Miten mies auttaa sinua?

  • Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti
niiii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Auttaa? Mä en ole ikinä tajunnut tätä asetelmaa, että mies on joku äidin pikku apuri.
Veit jalat suustani. Mä en tyytyis miehen "apuun". Yhtä lailla se on vastuussa kaikesta kuin minäkin.
No siis, tätä juuri hain! Ehkä asettelin sanat "väärin". Oma mieheni ei nimittäin ole mielestään vastuussa mistään. :(
ei munkaan, paskiainen mikä paskiainen
 
hapsutin
Mies auttaa minua yleensä kaikissa asioissa, joihin ei omat voimat tai taidot riitä. Esim. kasaa ostamani huonekalun, poraa kiviseinään ruuvin, kiinnittää hyllyn seinään jne. Arjen ja huushollin pyörityksessä kuten lasten hoidossa me ollaan tasavertaisia, eikä toistemme apureita. Yhteinen koti ja perhe, yhteinen vastuu :)
 
vieras
Herää alsten kanssa aamulla, että minä saan nukkua :heart: Usein siis.
Tekee vallan meillä ruuan. Itse olen kokannut keittiössämme ehkä vuonna 2004...:D

Ulkoiluttaa koirat, käy kaupassa...Joskus käymme kaksisteenkin.

Maksaa laskut...Hoitaa auton...Ihan kaikkea se tekee :heart:

Minulle "kuuluu" imurointi, pyykit, siivous noin muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ei mitenkään. Roskiksen vie jos sen jätän oven pieleen ja koiran käyttää jos käsken.
Oota vaan, kyllä saattaa asiat muuttua kun vauva syntyy. :) Meillä on oikein innokas ollut tytön syntymän jälkeen hoivaamaan. Siivoamaan täytyy patistaa jonkun verran mutta eiköhän tuo vielä opi. Tyttö siis 2kk tänään. :)
 
Työnjako suurin piirtein näin: mies käy kaupassa ja minä pyykkään. Viikonloppuisin mies tekee ruokaa toisena päivänä ja minä toisena. Lapsen hoidossa minä hoidan kotona lähinnä kaiken. Aamuisin minä vien lapsen hoitoon ja mies hakee iltapäivällä. Siivoukset meillä tekee siivooja, jonka palkka maksetaan yhdessä. Siinäpä ne tärkeimmät eli aika kivasti mies on oppinut kantamaan kortensa kekoon, mutta PALJON TYÖTÄ se koulutus on vaatinut. :headwall:
 
Hmm, jako menee suunnilleen niin, että minä pyykkään, laitan useimmiten ruoat ja yleensä korjailen tavarat paikalleen, mies yleensä imuroi, täyttää ja tyhjentää tiskikoneen ja vie roskikset. Lasten kanssa pyritään heräämään vuoroaamuin, minä vien lapset hoitoon ja mies hakee. Muuten se tekee joka ehtii tai viitsii... Ei olla mitään siivousintoilijoita kumpikaan :ashamed: Aika paljon tehdään myös yhdessä, esim. kaupassa käydään usein koko porukalla.
 
No ei se mitenkään auta pientä vaimoparkaansa arkiaskareissa.

Meillä asuu täällä 2 tasavertaista aikuista, jotka hoitaa oman osansa yhteisistä hommista ja kantaa vastuun lapsista yhdessä.
 
Kohta kolmen äiti
Minä: laitan ruuan, pesen pyykit ja vessat

Mies: imuroi ja hoitaa tiskikoneen täytön ja tyhjennyksen, sekä useimmiten imuroinnin

Yhdessä/vuorotellen: käymme kaupassa ja ulkoilemme/leikimme lasten kanssa
 
Mies hoitaa omaa kotia ja perhettä, ei auta minua.
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Haluaisin tietää, miten muiden miehet auttavat vaimojaan jokapäivisissä askareissa, esim. vauvanhoidossa, kotitöissä. Saisin vertailupohjaa omalle suhteelle.
Ei mitenkään auta minua.
Auttaa itseään tai siis yhdessä teemme kotityöt ja lastenhoidon puoliksi. ei kumpikaan "auta" kumpaakaan. Typerän kuuloista moinen ja tosi vanhanaikaista.
 

Yhteistyössä