon käyttöön ei voi määritellä, alkoholin aiheuttaman sikiövaurion vuoksi joten on suositus täysraittiudesta. Tämä siis sille viininlitkijälle.

Yhteistyössä