MIten muistatte lemmikkiä jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Jepulis
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 16:40 vieras kirjoitti:
koira saa kinkun luun, ja voi sitä hajua sit ku se on syöty, kyllä muuten koiran pierun haju voittaa ihmishajut menne tullen, vaik olis lanttulaatikkoaki syöty! :x
Tiesithän että koiralle ei saa antaa muita kun naudan luita? Eli jos kinkku on sika, ei missään nimessä luuta koiralle, siitä luusta voi lähteä "säikeitä" samoiten kun kanan ym.. lintujen luista ja ne voi jäädä tosi pahasti koiran kurkkuun!!

jepulis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 19:21 Helmeri kirjoitti:
Ei sian luita saa koiralle antaa!!! Apua!! :eek: :eek: :eek:
niin olen jostain lukenut ettei kanan ja sianluita saisi antaa koiralle. Kananluita ei meillä anneta,mutta sianluita on meillä jokainen koira syönyt eikä kukaan ole vielä kuollut...ja meillä ollut koiria yli 20v ajan...

tiputintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 22:18 jepulis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 19:21 Helmeri kirjoitti:
Ei sian luita saa koiralle antaa!!! Apua!! :eek: :eek: :eek:
niin olen jostain lukenut ettei kanan ja sianluita saisi antaa koiralle. Kananluita ei meillä anneta,mutta sianluita on meillä jokainen koira syönyt eikä kukaan ole vielä kuollut...ja meillä ollut koiria yli 20v ajan...
Ja kanan (tai yleensä linnun) luita voi huoletta syöttää koiralle RAAKANA, ovat itseasiassakaikkein pehmeimpiä. Kypsennettynä sitten säröilevät, ja kaikki luuthan olis paree antaa raakana. Ja sian luita on syöny meidänkin koirat iän päivän, mutta kovin hotkivalle ja ahneelle koiralle en kyllä anna niitä. Pääasiassa syövät hirven ja peuran luita meillä, osa tietysti ihan kaluamismielessä ajanvietteenä.

meillä puput saavat ihan pikkuisen annoksen pähkinöitä (sisältävät rasvaa,joten ei saa antaa paljoa) ,kesällä kuivatettuja voikukan lehtiä,kuivatettuja oksia ja uutta jyrsiänsekoitusta
hämpylle annetaan muutama sirkka =)

Oscar-lohipullia (kuivattuja) ja tietysti vinkuva pehmolelu, jonka paketin avaa itse. Vasta syötin Stockmannin eläinosastolla myynnissä olleita paahdettuja poron kylkiluita - ja hinta oli tosi kohtuullinen.
Kanan luista olen minäkin kuullut että ovat piikikkäitä eikä saisi syöttää koirille. Mutta oma koira jyrsii mökillä kesäisin vaikka minkä kokoisia halkoja ja puunoksia ja peräpäästä tuleekin ulos sahajauhoa...Sen mielipuuhaa minkäs teet. :ashamed:

Meidän riiseninarttu saa omalta mammaltaan ja isukiltaan lahjapaperissa olevan jättikokoisen possunkorvan (koira saa itse repiä paketin auki) ja eilen neiti sai toisen joululahjan etukäteen eli joulupehmolelun, joka vinkuu. Koiramme rakastaa vinkuleluja, mutta ne kun eivät kestä sillä ehjinä kun n. 5 minsaa. Silti piti sellainen hankkia, kun toinen retuttaa sitä niin innoissaan :LOL: Lisäksi koiramme saa paketit meidän molempien porukoilta ja parilta koirakaveriltaan.

Yhteistyössä