Miten muiden taaperot suostuu pitämään hanskoja kädessä?

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Nuo ilmat kun eivät enää niin kamalan lämpimiä ole, niin pitäisi alkaa noiden hanskojen kanssa puljaamaan ja meillä ongelmana on se, että poitsu repii ne aina käsistään pois. Ainoat mitä suostuu kädessä pitämään on ohuet strechlapaset, mutta mitään kurarukkasia ei kädessään pidä.

Mun vanhemmilla erityisesti tykkää puljata veden kanssa, kun siellä on pieni sadevesiämpäri, niin ainan se ne hanskat repii käsistään ja paljain käsin sillä kylmällä vedellä lotraa tai siis ottaa siitä vettä kastelukannuun ja kastelee "kukkia".
 
Sitten ollaan sisällä, jos ei hanskat pysy kädessä. Meillä ei lapsella ole ollut vaihtoehtoa - joko on asianmukaiset vaatteet päällä ulkona tai sitten ei ole ollenkaan.

Ootko kokeillut niitä sellain nipsuttimia, joilla saa hanskat kiinni takkiin / haalariin?
 
"tytteli"
Mulla oli ennen tuttu, jonka lapsi repi aina hanskat käsisitään pakkasellakin. Äitinsä oli kurkkua myöden tännä tätä! Kudoin lapselle sitten tosi pitkävartiset lapaset, joita ei pystynyt kiskomaan hihojen alta pois.Se tepsi. Alleppäin sitten vaan paksumpaa laittoi ja oli todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Kokeile pukea kurarukkaset takin alle ensin...katso pysyykö käsissä paremmin.
 
"shihtzu"
Repii ne pois, vaikka tunkee sinne hihan sisään. Tuo on sen verran pienikätinen, että niissä hanskoissa on ilmeisesti liikaa tyhjää ja siksi ne käsissä ei pysty mitään tekemään.
Viime talvena toppahanskojen kanssa ei ollut ongelmia, mutta ongelmia on aina näiden välikausihanskojen kanssa.
 
[QUOTE="shihtzu";22160802]Repii ne pois, vaikka tunkee sinne hihan sisään. Tuo on sen verran pienikätinen, että niissä hanskoissa on ilmeisesti liikaa tyhjää ja siksi ne käsissä ei pysty mitään tekemään.
Viime talvena toppahanskojen kanssa ei ollut ongelmia, mutta ongelmia on aina näiden välikausihanskojen kanssa.[/QUOTE]

No ne nipsut on kätevät. Laita hanskat niillä kiinni hihaan sinne haalarin/takin alle.
 
"mä"
Itse annoin olla ilman käsineitä, jos kiskoi ne pois. Nopeasti oppi ettei kylmillä käsillä pysty oikein mitään tekemään eikä ole kiva olla ja alkoi itse tahtomaan niitä käsiinsä. Sama se on nyt tuon eskari-ikäisen kanssa. Jos lähtee takki auki pihalle niin nopeasti se sen kiinni laittaa, kun kylmä tulee.
 
[QUOTE="mä";22160810]Itse annoin olla ilman käsineitä, jos kiskoi ne pois. Nopeasti oppi ettei kylmillä käsillä pysty oikein mitään tekemään eikä ole kiva olla ja alkoi itse tahtomaan niitä käsiinsä. Sama se on nyt tuon eskari-ikäisen kanssa. Jos lähtee takki auki pihalle niin nopeasti se sen kiinni laittaa, kun kylmä tulee.[/QUOTE]

Samoin tein minäkin tuon nuoremman kanssa. Esikoinen uskoi, kun sanoin ,että pihalla ei olla paljain käsin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lastenlääkäri;22198224:
Jos aikuinen päättää, että lapsi pitää hankoja käsissä, niin lapsen on niitä pidettävä kädessä ja sillä selvä! Jos lapsi ottaa käsineet pois kädestä niin ne pitää laittaa lapselle takaisin ja lasta pitää läimäyttää niin että hän tottelee!
Väkivallan käyttäminen on rikos. Vaihtoehtoisiakin toimintamalleja on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lastenlääkäri;22198224:
Jos aikuinen päättää, että lapsi pitää hankoja käsissä, niin lapsen on niitä pidettävä kädessä ja sillä selvä! Jos lapsi ottaa käsineet pois kädestä niin ne pitää laittaa lapselle takaisin ja lasta pitää läimäyttää niin että hän tottelee!
:LOL:
 
"pöö"
Ihme ettei tähänkin ketjuun ole jo tullut joku tavaamaan että miten te kuvittelette lasten selviävän talven pakkasista jos NYT JO käytätte käsineitä käsissä vaikka ei ole edes pakkasta.
 
aega
kun ottaa hanskat pois mennään sisälle ja ollaan siellä niin kauan että haluaa laittaa hanskat käteen. Jos ei suostu laittamaan äiti menee ulos ja sanoo tule sinäkin kun olet saanu hanskat käteen.... Ja pidetään tästä kiinni eli vasta sitten kun suostuu pitämään hanskoja saa olla ulkona.
 
