Miten moni tietää jonkun rahtarin joka olis osallistumassa tohon juhannustempaukseen 20 km/h?

Tunnen pari tyyppiä jotka osallistuu tuohon. Minusta ihan hyvä juttu :D

- bensa on kallista, tosin saakin olla, että yksityisautoilu vähentyy, ilmastonmuutos kolkuttaa jokaisen ovella ja turhat autokyydit voi vaihtaa omiin jalkoihin, polkupyörään tai julkisiin tai käyttää edes kimppakyytejä!

t. ajokortiton joka haluaa antaa puhtaan elämän myös lastenlapsille
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä en tiedä ketään joka osallistus, ja toivon todella et liikenne pidetään sujuvana ilman töpeksintää. Kiristää monen pinnaa muutenkin ruuhkainen juhannusliikenne, saati sitten jos siitä ehdontahdoin tehdään kaoottinen. Varsinkin kun en pienimmässäkään määrin usko et se mihkään polttoainehintoihin millään tavalla vaikuttaa...

Oma mies ei kyllä osallistu, kyllä sillä on kiire kotio juhannuksen viettoon ja muutenkin. Ammattimaisia ovat kaikki ne kuljettajat, jotka tämän liikenteen vaarantamisen jättävät tekemättä!

Tätä mietin minäkin, että eiköhän suurin osa kuskeista kuitenkin halua saada hommat tehtyä ja päästä juhannuksen viettoon ilman turhia viiveitä.

Lapsellista touhua ilman mitään tuloksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anrinko:
Alkuperäinen kirjoittaja emma:
Meidänkin henkilöauto kulkee dieselillä.. pitäiskö protestoida maanantaina rekkojen edessä ajamalla 20km/h... :)
Eihän tuohon pelkät rekat osallistu vaan myös maanviljelijät ja henkilöautoja.
Esim kuulin, että 6 tiellä Lappeenrannan kohdalla joukko maanviljelijöitä liittyy mielenosoitukseen.
Minä ymmärsin että ei ne täällä dieselin ja bensan hintaa protestoi (sitä kyllä sietää protestoida :kieh: ) vaan haluavat vain rekat pois, kun aiheuttavat melua ja tärinää niin että astiat tippuu hyllyiltä ja tie on liian vaarallinen nykyisin. Jotain sellasta paperilehestä luin.

Jurvala vaatii valtatietä pois taajaman alueelta
http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=5&news_id=200815428874
 
Tympääntynyt
Ollaan liikenteessä kolmostiellä just tuolloin torstaina. Soitetaan het poliisit jos edes menee rekka hidastelemas.
Onhan se tyhmää et dieselin hinta on noin kallista mut mitä me muut auton ajajat sille voidaan tehdä, et miks muiden liikenteessä liikkujien juhannusmatka täytyy pilata. Itsekästä sanon mä.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mun mielestä toi on ihan älytöntä. Ne ei tule tolla saavuttamaan muuta kun sen, että ihmiset ärsyyntyy. Mä ainakin aijon näyttää keskaria ja kovaa jokaselle rekalla joka matelee mun edessä ja menen siihen rekan eteen ja rupeen ajamaan polkuauto vauhtia PRKL!!!
ja näin vaarannat itse liikennettä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Tunnen pari tyyppiä jotka osallistuu tuohon. Minusta ihan hyvä juttu :D

- bensa on kallista, tosin saakin olla, että yksityisautoilu vähentyy, ilmastonmuutos kolkuttaa jokaisen ovella ja turhat autokyydit voi vaihtaa omiin jalkoihin, polkupyörään tai julkisiin tai käyttää edes kimppakyytejä!

t. ajokortiton joka haluaa antaa puhtaan elämän myös lastenlapsille
Hyvä siellä pääkaupunkiseudulla on liputtaa puhtaan ilman puolesta (ja syytäkin on, ei siinä mitään)
Mutta me kaikki ei mahduta sinne pääkaupunkiin tai muihin suuriin kaupunkeihin (eikä ehkä halutakkaan), joten meitin pitää kulkea omilla autoilla työ- ja kauppamatkat. Linja-autotkaan kun eivät täällä kulje (tai no kulkee 2 kertaa päivässä, mutta ei sopivaan aikaan, eikä se linkkakuski suostu viemään lasta hoitoon, kumma typpi..)
Eli meillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin maksaa nykyään yhteensä 20? päivässä, että päästään miehen kanssa töihin..
Joten mä liputan kaikkien keinojen puolesta, millä hiukanki yritetään saada polttoainekuluja pienemmiksi.
 
En tunne ketään enkä tiedä oikein miten suhtautua. Sen ymmärrän kyllä että varsinkin pienet kuljetusfirmat alkaa kärsiä jos menovesi kalllistuu mutta heidän palveluiden hinnat tms. ei nouse.
Jännittää silti miten käy,ja onko vain ton torstain kestävä. Ollaan ajelemassa Lappeenrannan suunnille pe-aamuna...Sillä tiellä riittää tavallisenakin vknloppuna rekkoja (tosin venäläisiä autorekkoja). Ja eihän protesti ollutkaan noilla suunnilla...
Päättäjille pitäisi protestoida niin monesta sadasta muustakin asiasta että voi voi. Vaan kuka tavallinen duunari keksii keinot joka nämä porvarit herättää!
 
heh
ei ne poliisit mitään asialle voi,valitettavasti.minusta hyvä idea mutta väärä aika osoittaa mieltään..juhannusliikenteessä matkaajat ovat ihan syyttömiä kalliiseen dieseliin..menisivät sinne eduskuntatalon eteen tukkimaan liikenteen...juu ja kaikki kansanedustajat menee juhannuksen viettoon helikopterilla niin eipä koske tuo osoitus niitä..että silleen..ja ei oo suomalaisilla kuskeilla kanttia rempasta kunnolla...toisaalta toivon että se onnistuisi!!
 
gfn
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mun mielestä toi on ihan älytöntä. Ne ei tule tolla saavuttamaan muuta kun sen, että ihmiset ärsyyntyy. Mä ainakin aijon näyttää keskaria ja kovaa jokaselle rekalla joka matelee mun edessä ja menen siihen rekan eteen ja rupeen ajamaan polkuauto vauhtia PRKL!!!
ja näin vaarannat itse liikennettä!!!
etkä sä pääse sen ohi kun kaksi ajaa vierekkäin..
 

Samalla mitalla takaisin?
18.6.2008 13:06

Hiiltyneet henkilöautoilijat jakavat internetin keskustelupalstoilla neuvoja rekkaliikenteen hidastamiseksi ja vaikeuttamiseksi.

Rekkakuskien tekstiviesteillä puuhaamat juhannuksen joukkohidastelusuunnitelmat puhuttavat verkon keskustelupalstoilla. Suunnitelmat herättävät niin raivoa kuin ymmärrystäkin.

Netissä kerrotaan jopa ohjeita henkilöautoilijoille siitä, miten antaa "samalla mitalla takaisin" ja vaikeuttaa rekkojen kulkua.
Rekkakuskit saavat nettikeskusteluissa myös tukea ja ymmärrystä. Monet ovat sitä mieltä, että kapinahenkeä kaivattiinkin jostakin suunnasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Tunnen pari tyyppiä jotka osallistuu tuohon. Minusta ihan hyvä juttu :D

- bensa on kallista, tosin saakin olla, että yksityisautoilu vähentyy, ilmastonmuutos kolkuttaa jokaisen ovella ja turhat autokyydit voi vaihtaa omiin jalkoihin, polkupyörään tai julkisiin tai käyttää edes kimppakyytejä!

t. ajokortiton joka haluaa antaa puhtaan elämän myös lastenlapsille
Hyvä siellä pääkaupunkiseudulla on liputtaa puhtaan ilman puolesta (ja syytäkin on, ei siinä mitään)
Mutta me kaikki ei mahduta sinne pääkaupunkiin tai muihin suuriin kaupunkeihin (eikä ehkä halutakkaan), joten meitin pitää kulkea omilla autoilla työ- ja kauppamatkat. Linja-autotkaan kun eivät täällä kulje (tai no kulkee 2 kertaa päivässä, mutta ei sopivaan aikaan, eikä se linkkakuski suostu viemään lasta hoitoon, kumma typpi..)
Eli meillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin maksaa nykyään yhteensä 20? päivässä, että päästään miehen kanssa töihin..
Joten mä liputan kaikkien keinojen puolesta, millä hiukanki yritetään saada polttoainekuluja pienemmiksi.
Tottakai ymmärrän poikkeustapaukset, esim missä asutaan landella ja lähikauppaankin on matkaa 35 km eikä julksia ole mailla eikä halmeilla tms.
Mutta kuitenkin veikkaan, että suurin osa suomalaisten automatkoista on turhia mitä Suomessa on tänäkin päivänä ajettu henkilöautoilla (ei siis rekat, ambulanssit tms). Tiedän paljon ihmisiä jotka ovat terveitä, mutta ajavat sinne lähikauppaankin 300m autolla, kun sen matkan vois kävelläkin.
 
Meillä on yks auto osa torstaista ajossa mut ei kyl hidastele jos yhtään kuskia tunnen (ja mähän sen parhaiten tunnen...) En o pahemmin kyselly et mitä la on osannu kertoo et toteutuuko vai ei tääl päin.
Mä lähden vasta lauantaina ajelemaan joten eipä mua hetkauta muuten ku korkeintaan kauppareissulla ja sillon mulla on kyl lippu mukana et sen voi vaik nostaa pystyyn jos hitaan rekan näkee
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja gfn:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mun mielestä toi on ihan älytöntä. Ne ei tule tolla saavuttamaan muuta kun sen, että ihmiset ärsyyntyy. Mä ainakin aijon näyttää keskaria ja kovaa jokaselle rekalla joka matelee mun edessä ja menen siihen rekan eteen ja rupeen ajamaan polkuauto vauhtia PRKL!!!
ja näin vaarannat itse liikennettä!!!
etkä sä pääse sen ohi kun kaksi ajaa vierekkäin..
Iteppähän typerykset alottavat ton liikenteen vaarantamisen tolloilla tempauksilla ja miten niin kaksi ajaa vierekkäin? Kyllä siinä vaiheessa viimästään rapsahtaa sakot jos tuolla kaks rekkaa alkaa ajamaan vierekkäin.. johan siinä vastaantulevat autotkin on vaarassa.

 

Yhteistyössä