Miten motivoidaan mies kotitöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sillä joo siisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sillä joo siisti

Vieras

Jos kauniisti pyydät niin yleensä löytyy joku tärkeä meno sopivasti kotitöiden ajankohtaan tai mies lupaa auttaa, joka tarkoittaa siis joko tunnin päästä, huomenna, viikon päästä, joskus..
Jos erehdyt ääntä korottamaan niin sitten pitää jo pakon edessä ainakin nostaa jalat pois alta (sohvalle) tai äristen ja suuta mutristaen viedä roskat ulos...huoh on se raskasta..
Kuitenkin myöntää, että on mukavaa kun on puhdasta!

Minkä ihmeen takia auttaminen on niin vaikea asia.Joudunhan minäkin tekemään töitä, käymään kaupassa, laittamaan ruokaa jne.

Olen joskus suutuksissani sanonut, että minä jään kotiin hoitamaan kotia ja sinä tuot leivän pöytään, mutta niinhän se ei valitettavasti toimi ainakaan täällä.Menee nopeasti talous miinukselle.

Ensin katsotaan, missä kunnossa sen miehen kämppä on. Siis seurusteluvaiheessa. Jos asuu sikolätissä, kannattaa unohtaa koko tyyppi samantien. Jos asuu siistissä poikamiesboksissa, siinä saattaa olla potentiaalia. Kun seurustelu syvenee, kannattaa katsoa, mitä mies tekee sun huushollissasi. Jos ei mitään vaan on vaan passattavana, kannattaa lähettää se takaisin poikamiesboksiinsa. Jos osallistuu kotitöihin, miehessä on potantiaalia. Sitten pitää vaan jatkaa samaa rataa eikä päästää tilannetta repsahtamaan siihen, että mies saa taas olla passattavana.

Tee talosta sellainen että sitä on helppo ja ilo siivota ja jätä miesten työt miehelle. Omat jäljet pitää toki siivota, mutta muuten siivoushommissa ei ole paljon tekemistä, jos on selvät rutiinit. Monesti on helpompi homma tehdä itse kuin motkottaa toiselle.

mutta jos se on muuten laiska possu, ei liiku, vaan makaa sohvalla, jättää omatkin hommat tekemättä, niin sitten vihtaa heilumaan tai ulos ovesta. Kotitöistä en olisi huolissani.

Se voittaa, kumpi enemmän sietää sotkua. Jos on kyse normaali-ihmisistä, jossain vaiheessa toiselle tulee mitta täyteen, kun asiat on tekemättä. Usein se on nainen. Mun mielestä se johtuu siitä, ettei naiset osaa antaa asioiden koskaan olla. Pitäisi sietää kunnes toisella tulee sietokyky vastaan ja se alkais tehdä jotain asialle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se voittaa, kumpi enemmän sietää sotkua. Jos on kyse normaali-ihmisistä, jossain vaiheessa toiselle tulee mitta täyteen, kun asiat on tekemättä. Usein se on nainen. Mun mielestä se johtuu siitä, ettei naiset osaa antaa asioiden koskaan olla. Pitäisi sietää kunnes toisella tulee sietokyky vastaan ja se alkais tehdä jotain asialle.

Ei oikein onnistu antaa asioiden olla kunnes se sietokyky tulee miehellä vastaan, kun talossa asuu muitakin kuin me kaksi!
Jos minä annan periksi ja hoidan jatkossa siivoukset niin mitä luulet mitä minä viestitän miehelle tällä ajattelu tavalla?

Yhteistyössä