Miten minä tästä selviän rahallisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voi itku"

Vieras
Olen työtön ja putkiremppa tulossa kerrostaloasuntoon. Miten ihmeessä tästä selviää?
Saan 750 € työttömyyskorvausta ja pärjään yksin sillä ihan hyvin, mutta nyt kyllä pelottaa tuo remppa. Lainaahan tietty vois ottaa asuntoa vastaan, mutta millä helvetillä minä sen maksan.

[QUOTE="voi itku";22248096]Olen työtön ja putkiremppa tulossa kerrostaloasuntoon. Miten ihmeessä tästä selviää?
Saan 750 € työttömyyskorvausta ja pärjään yksin sillä ihan hyvin, mutta nyt kyllä pelottaa tuo remppa. Lainaahan tietty vois ottaa asuntoa vastaan, mutta millä helvetillä minä sen maksan.[/QUOTE]

jos et voi lainaa lisää ottaa, ni sit ei lieneen muuta mahdollisuutta ku myydä asunto..

Hyvä iteä omistusasunnossa, että rahat ei riitä.. Vuokralla asuvaa mä vielä jotenkin ymmärtäisin. Jos rahaa ei ole, eikä työtä saa, realisoi omaisuutta. Köyhät myy kirjansa ja leffansa sun muun mikä irti lähtee saadakseen ruokaa, sä saat varmaan pikkuisen enemmän kun paat sen kämppäs myyntiin ??

Pitää vaan yrittää hakea jotakin työtä. Kohta putoat muutenkin peruspäivärahalle ja sossu tai kela ei ikävä kyllä maksa putkiremonttilainaa. Jos asut muussa kuin yksiössä, niin olisiko mahdollisuutta vaihtaa pienempään tai halvemmalle alueelle?

[QUOTE="anna";22248143]jos et voi lainaa lisää ottaa, ni sit ei lieneen muuta mahdollisuutta ku myydä asunto..[/QUOTE]

Ei minulla ole yhtään lainaa. Ostin tämän asunnon ihan käteisellä.

[QUOTE="vieras";22248526]Pitää vaan yrittää hakea jotakin työtä. Kohta putoat muutenkin peruspäivärahalle ja sossu tai kela ei ikävä kyllä maksa putkiremonttilainaa. Jos asut muussa kuin yksiössä, niin olisiko mahdollisuutta vaihtaa pienempään tai halvemmalle alueelle?[/QUOTE]

Olen ikäni ollut ns pätkätyöläinen ja pärjään ihan hyvin. Tämä oli kyllä tiedossani, kun asunnon ostin. Nyt sitten sormi suussa ihmettelen, miten tuosta selviän.

Tämä talo kyllä näköjään kiinnostaa, koska alakerran ilmoitustaululla on usein 'Halutaan ostaa' -ilmoituksia. Kotini on vaan niin persoonallinen, että tätä en halua myydä.

Meidän taloyhtiössä kaikki rempat on voinu maksaa joko ottamalla itse lainaa lisää ja kerralla tai sitten lyhentää muutama kymppi kerralla yhtiövastikkeen yhteydessä. Eiköhän teilläkin ole noin. Oot varmaan ollu yhtiökokouksissa mukana missä tuosta rempasta on päätetty ja jos et oo niihin päässy niin soita isännöitsijälle ja kysy miten toimia. Ei tuosta nyt vielä kannata paniikkia ottaa ennen kuin oot maksutavat selvittäny :)

Alkuperäinen kirjoittaja yhtiövastike tai laina;22249153:
Meidän taloyhtiössä kaikki rempat on voinu maksaa joko ottamalla itse lainaa lisää ja kerralla tai sitten lyhentää muutama kymppi kerralla yhtiövastikkeen yhteydessä. Eiköhän teilläkin ole noin. Oot varmaan ollu yhtiökokouksissa mukana missä tuosta rempasta on päätetty ja jos et oo niihin päässy niin soita isännöitsijälle ja kysy miten toimia. Ei tuosta nyt vielä kannata paniikkia ottaa ennen kuin oot maksutavat selvittäny :)

Kiitos vastauksesta. Yhtiökokousta ei vielä asian tiimoilta ole pidetty. Ounastelen vain, että putkiremppa on tulossa. Ja jos tosiaan vain muutama kymppi lisää vastikkeeseen, niin sittenhän pärjää enemmän kuin hyvin.

Yhteistyössä