Miten monta burana 600 voin ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjm

Vieras
Olen kohta 16v ja en syö ikinä yleensä särkylääkkeitä, nyt on pää särkenyt sen verran että olen ottanut tänään jo yhteensä 2 ja puolikkaan burana 600. Mutta vielä 2 pitäisi ottaa että selviäisin hengissä tämän päivän. Onko 4 ja puoli liikaa?

Pelottaa mahahaava ja että jossaan luki että 14 buranaa vei suht saman ikäsen tytön vatsahuuhteluun.

No sun pitää tätä kysyä Orionilta, tää on heidän suosituksensa. Kyllä se on maksalle vaarallista puuhaa kun sitä otetaan liikaa.

Sekoitatko nyt parasetamooliin joka vaikuttaa maksaan?, ibuprofeenihan vaikuttaa munuaisiin eikä maksaan, parasetamooli on vaarallisempaa kuin ibuprofeeni ja siinä ei ole niin tarkkaa tietoa miten vaikuttaa kun se on puskuroitu että ei yliannostusta oikein voi tullakaan, parasetamoolissa se syö maksaa kun liikaa vetää.?

en oo pieni, yli 170cm.

Pää särkee siksi koska unohdin piilarit ja joutusin siristelemään telkkaria kaverin tykönä, en koskaan yleensä syö särkylääkkeitä, niin voiko siitä olla niin kauheesti haittaa jos otan 2 vielä? ei 4 ja puoli oo musta paljoo, jos en olis tajunnut että niitä ei saa ottaa kauheen montaa olisin syönyt jo paljon enemmän.

en oo pieni, yli 170cm.

Pää särkee siksi koska unohdin piilarit ja joutusin siristelemään telkkaria kaverin tykönä, en koskaan yleensä syö särkylääkkeitä, niin voiko siitä olla niin kauheesti haittaa jos otan 2 vielä? ei 4 ja puoli oo musta paljoo, jos en olis tajunnut että niitä ei saa ottaa kauheen montaa olisin syönyt jo paljon enemmän.

Paino se vaikuttaa ei pituus.

Alkuperäinen kirjoittaja kerronpa tän;22771993:
Sekoitatko nyt parasetamooliin joka vaikuttaa maksaan?, ibuprofeenihan vaikuttaa munuaisiin eikä maksaan, parasetamooli on vaarallisempaa kuin ibuprofeeni ja siinä ei ole niin tarkkaa tietoa miten vaikuttaa kun se on puskuroitu että ei yliannostusta oikein voi tullakaan, parasetamoolissa se syö maksaa kun liikaa vetää.?

No voi olla totta että on vaarallisempi munuaisille kuin maksalle, mutta tosiasia on se, että valmistajan suosituksen mukaan 2400mg on se annostus, jonka yli ei yleensä suositella mentävän ja 3200mg ei saa ylittyä.

No voi olla totta että on vaarallisempi munuaisille kuin maksalle, mutta tosiasia on se, että valmistajan suosituksen mukaan 2400mg on se annostus, jonka yli ei yleensä suositella mentävän ja 3200mg ei saa ylittyä.

Niin ja tosiasia on myös se että vesirokossa olevalle lapselle ei saisi antaa ibuprofeenia kuumeeseen, silti antavat sairaalassakin sitä vesirokossa olevalle kipuun/kuumeeseen, suositus määrät on noin arvioita miedoissa lääkkeissä.

Niin ja tosiasia on myös se että vesirokossa olevalle lapselle ei saisi antaa ibuprofeenia kuumeeseen, silti antavat sairaalassakin sitä vesirokossa olevalle kipuun/kuumeeseen, suositus määrät on noin arvioita miedoissa lääkkeissä.

Juu ja se on tosiasia, että sairaalassa voidaan toimia niin, koska siellä valvonta on parempi. :D Mutta mä olen sairaalassa ollut töissä, ja missään siellä ei koskaan ylitetty ibuprofeiinin kanssa 3200mg:n vuorokausiannosta, ei yleensä sitä 2400 milligrammankaan. Mä olen joskus itse ottanut yliannostukset ibuprofeiinin kanssa, ja olo oli kyllä niin hirveä, etten kyllä suosittele. Kun soitin lääkäriin, ja kerrroin minkä verran olin ottanut (taisi olla 9 tablettia 400mg vahvuutta), niin otettiin seurantaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä