Miten mies saisi nukkua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chokolate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Chokolate

Vieras
Eli meillä on tällanen ongelmaksi muodostunut juttu kun miehen päiväunet..Kotonamme on 1,2 vuotias neiti joka touhutessaan pitää sellasta "meteliä" ettei mies saa nukutuksi.Nyt miehestä on tullut välillä jo kärttyisä kun ei kuulemma saa nukkua tarpeksi..Hän menee yöllä töihin aina joko puoli kolmeksi tai puoli viideksi,joten herää aika aikaisin..Yritän ulkoilla neidin kanssa paljon kun mies tulee töistä mutta eihän mekään nyt tuntitolkulla voida ulkona olla varsinkin jos on huono ilma..Eikä minusta ole oikein et joka päivä joudutaan johonkin maanpakoon lähtee..Nii kait tää vaan kuuluu tähän vauva/taapero ikään..Vähän huono vaan kun haaveillaan pikkukkakkosesta tai mä enemmänki ni pelkään et jos ei pian tärppää et mies heittää pyyhkeet kehiin vauva-asian kanssa ja passittaa mut takasin töihin :o
Niin kovin vaan haluisin sen pikkusisaruksen meen neitille..Et oisko kellään vinkkejä tähän meen unibropleemaan? :wave:

Ihan omakohtaista vinkkiä ei ole antaa, meilläkin (tyttö 2v ja toinen tulossa) jos jompi kumpi vailla päiväunia niin melkein paras tosiaan lähteä ulos tms niin saa nukuttua - on sen verran pieni asunto ettei täällä muutoin löydä omaa rauhaa.

Tuttavaperheessä on isäntä myös silloin tällöin yötöissä, ja päivällä nukkuu kuulemma vaatehuoneessa johon tehnyt pedin - siellä on edes vähän rauhallisempaa. Mielenkiintoinen vaihtoehto :)

meillä on ihan sama ongelma. mies menee yleensä puoli kolmeen tai viiteen aamulla töihin. Ja töistä tultua haluaa ottaa unet, mutta nukkuminen on välillä vaikeaa kun touhu poika (1v6kk) kirmailee edes takaisin. Ja sit se on mun syy kun en saa poikaa pidettyä hiljaisena. Monesti ollaan sit lähdetty kaksin jonnekkin kyläilee että isäntä saa ihan yksikseen olla kotona. Mutta sit kun mä pyydän että saisinko mä levätä, niin vastaus on että sähän pystyt aina silloin lepäämään kun poika nukkuu, mutta! Kun poika nukkuu niin mä aina hoidan pyykit ja tiskit ymsyms kodin ja arjen asioita. mutta sitäpä tuo mies ei aina tunnu ymmärtävän :(

Meillä isäntä tekee nelivuoroa, eli välillä on sittten yöt töissä 22-06. Meillä pikku herrra, kohta vuoden, herää unilta siin 9 aikoihin. touhutaan sitällä aikamme ja sit lähdetään 11 aikaan ulos ja poika ottaa päikkärit vaunuissa. Silääe takas tullaan n13 aikaan ja silloin isäntäkin yleensä on jo hereillä. Poika nukkuu toiset päikkärit 16.30-19 ja samoin isäntä nukkuu tuolloin tai no ainakin yrittää. Mielle on toinen tulossa tässä ihan näinä päivinä, joten isännänunet kyllä kutistuvat tuosta. nhan hän välillä väsynyt, mutta samalal on onneks tajunnut, että tätä tää elämä on lasten kanssa. Eipä oo vaihtoehtoja.

Ei tästä mun kirjoituksesta paljoon apua ollut, mutta keroinpahan kuitenkin miten meillä. Niin ja tohon nelivuoroon vielä, että se on just niin p*aska juttu ku siinä ihmisellä ei tuu minkäänlaista rytmiä. Niin ku vuorot menee, 2 aamua, 2 iltaa, 3 yötä ja vapaata. Niin ja noi viel menee sillee miten sattuu,mutta tuommoisella jaksotuksella. Niin että lähes aina on univelkaa. itekin tein enen äippälomaa tuollaista työtä ja oli se kyllä raskasta välillä ku aina vaan väsytti....

Mulla on sellainen yksinkertainen ehdotus kuin korvatulpat. =) Itse kärsin unettomista öistä pitkään mieheni kuorsauksen vuoksi, kunnes kerran ostin apteekista silikoniset korvatulpat, joita ei tarvitse työntää ikävästi korvakäytävään, vaan jotka laitetaan korvakäytävän suulle ja voi sitä mukavaa hiljaisuutta! Taivaallista...! ;)
Ehkä miestäsikin auttaisi tällainen yksinkertainen asia?

Meillä toisin päin..
Minä en saa nukkua tarpeeksi..valvon yleensä lasten takia yöt jos on tarvista...mies ei herää mihinkään..ja joskus ottaa vielä päivätirsat...
univelkaa on niin että silmät painaa nytkin kiinni..huoh..tulispa yö äkkiä jo...

Joo meillä kanssa ukolla on maailman parhaat unilahjat,ei heräis vaikka sota syttyis ja talo palais.Minä taas oon heti kukkumassa pienimmästäkin äänestä,ja univelka on ikuinen :/ .

meillä mies tekee pelkästään yövuoroja, 20-07.Yritän aina keksiä jotain tekemistä.Usein ollaan jonkun kaverin luona tai sit ollaan kaupungilla.Ei me nyt koko päivää olla poissa, mut aika monta tuntia.Huomisesta lähtien yritän kerran viikossa käydä uimassa neidin kanssa, ikää 1v3kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 17:56 Liliana79 harmaana kirjoitti:
Mulla on sellainen yksinkertainen ehdotus kuin korvatulpat. =) Itse kärsin unettomista öistä pitkään mieheni kuorsauksen vuoksi, kunnes kerran ostin apteekista silikoniset korvatulpat, joita ei tarvitse työntää ikävästi korvakäytävään, vaan jotka laitetaan korvakäytävän suulle ja voi sitä mukavaa hiljaisuutta! Taivaallista...! ;)
Ehkä miestäsikin auttaisi tällainen yksinkertainen asia?

Ihmettelin jo, että eikö kellään tosiaan tule mieleen näin yks.kertanen juttu. Meillä myös ollu tollaset silikoniset käytössä. Kestää vähän aikaa että niihin tottuu, mutta hyvät ovat!!

Yhteistyössä