"hankey"
kun ottaa hanskat pois mennään sisälle ja ollaan siellä niin kauan että haluaa laittaa hanskat käteen. Jos ei suostu laittamaan äiti menee ulos ja sanoo tule sinäkin kun olet saanu hanskat käteen.... Ja pidetään tästä kiinni eli vasta sitten kun suostuu pitämään hanskoja saa olla ulkona.
Sopii erinomaisesti kun on kysymys esikoisesta. Silloin kun on haettava isosisko kerhosta tai ulkoilutettava koira, pitää vähän kehitellä muita juttuja, ettei lapsi palelluta käsiään.
 
"bbb"
joo olen aika tiukka kasvattaja, mutta yritäpä sanoa vuoden ikäiselle että hanskoja on pidettävä, tai ei muuten mennä ulos! ei taida vielä ymmärrys riittää.. myös pipoa revitään päästä ja kenkiä jalasta jatkuvasti. ja kovin neitiä se naurattaa..

tän mamman hermot alkaa mennä. ja tosiaan meilläkin on pakko viedä isompaa kerhoon ja koiraa ulos yms. joten mitään sisälle/ulos/sisälle/ulos-pelleilyä ei ole aikaa harrastaa.

mutta eiköhän tämä ole vain vaihe, joka kohta ohitetaan.
 
J.
[QUOTE="bbb";22198939]joo olen aika tiukka kasvattaja, mutta yritäpä sanoa vuoden ikäiselle että hanskoja on pidettävä, tai ei muuten mennä ulos! ei taida vielä ymmärrys riittää.. myös pipoa revitään päästä ja kenkiä jalasta jatkuvasti. ja kovin neitiä se naurattaa..

tän mamman hermot alkaa mennä. ja tosiaan meilläkin on pakko viedä isompaa kerhoon ja koiraa ulos yms. joten mitään sisälle/ulos/sisälle/ulos-pelleilyä ei ole aikaa harrastaa.

mutta eiköhän tämä ole vain vaihe, joka kohta ohitetaan.[/QUOTE]

Sama juttu meillä! Viime talvena täytti vuoden ja ne hanskat/käsineet oli vaan jotain mitä ei suostunut pitämään, yritin kaikin eri tavoin mut ne kiskottiin vaikka vähillä hampailla pois. Vaikka oli ihan hirveet pakkaset niin hanskoja ei suostunut käsissä pitämään millään.

Ja ei, en voi sanoa et nyt ei mennä kauppaan/neuvolaan/postiin/pankkiin/lääkäriin tai jonnekin muualle jos et laita hanskoja, lapsi ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä mut asiat on silti hoidettava. Muu ulkoilu (esim. puistossa leikkiminen) kyllä jouduttiin jättämään väliin melkeinpä kokonaan.

Valitettavasti sama ongelma jatkuu taas tänä syksynä, talvella poika täyttää siis 2 ja nyt oon yrittänyt monesti laittaa ohuita hanskoja käteen mut hirvee huuto vaan ja väkisin kiskotaan pois :/
 
"shihtzu"
kun ottaa hanskat pois mennään sisälle ja ollaan siellä niin kauan että haluaa laittaa hanskat käteen. Jos ei suostu laittamaan äiti menee ulos ja sanoo tule sinäkin kun olet saanu hanskat käteen.... Ja pidetään tästä kiinni eli vasta sitten kun suostuu pitämään hanskoja saa olla ulkona.
No meillä jätkä sitten olisi sisällä ja minä siellä pihalla, ei sille tuo ulosmeno niin tärkeää sitten olisi.
 
"shihtzu"
Sama juttu meillä! Viime talvena täytti vuoden ja ne hanskat/käsineet oli vaan jotain mitä ei suostunut pitämään, yritin kaikin eri tavoin mut ne kiskottiin vaikka vähillä hampailla pois. Vaikka oli ihan hirveet pakkaset niin hanskoja ei suostunut käsissä pitämään millään.

Ja ei, en voi sanoa et nyt ei mennä kauppaan/neuvolaan/postiin/pankkiin/lääkäriin tai jonnekin muualle jos et laita hanskoja, lapsi ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä mut asiat on silti hoidettava. Muu ulkoilu (esim. puistossa leikkiminen) kyllä jouduttiin jättämään väliin melkeinpä kokonaan.

Valitettavasti sama ongelma jatkuu taas tänä syksynä, talvella poika täyttää siis 2 ja nyt oon yrittänyt monesti laittaa ohuita hanskoja käteen mut hirvee huuto vaan ja väkisin kiskotaan pois :/
Meillä sentäs nuo ohuet lapaset pysyy kädessä varsin hyvin, mutta kurarukkaisa ei vaan suostu pitämään, ne on liian isoja ja niiden kanssa on vaikea touhuta. Viime talvena toppahanskat kyllä pysyi kädessä, kunhan oli sellaiset suht pienet, muistaakseni Lassien minitecit vai mitkä lie, suht lyhytvartiset.
 
"vieras"
Meidän 1v 2kk ei haittaa hanskat yhtään, mut sivusta olen seurannut naapurin lapsen touhua kun repii hanskat jatkuvasti kädestä eikä usko millään että hanskat pitää olla kädessä. Ei se ole kivaa kun ulkoilu menee siihen hanskat käteen-pois -taisteluun mut minkäs teet..
 

Yhteistyössä